שיפור קואורדינציה על ידי תרגילי פילאטיס

תרגילי פילאטיס שונים יכול לעזור לנו לשפר קואורדינציה ותנועתיות של עמוד השדרה. תרגילי פילאטיס אלה מבוצעים על הרצפה ועוזרים להגמיש את השרירים ולשמן את המפרקים. סדרת פילאטיס - שיעור 3.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/06/2009 |
צפיות: 23,892


בשיעור הראשון ובשיעור השני של סדרת הפילאטיס עם דליה מנטבר למדנו כיצד לשמור על גב זקוף בעזרת כיסא פשוט וכיצד לחזק את חגורת הגב ואת שרירי הרגליים על ידי תרגילי פילאטיס עם גומייה. בשיעור הנוכחי, שיעור מס' 3, נלמד כיצד לשפר קואורדינציה, לשמור על הגמישות של עמוד השדרה ואף לדאוג לשיווי משקל תקין.

תרגיל 1

יורדים לעמידת שש (תנוחה בה כפות הרגליים, שתי הברכיים וכפות הידיים נוגעים ברצפה) כאשר הידיים ברוחב הכתפיים, הכתפים נמצאות בקו ישר מעל לכפות הידיים והברכיים סגורות וצמודות. תוך כדי נשיפה מכניסים בלחיצה את הבטן ומקמרים את הגב, בזמן שכפות הידיים, הברכיים וכפות הרגליים אינם עוזבים את הרצפה. לאחר כמה שניות לוקחים אוויר, מיישרים את הגב וחוזרים לתנוחה המקורית.

לידע נוסף על תרגילי פילאטיס,שיפור קואורדינציה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום פילאטיס
פורום כושר גופני
פורום יוגה, מדיטציה
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום כושר גופני לנשים

תרגיל 2

נשארים בעמידת שש ומרימים יד אחת למעלה כשהיא ישרה ומתוחה ובו בזמן מותחים את הרגל הנגדית כשקצות האצבעות נוגעות ברצפה. לדוגמה: יד ימין נמתחת ומורמת בזמן שרגל שמאל נמתחת על הרצפה. לאחר כמה שניות של מתיחה משחררים את השרירים, מחזירים את הרגל והיד למקומם וחוזרים על התרגיל עם היד והרגל הנגדיות.

תרגיל 3

עדיין בעמידת שש - רגל אחת נמתחת כשקצות האצבעות נוגעות ברצפה, אז מכופפים את המרפקים ומרימים את הרגל באותו הזמן. תרגיל זה מדמה מעין שכיבות סמיכה, כאשר המרפקים מכופפים והרגל באוויר. לאחר כמה שניות מורידים את הרגל, מיישרים את המרפקים וחוזרים על התרדיל עם הרגל השנייה.

תרגיל 4

שוכבים על צידי הגוף כאשר הראש מונח על יד ישרה המושטת צמוד לגוף ומעל הראש. הברכיים מכופפות לכיוון הבטן, הגב ישר והיד השניה (העליונה) מתוחה קדימה בזוית של 90 מעלות ביחס לגוף. כעת מנסים להביא את היד העליונה אל הצד השני בעזרת פלג הגוף העליון, כאשר דואגים שהברכיים והיד עליה נשען הראש נשארות צמודות לרצפה. לאחר כמה שניות משחררים, חוזרים לתנוחה המקורית וחוזרים על התרגיל כאשר שכובים על הצד השני ועם היד השנייה.

תרגיל 5

ישובים בישיבה מזרחית, כאשר הגב ישר וזקוף והידיים משוחררות על הברכיים. מרימים יד אחת אל מעל הראש כשהיא מוצמדת לאוזן הנגדית (לדוגמה: יד שמאל מוצמדת לאוזן ימין). מוציאים אוויר ומצמידים את האוזן הקרובה לכתף, תודך משיכה של הכתף השנייה כלפני מטה. לאחר מס' שניות משחררים וחוזרים על התרגיל עם היד השנייה.

למאמרים נוספים בנושא פילאטיס:
תרגילי פילאטיס לשמירה על גב זקוף
כאבי גב? פילאטיס קלאסי יקל על הכאב
חינוך גופני: נסו פילאטיס לילדים
פילאטיס, חוגגים את זה
פילאטיס - לדעת לשלוט בשרירים

תרגיל 6

נשארים בישיבה מזרחית, הפעם כפות הידיים אוחזות בעדינות בברכיים ובנשיפת אוויר מסיטים את הראש הצידה, כששרירי הצוואר נמתחים איתו עד כמה שניתן. כל אותה עת הידיים לא עוזבות את הברכיים, כשניתן ללחחוץ על הברכיים כדי להקל על התנועתיות. לאחר כמה שניות משחררים את השרירים, חוזרים לתנוחה המקורית וחוזרים שוב על התרגיל בצד השני.

* לשיעור הראשון בסדרת הפילאטיס - לחצו כאן.

* לשיעור השני בסדרת הפילאטיס - לחצו כאן.

* לכניסה לאתר הפילאטיס של דליה מנטבר - לחצו כאן.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אסנת רזיאל
    ד"ר אסנת רזיאל
    כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת, ניתוחים חוזרים להרזיה... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 702
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,508
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,900
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,322
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,542
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,066
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,816
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,568
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,246
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,249
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד