שעת כושר: תרגילי פילאטיס עם גומייה

רוצים לחזק את חגורת הגב ואת שרירי הרגליים, להקל על תנועת המפרקים ועוד? אז בצעו תרגילי פילאטיס עם גומיה. המצרכים: גומייה, רצפה ומוטיבציה. סדרת פילאטיס - שיעור 2.
מאת מערכת BeOK
| 29/06/2009 |
צפיות: 62,605

בשיעור הראשון של סדרת הפילאטיס עם דליה מנטבר למדנו פילאטיס על כיסא פשוט שיש בכל בית. הפילאטיס על כיסא משרה יציבות, נוחות ונותן תמיכה לכל הגוף ובעיקר לגב. בשיעור מס' 3 נלמד כיצד לשפר קואורדינציה על ידי תרגילי פילאטיס על הרצפה. בשיעור הנוכחי, מס' 2, נלמד כיצד לבצע אימון פילאטיס עם גומייה.

אימון פילאטיס בכללותו הוא אימון שנועד לשפר את היציבה ואת התפקוד היומיומי של הגוף. מטרת הפילאטיס היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. פילאטיס מנסה להשיג את המטרה הזו על ידי סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. פילאטיס מנסה לאפשר טווחי תנועה גדולים יותר במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה. ובכך למנוע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

אימון פילאטיס עם גומייה מאפשר לחזק את כל השרירים והמפרקים, לחזק את חגורת הגב והשרירים ברגליים, להקל על תנועת המפרקים, ועוד. הגומייה מאוד נוחה וקלה לשימוש, ואפילו לא תופסת מקום בבית. כדאי ומומלץ לעבוד איתה. מומלץ להשתמש בגומייה בחוזק בינוני.

למידע נוסף על תרגילי פילאטיס ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום פילאטיס
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר גופני
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום יוגה, מדיטציה

הלן פירוט על מבחר תרגילי הפילאטיס המופיעים בסרטון שלפניכם:

תרגיל 1. עמדו עמידה זקופה כשהידיים ברוחב הכתפיים. העלו את הגומייה למעלה עם לקיחת אוויר. וכעת כפפו את המרפקים מאחורי הראש עם הוצאת אוויר. כעת ישרו את הידיים חזרה למעלה והורידו אותן חזרה. חזרו על התרגיל. הרגישו כיצד השכמות פועלות היטב בתרגיל זה.

תרגיל 2. הרימו את הידיים אל מול בית החזה, קחו אוויר. כעת פתחו את הידיים עם הוצאת אוויר. כעת החזירו את הידיים חזרה באיטיות עם שאיפת אוויר פנימה. פתחו את הידיים שוב עם הוצאת אויר, כפפו את המרפקים פנימה, ואחר כך ישרו אותם חזרה.

למאמרים נוספים בנושא תרגילי פילאטיס ועוד:
כאבי גב? פילאטיס קלאסי יקל על הכאב
חינוך גופני: נסו פילאטיס לילדים
7 שאלות ותשובות על פילאטיס קלאסי
פילאטיס - לדעת לשלוט בשרירים
פילאטיס, חוגגים את זה

תרגיל 3. אחזו את הגומייה כאשר יד אחת מעל המצח והשנייה מתחת לבית החזה. פתחו את שתי הידיים כמה שיותר, אחת למעלה ואחת למטה. סגרו את הידיים חזרה. כעת החליפו את הידיים ובצעו את התרגיל שוב.

תרגיל 4. שבו על הרצפה עם רגליים ישרות קדימה. הניחו את הגומייה מסביב לרגליים. אחזו את הגומייה קרוב לכפות הרגליים. הזדקפו, קחו אוויר, ובנשיפה רדו אחורה כאשר הידיים אוחזות בגומייה ומתוחות. כעת קחו אוויר, ובנשיפה עלו חזרה באיטיות. חזרו על התרגיל.

תרגיל 5. שבו על הרצפה עם רגליים ישרות קדימה. הניחו את הגומייה מסביב לרגליים. אחזו את הגומייה קרוב לכפות הרגליים. הזדקפו. משכו את הגומייה אליכם עם הידיים מבלי להזיז את הגב, והחזירו באיטיות. בתרגיל זה חשוב לשמור על גב זקוף וחזה מורם.

* לשיעור הראשון בסדרת הפילאטיס - לחצו כאן

* לשיעור השלישי בסדרת הפילאטיס - לחצו כאן.

* לכניסה לאתר הפילאטיס של דליה מנטבר - לחצו כאן.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 16,418
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 27,931
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 35,854
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 40,037
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 36,646
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 36,614
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 36,313
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 36,176
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,390
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד
על סדר היום - פעילות גופנית לקשישים
| 25/06/2014 |
צפיות: 36,963
מסגרות כמו קאנטרי קלאב, מרכזי ספורט ומועדוני כושר הפכו זה מכבר לחלק מסדר היום של גימלאים וקשישים רבים. מקומות כאלו מציעים להם שמירה על הכושר הגופני ושיפור המצב הבריאותי לצד חברותא. כך תתעלו את האימון לשיפור הכושר הגופני
קרא עוד