פענוח MRI לאחר חשש לאירוע מוחי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח MRI לאחר חשש לאירוע מוחי
    בת 28 מהמרכז
    01/08/2012

    שלום,
    אני בת 28,
    לפני כחודשיים בערך הרגשתי למספר דקות (15-10)תחושה של בלבול, טשטוש, יד ימין ורגל ימין והלשון נרדמו, באותו לילה פניתי למיון ועשו לי בדיקת עיניים והכול היה תקין, מאז מידי פעם יש לי תחושה לא נעימה ביד ימין/רגל ימין מעין הרדמות של היד/רגל אבל לא באותה עוצמה כמו באותו הלילה שפניתי למיון.
    לאחר מכן פניתי לנוירולוגית והיא הפנתה אותי ל-EEG והיה תקין ולבסוף הופניתי ל-MRI ואני מבקשת עזרה בפענוח שלו,

    MRI מח כולל הזרמת ח.נ.:
    פרטים קלינים - כאבי ראש מיגרנה, בשאלה של מחלה דמיאלינטיבית או וסקולרית.
    טכניקה - הבדיקה ברצפים דיפוזיה,GRET2, מלווה הזרקת ח.נ.,3DSPGR, T1 , T2 ,FLAIR
    מעבר קרניו-צרביקלי בטווח התקין.
    חדרי המח וחלליו תקינים בגודל ובמיקום.
    ב-T2 וב-FLAIR מספר מוקדים היפראנטנסים סובוקורטיקלים, איזור היפו-היפראנטנסי
    בסמוך לקרן האחורית משמאל הנראה מתאים לשינוי ישן, ייתכן שינוי איסכמי ישן או שינוי אנצפלומלצי ישן.
    גזע המח וצרבלום תקינים.
    זוויות צרבלו-פונטיניות חופשיות.
    ללא עדות לתהליך מיצר מקום.

    לסיכום:
    מוקדים בודדים היפראנטנסים סובקורטיקלים אשר אינם ספציפיים ואינם מתאימים בפיזור לשינוי דמיאלינטיבי.
    מוקד היפראנטנסי בסמוך לחדר הצדדי משמאל באספקט האחורי נראה מתאים לשינוי ישן איסכמי? אנצפלומלצי?
    אין עדות לתהליך מיצר מקום, אין עדות לממצא מוקדי נוסף.

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI לאחר חשש לאירוע מוחי - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    02/08/2012

    יש ממצא ישן משמאל אולי קבלת מכה לפני שנים או נפלת וגם זה יכול להיות אחראי לתלונות שלך . בנוסף מספר נקודות שיכולות להיות קשורות לפגיעה מינימלית של כלי דם קטנים יש לעשות ברור לחקרישיות יתר . זה גם יכול ללכת עם התקיפ מיגרנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיתי בדיקות קרישת דם לאחר הפלה

    אישה בת 28
    02/08/2012

    שלום ד"ר רונית,

    בהמשך לתשובתך,
    עשיתי בדיקות קרישת דם לאחר הפסקת הריון בחודש ינואר השנה,
    הבדיקה הראשונה היתה בפברואר, היו לי שתי תוצאות לא תקינות,גבוליות לפי ההמטולוג
    LAC-SCREEN-RVVT 48
    SCR RV/CONF RV 1.45
    הבדיקה השנייה היתה במאי, היו לי אותן שתי תוצאות לא תקינות,גבוליות לפי ההמטולוג
    LAC-SCREEN-RVVT 48
    SCR RV/CONF RV 1.46
    הוא המליץ שרק בהריון אצטרך להזריק קלקסן 40 מ"ג, ללא אספירין, ביום יום אין צורך באף אחד מהם.

    עוד דבר שגיליתי היום, אימי אמרה לי שהייתי מאוד קטנה נפלתי חזק וסבלתי מזעזוע מוח,אולי בגיל שנה או שנתיים, האם זה יכול להיות קשור לפענוח? האם שרושמים "ישן" בפענוח מתכוונים למאוד ישן? אין הכוונה למקרה מלפני מספר חודשים? (הייתי במיון בחודש מרץ עקב חוסר תחושה בלשון, ביד ימין, רגל ימין וטשטוש ראייה ובלבול)

    בנוסף אני סובלת ממיגרנות פעם בחודש,לפני המחזור בד"כ, הכאבים בערך ליומיים שלושה, די חזקים, לוקחת כדורים להרגעה של RELERT

    אודה שוב להתייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר רונית אודה לתשובה נוספת שלך

    אישה בת 28
    02/08/2012

    שלום ד"ר רונית,

    בתגובה אחת למעלה רשמתי לך פרטים נוספים בעקבות התייחסותך הראשונה לפענוח MRI שלי,
    אודה לך על התייחסות נוספת לדברים הנוספים שרשמתי לך

    תודה ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו