תימוס מוגדל במבוגר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תימוס מוגדל במבוגר
    אורית
    17/07/2012

    שלום ד"ר גלעד, אני בת 55. אובחנתי במה שמצויין בכותרת (תימוס מוגדל-הופרפלאציה) בעת CT קרדיאק+חזה לפני שנתיים. כיום הופיעו סגירות עפעפיים, ונשלחתי למס' בדיקות בחשד למיאסטניה גרביס.
    רופא הקופה הפנה אותי ל CT חזה נוסף, כצפוי, וכשביקשתי לאבחן הפעם ב-MRI
    (מחשש לקרינה הרבה), טען שלא ידוע לו על אבחון כזה בטכנולוגיית MRI.
    באופן אישי בדקתי בשני מכוני בתי חולים שאכן מתבצעת בדיקה כזו.
    שאלתי אלייך:
    האם מבחינה דיאגנוסטית יש גם עדיפות ל-MRI כדי לוודא אם/עד כמה התימוס שלחה גרורות וכיו"ב?
    כל זה נובע מהיותי בת לאם שנפטרה מסרטן ולאב שחלה בשני סוגי סרטן. אין לי עניין בקרינה מיותרת. (ואוכל לעשות את הבדיקה עם זיכוי ביטוח פרטי, במקרה של קופ"ח עיקשת).

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תימוס מוגדל במבוגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תימוס מוגדל במבוגר - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    22/07/2012

    כן בהחלט כדאי לבצע מרי לאזור הטימוס למרות שגם סיטי חזה מספיק בכדי לאבחן הגדלתו . בכל מקרה לדעתי אם הטימוס מוגדל כדאי להוציאו ובמיוחד אם יש חשד למחלה כמו מיאסטניה גרביס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו