האם סיכון לאירועים מוחיים ולבביים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם סיכון לאירועים מוחיים ולבביים?
    טל
    19/01/2014

    אני בת 44. שוקלת 63 קג, גובה 165.
    מאובחנת כהטרוזיגוטית לפקטור 5, עם סיפור משפחתי- אבי נפטר מהתקף לב בגיל 40.
    מגיל 40 עד גיל 42 הייתי בטיפולי הפרייה שכללו הזרקת הורמונים (בעיקר מנופור וגם גלולות נגד הריון) והזרקת קלקסן 40 מג.
    בגיל 42 נכנסתי להריון, טופלתי בקלקסן במינונים שהלכו וגדלו עם העלייה במשקל. התחלתי מ40 מג ולאחר מכן 60 ו 80, ולאחר הניתוח הקיסרי הזרקתי מינון של 60 מג במשך 6 שבועות.
    לפני 13 שנים היה לי חשד לארוע מוחי. במשך כמה דקות נתפסו לי עין שמאל וזוית הפה השמאלית, לאחר מספר ימים חשתי נימול בחצי ראש שמאלי, כולל איבוד תחושה מסוים בלחי (התחושה פחתה), ועיורון למשך חצי שניה (פתאום היה חושך מוחלט למשך חצי שניה). ולאחר עוד יומיים שוב נימול בחלק שמאלי של הראש.
    בדיקת נוירולוג נמצאה תקינה וכן תוצאת MRI היתה תקינה.
    במשך 13 שנה היו עוד שני אירועים שבהם הרגשתי נימול בראש אבל בדרגה מאוד קלה , שניהם חלפו תוך כמה דקות.
    בעברי לקחתי גלולות למניעת הריון במשך 5 שנים, 3 שנים מהן רצופות. בגיל 26 הפסקתי לקחת אותן לשם מניעת הריון (לקחתי רק בטיפולי הפוריות, כמה פעמים, שבועיים בכל פעם).
    שאלותי:
    לאור מה שהעליתי כאן, מה הסיכון שלי לפתח ארוע מוחי או לבבי?
    איזה מעקב ובדיקות, שקשורים בנתונים שלי, עליי לבצע בהמשך כשיגרה, למניעת ארועים?
    בתודה מראש עבור ההתייחסות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סיכון לאירועים מוחיים ולבביים? - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    24/01/2014

    לדעתי כדאי לקחת אספירין קבוע כטיפול מונע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלומר, האם עליי להבין מכך שאני

    טל
    28/01/2014

    בסיכון?
    האם עליי לעבור בדיקות? ואלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלומר, האם עליי להבין מכך שאני - תגובה

    ד``ר רונית גלעד
    31/01/2014

    כתבתי לקחת אספירין בגלל כלה תופעות שהיו לך הפרעה בראיה נימול פה ושם אבל זה לא חד משמעי אין צורכ בבדיקות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו