מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התקפי צחוק בלתי נשלטיםיוסי04/01/2013
ערב טוב,שבת שלום וסופשבוע נעים לך דוקטור נכבד!
אני מתנצל מראש על המכתב הארוך,אך אודה לך מאוד אם תעזרו לי בבעיה המלווה אותי ואני כבר לא יודע מה לעשות
הבעיה שלי היא כזאת :
לעיתים אני מקבל מעין התקף צחוק וקשה לי לשלוט בצחוק במובן שקשה לי להימנע מהצחוק (סף שליטה נמוך) ובמידה ואני התחלתי כבר לצחוק קשה לי להפסיק לצחוק ,כלומר המחשבה שגרמה לי לצחוק שולטת עלי (זהו מנגנון דומה ל OCD -המוח משכפל את המחשבות שגרמו לי לצחוק וכך הצחוק נמשך)
לגבי הטריגר : לפעמים אני צוחק כשצריך לצחוק,כמו למשל כאשר אני שומע בדיחה ,ואז קשה לי להפסיק לצחוק
לעיתים כשאין שום סיבה לצחוק (למשל קרה לי שכאשר שמעתי אופנוע או אזעקה ,אז התחלתי לצחוק)
וקרה לי גם שיצא לי לצחוק בהלוויה
לצערי הרב אני סובל מעוד בעיה : המוח שלי פשוט מנסה ל "אתגר" את עצמו ולנסות לבדוק עד כמה הוא חסין מפני התקפי צחוק על ידי כך שהוא גורם לי לנסות ,בלי שליטה, להצחיק את עצמי
קראתי באינטרנט על תסמונת הצחוק והבכי,וראיתי שהיא קשורה לטרשת נפוצה ועוד מחלות נוירולוגיות אחרות .האם גם למי שאין לו טרשת נפוצה או מחלה נוירולוגית אחרת יכול להיות עם התסמונת הזו?
קראתי שיש את הכדור החדש נוירודקס (nudexta)
לטיפול בבעיה .האם גם אני ,שאין לי טרשת נפוצה או מחלות דומות,יכול לקבל את הכדור?
יש לציין שיש לי בנוסף OCD קל של בדיקות של דלתות וברזים ,אך אינני צוחק עקב ה או סי די
אלא שה OCD "משחק" תפקיד משני בצחוק :מרגע שכבר צחקתי אז ,עקב האו סי די ,קשה לי לעזוב את המחשבות שגרמו לי לצחוק
אני מעוניין לפתור את הבעיה באופן כזה שיהיה לי "סף כניסה" גבוה יותר למצב של התחלת צחוק
אני הייתי אצל כמה פסיכיאטרים שנתנו לי כדורים אנטי דפרסנטים ,שעוד יותר הכניסו אותי למצבי צחוק ,וגם כדורים אנטי פסיכוטיים לא עוזרים לבעיה
(_יש לציין שאינני סובל ומעולם לא סבלתי מתופעות פסיכוטיות כמו שמיעת קולות ,הפרעות במהלך החשיבה ו\או בתוכן החשיבה,מחשבות שווא וכדומה)
מה דעתך על הנושא? האם נוירולוג יכול לעזור לי תרופתית?
באמת סליחה על אורך המכתב.
אודה לך מאוד ,אני מיואש כבר
תודה מכל הלב
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסי
שירלי04/01/2013רציתי להגיב על מה שרשמת (מקווה שלא אכפת לך) כי מזדהה מעט עם חלק מהדברים. דבר ראשון הערה/תיקון- הפרעה במהלך מחשבה אינו דווקא ביטוי של פסיכוטיות ויכול להופיע גם בחרדה חזקה (בילבול, חוסר ריכוז, בעיות חשיבה).
ולגביי הצחוק, בשנתיים האחרונות יש לי תופעה דומה אבל אצלי זה מתבטא בזה שהולכת ברחוב ופתאום מצחיקה את עצמי (עם משהו הכי טיפשי גם יכול להיות) אומנם לא מתפקעת מצחוק אבל הולכת עם חיוך ומתאפקת לא לצחוק. וזה קרה לי גם כשעומדת בתור ובמקומות שהכי לא רוצה שייקרה. אני חושבת שאין לזה קשר לבעייה נורולוגית, זה קשור ל OCD וה OCD הוא הגורם (ולא ה - ניגרם, כמו שזה מרגיש לך), הראש "נתפס" על חרדתיות כפייתית "שמא לא אוכל לשלוט על הצחוק" ומשם נובע המעגל הזה.
אני למדתי להרפות מזה, ככל שתתעסק עם זה פחות ותיתן לזה פחות חשיבות כך זה ילך ויעלם. פרוזאק אגב תרופה מעולה ל OCD.
סופש נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שירלי
יוסי05/01/2013בוקר טוב שבת שלום שירלי!
שמחתי מאוד לקבל גם ממך תגובה להודעה!
יכול להיות שה או סי די משחק תפקיד יותר חשוב ממה שתיארתי לעצמי. אקח זאת לתשומת לבי
הקטע הוא,שאני מעוניין למצוא תרופה שתעלה את "סף הריגוש "שלי במובן ,שיהיה קשה לגרום לי לצחוק
וכך גם אם החרדה או המחשבה תתקוף אותי שוב ושוב ,אני אהיה חסין מ "התפרצויות צחוקים",מכיוון שהמחשבה הטורדנית תתקל במחסום שקשה יותר לעבור אותו
קראתי על הכדור ניודקסטה (או במקור נוירודקס) והבנתי שהוא עובד על אותו עיקרון של העלאת סף הריגוש ,כך שיהיה צורך בגירוי חזק יותר על מנת שיפרוץ צחוק
ואני שואל את עצמי ואת הנוירולוג האם גם במקרה שלי הכדור עשוי לעזור ,על אף שאין לי טרשת נפוצה או הפרעה דומה?
הכדורים שהפסיכיאטרים נתנו לי ,לא עזרו לי בכלל ואפילו הזיקו לי פעם אחת ,כאשר פסיכיאטרית מסויימת נתנה לי טיפול בכדור שגרם לי לצחוק נונסטופ (כדור אנטי פסיכוטי מסויים מהדור הראשון).גם הכדורים ל אוסידי שהם כדורים נוגדי דיכאון ,מעלים לי את מצב הרוח ועושים אותי שמח וגורמים לי לצחוק .לקחתי פעם פרוזאק וצחקתי המון איתו
תודה רבה על תגובתך,אני מאחל לך ולי שנפתור את הבעיות שלנו בהקדם!!!
סופשבוע נעים והמון בריאות ואושר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא קיבלתי תגובה מהדוקטור
יוסי09/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקפי צחוק בלתי נשלטים - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013אכן נודקסה הוא כדור חדש למצבים של צחוק או בכי בלתי נשלטים . התופעה הזו מבחינה נוירולוגית מופיעה בכמה מצבים כמו טרשת נפוצה מחלת ננון שרירים או ארועים מוחיים חוזרים בכל מקרה כדאי להתיעץ ולהבדק אצל נוירולוג ולעבור הדמיה . ואין גם מניעה לנסות את הכדור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

