מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זרמים/נימולים באזור צלעות/שד שמאלשירה01/01/2013
אייל שלום רב, בת 55. התייעצתי עמך באמצעות המייל בענין זרמים/נימולים באזור שד שמאל וכן שוחחנו בטלפון בענייני. עדיין אני סובלת באופן יום יומי מתופעות אלה ללא הפוגה כעט כבר מעל שלושה חודשים ברציפות, אותם זרמים/נימולים באזור הצלעות בצד השמאלי, עם כאב נקודתי מידי פעם , אך דבר נוסף שהתווסף לתחושת הנימול המוזרה הזו, (אגב אני מרגישה אותה בצורה סיבובית כמו מערבולת לפעמים באזור השד/צלעות), התווספו לי תחושת זרמים בידיים לא לאורך כל היד אלא באזור הרך של הידיים, וכן ביד שמאל עקצוץ בשתי אצבעות וכן בשתי כפות הרגליים תחושת נימול קבועה!!!! ביצעתי בינתים הבדיקות הר"מ: (עשיתי מיפוי עצמות, בדיקות דם ו- EMG אחרי שדיברתי עמך בטלפון טרם ביצעתי C.T. ) ראה להלן התוצאות ושאלותיי בהתאם: אולטרסאונד שד-תקין צילום רנטגן חזה וצלעות - תקין בדיקה אורטופדית - תקינה מיפוי עצמות - קליטה מוגברת באיזור בין פלנגיאלי דיסטלי של אצבעות מס' 2-3 של כפות ידיים , ניכר יותר ביד שמאל. קליטה מעט בלתי אחידה בעמו"ש מותני תחתון. פרט לכךאין לראות קליטה מוגברת פתלוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של בית החזה. השינויים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים. בדיקות דם B12 וכיוצ"ב - תקין צילום עמוד שדרה גבי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים וצדדיים. צילום עמוד שדרה צווארי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים. היצרות הרווח הבין חולייתי בגובה C5-6. בדיקה נוירולוגית - תקינה EMG ידיים +רגליים - הבדיקה תקינה, ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים. מכיוון שלא אושר לי MRI עפ"י בקשת הנוירולוג אני ממתינה עתה לבצע C.T. עמוד שדרה צווארי וטורקאלי. שאלתי היא: האם יש טעם בכלל לבצע את בדיקת ה-C.T. של עמוש צווארי+טורקאלי, אם בדיקת ה-EMG בעצם תקינה? הרי עפ"י ה-EMG אין פגיעה עיצבית בגפיים אז למה יש צורך ב-C.T. ? הרי התחושות שלי הינן נוירולוגיות וה-EMG תקין אז איני מבינה למה הסיטי, מה גם שאין לי כל כאב גב! כמו כן, במידה וזה לא בעיות אורטופדיות, שלדיות ו/או נוירולוגיות כפי שעד עתה נשלל, מה יכול להיות הכיוון בכל זאת? נראה לי שבודקים אותי מסביב לבעיה (גב, שלד, אורטופדיה, שד וכו', ולא בודקים לי את אזור הכאב שזה בית החזה והצלעות מקדימה!!! מה דעתך איזה בדיקה עלי לבקש שמכוונת לאזור בית החזה, לב, ריאות ואיני יודעת עוד איזה חלקים נמצאים באזור זה של הגוף שניתן לבדוק! אני מיואשת, אובדת עצות, ולא יודעת למי לפנות עם הבעיה הזו, רופא המשפחה לא יודע לאיזה בדיקות נוספות לשלוח אותי ואני נותרתי כך, ללא כל אבחנה וכמובן גם ללא טיפול. אנא תשובתך והמלצותיך. תודה מראש על סבלנותך הכה אדיבה. תבורך בברכת שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרמים/נימולים באזור צלעות/שד שמאל - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2013לדעתי יש צורכ לבצע בכל זאת מרי עש גבי כולו . וזה יכלול גם את האיברים הפנימיים של החזה . כל הבדיקות לא מראות מה קורה בתוך חוט השדרה וזה מה שצריך לראות במרי צוארי תחתון וגבי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרמים נימולים בשד חזה צלעותבצד שמאל
שירה06/01/2013ד"ר שלום רב,
שוב בהמשך למיילים קודמים שלי בענין בשנדון, ביצעתי הבדיקות הר"מ:
להזכירך לא אושר לי MRI בקופ"ח אלא C.T. ולהלן התוצאות:
C.T. עמוד שדרה צווארי בגובה C1-D1:
C5-C6: אין לזהות פתולוגיה דיסקאלית.
הודגמו שינויים ניווניים במפרק הבין חולייתי הימני עם היצרות של נאורופורמינה.
המבנה הגרמי והמפרקי של החוליות-ללא ממצא פתולוגי.
אין לזהות פתלוגיה דיסקאלית.
אין עדות להיצרות ספינאלית.
אין עדות להיצרות פורמינאלית. ללא לחץ על השורשים העיצביים.
הרקמות הרכות הפרא-ורטברליות שמורות.
היפוך של לורדוזיס.
בסיס הצוואר, מבוא בית החזה תקינים.
C.T עמוד שדרה גבי בגובה D1-L1:
קוטר תעלת השדרה-תקין.
סחוס הדיסק הבין חולייתי הודגם בצורה תקינה. אין עדות לבקע הדיסק. השמן האפידורלי והליגמנטה פלבה תקינים. הפורמינה הנוירוליות ושורשי העצבים משני הצדדים בגדר הנורמה.
זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות.
המנח החולייתי שמור.
באזורים שנכללו לסריקה: ציור ראתי תקין.
מיפוי עצמות של כל השלד:
קליטה מעט בלתי אחידה בעמוד שדרה מותני תחתון.
פרט לכך אין לראות קליטה מוגברת פתולוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של בית החזה. הממצאים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים.
E.M.G -ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים.
(להזכירך תחושת הכאב/לחץ ונמול/זרמים אצלי הם בצד שמאל של השד/חזה/צלעות). תחושת הנימול התגברה אצלי בכפות הרגליים וכן תחושת זרמים בידיים (לא כפות ידיים, אלא בידיים בחלק הפנימי של הידיים (בחלק הרך העליון של היד).
אני מבינה עפ"י תוצאות הבדיקות כי לא התקדמתי באיתור הבעיה שממנה אני סובלת.
שאלותיי הן:
מה עלי לעשות הלאה?
באיזה כיוון עלי לבדוק ?
אני מניחה שזה לא משהו שקשור לבעיה אורטופדית שלדית ו/או איזו בעיה בעמוד השדרה. התחושות אצלי הן נוירולוגיות עם כאב באזור הצלעות כאמור.
למה הכוונה בסיטי צווארי היצרות של נאורופורמינה?(ראו זאת בצד ימין) אני מתלוננת על צד שמאל!!!
מה זה אומר היפוך של לורדוזיס?
האם יכול להיות בכלל קשר בין ממצאים אלו לתחושותיי?
מה זה זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות? והאם הם יכולים לגרום לי לתופעת הזרמים?
האם לא כדאי לבדוק את בית החזה/ריאות/לב? ומה עוד ניתן לבדוק באזור זה שאני מתלוננת בצד שמאל?
מה דעתך עלי לעשות ?
תודה רבה על סבלנותך !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


