כאב עצבי בעקבות ניתוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאב עצבי בעקבות ניתוח
    אלדמע
    18/04/2012

    אני מיואשת...
    עברתי לפני כמעט שנה ניתוח גניקולוגי וכ-3 שבועות לאחריו,התחילו לי כאבים =זרמים כל כמה שניות על בסיס יומיומי 24 שעות ביממה מאזור הישבן ועובר לרגל אחורית ומשם לפי הטבעת ולמפשעה.
    עשיתי הרבה בדיקות וצילומי רנטגן וסיטי. עשיתי גם EMG שיצא תקין.
    הגעתי לנירולוג שאמר שזה נשמע כמו כאב עצבי ונתן לי ליריקה.
    לאחר שבוע הזרמים פסקו אבל עדיין יש לי כאבים על בסיס קבוע.לפעמים כואב לי כשאני יושבת ומרגישה באזור הישבן וירך אחורית תחושת שריפה ונימול וכאב תמידי שלצערי למדתי לחיות איתו.
    אני מרגישה שאיכות החיים שלי נפגעה מאוד כי לא מסוגלת לעשות שום פעילות גופנית.אם עושה הליכה של כמה דקות,הכאב מחמיר לי.
    הכאב מתגבר בתקופת ביוץ ומחזור.
    הגעתי לפיזיותרפיה שאמרה לי שכנראה נפגע לי במהלך ניתוח עצב פנימי שמקרין לי לאזור ושזה לא נשמע כמו עצב אישיאס.
    אורתופד אמר לי שלא יכול להיות שזה כאב עצבי כי אפ היה נפגע עצב היו רואים את זה ב EMG והוא תקין ושלא יכול להיות שבניתוח של חצי שעה נפגע עצב.
    אני ממש משתגעת.
    אני רוצה לדעת בוודאות איך יודעים האם נפגע עצב? האם בדיקת EMG היא הוכחה יחידה לכך? איך אפשר לטפל בבעיה? האם ניתן לקחת ליריקה לכל החיים?האם דיקור יכול להועיל ואיזו התעמלות יכול לעשות מי שיש לו כאב מהסוג הזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב עצבי בעקבות ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב עצבי בעקבות ניתוח - תגובה

    אייל קליין
    18/04/2012

    הי
    בגדול כאשר מופיע הקרנה דמות כאב וזרמים אנו מייחסים זאת לרוב לפגיעה עצבית (לעיתים לבעיית כלי דם אך זה לא רלוונטי כאן). לעיתים קשהלגלות איזה עצב בדיוק נפגע והיכן. האם באזור המוצא שלו מעמוד השדרה או במקום כלשהו במהלכו.
    בדיקת EMG אכן יכולה לעזור בגילוי הפגיעה העצבית אך גם בדיקה זו כמו בדיקות הדמיה רבות אינה מדויקת ויכולה עדיין להראות שהכול תקין גם כאשר קיימת פגיעה.
    לפי התאור שלך אני משער שאכן יש פגיעה בעצב כלשהו, כנראה עקב לחץ עליו של שרירים. לא ציינת כמה טיפולי פיזיותרפיה עברת והאם הם הועילו. אם אינך בטיפול כבר אני מציע לבקש הפניה נוספת לפיזיותרפיה ולנסות סדרת טיפולים נוספת, אולי עם פיזיו אחר/ת. במקביל אני מציע לבקש הפניה לפיזיותרפיה לשרירי רצפת האגן. יש קשר ידוע וברור בין בעיות בשרירי רצפת האגן לבין כאבי גב בייחוד כברקע לידות ו/או ניתוחי בטן למיניהם.
    מקווה שזה עוזר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אלדמע
    22/04/2012

    היי אייל,
    לא עברתי שום טיפול פיזיותרפי מאחר והפיזיותרפיסטית אמרה לי לאחר בירור בשיחה עמה שזה לא כאב עצבי שנובע מעצב האישיאס ולכן היא לא יכולה לעזור לי מהתחום שלה .
    האם מהנסיון שלך,אתה חושב כמוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    אייל קליין
    23/04/2012

    אני חושב שיש מקום לחקור יותר לעמוק. ישנם עצבים נוספים באזור מלבד האישיאס שיכולים לגרום לכאבים הללו, ובכל מקרה חשוב לטפל בנושא רצפת האגן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה לאחר שיעור פילאטיס

    אלדמע
    10/05/2012

    היי אייל,
    ניסיתי אתמול שיעור פילאטיס ועבדו איתנו על רצפת האגן .
    תוך כדי השיעור הרגשתי ממש בסדר
    כשחזרתי הביתה,כעבור שעה התחילו לי כאבים בצד ימין בלבד מהרגל למעלה עד כף הרגל גם מאחורה וגם מקדימה.
    הרגשה משולבת של כבדות נוראית בכל הרגל(כאילו שמו לי משקולת)+ חוסר תחושה ברגל+חום פנימי כזה וכאב באזור שכואב לי כל הזמן ולמחרת התחילו לי כאבים עצביים פנימיים שאני מרגישה כאב עדין גם בתוך המפשעה וגם בגב תחתון/פי הטבעת.
    האם זה יכול להיות אחרי שיעור פילאטיס?
    האם יכול להיות שחוויתי כאב כי כל השרירים חלשים ברגל ימין
    האם לוותר כרגע על פילאטיס או להמשיך?
    האם יש הסבר להחמרת הכאב ?
    אני מאוד רוצה לחזור לשיגרת חיים נורמלית ולמצוא את עצמי מתעמלת ומרגישה שזה לא ייקרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה לאחר שיעור פילאטיס - תגובה

    אייל קליין
    11/05/2012

    קשה לרדת לדקויות דרך הפורום. בהחלט תיתכן החמרה לאחר שיעור פילאטיס על אף שבוודאי אנחנו לא מעוניינים בכך. צריך לראות את הדברים לאורך זמן. עם ההחמרה היא רגעית ובסך הכל המצב משתפר אז אין טעם להפסיק. אם ההחמרה משמעותית יותר אז יש מקום לשתף את המדריכה ולנסות לשנות תרגילים ו/או להפחית עומסים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו