תזונה עילאי בן שנה וחמישה חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תזונה עילאי בן שנה וחמישה חודשים
    צליל
    08/09/2011

    שלום בני עילאי בן שנה וחמישה חודשים, בבוקר אני נותנת לו 240סימילאק, בגן אוכל פירות ומרק בצהריים אחכ הייתי שולחת שוב 180סימילאק כרגע שלחתי רק מעדן עם פתי בר, שחוזר מהגן אני נותנת לו פירה, מקרוני, פתיתים,האם זה בסדר עד הארוחה של סימילאק בערב? ברצוני לדעת איזה ירקות חיים ללא בלנדר מותר לתת,, ואיזה פירות? עדיין לא נתתי ככה למרות שיש לו שיניים.בתודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה עילאי בן שנה וחמישה חודשים - תגובה

    מיכל וינברגר
    08/09/2011

    שלום,
    בגדול, מגיל שנה, אפשר להסתפק בפעמיים פרומולה- בוקר וערב וכל השאר- לתת אוכל רגיל. בגיל שנה למעשה אין הגבלות (פרטי לדברים קשים במרקם כמו פיצוחים..) ובנך יכול לאגול אוכל רגיל כולל ירקות ופירות גם ללא בלנדר. כמובן שהכל איישי ולפי קצב התקדמות אחר. אם עילאי לא אכל ירקות ויפרות במרקם רגיל עד היום, הייתי מתחילה לתת לו ירקות יותר רכים- כמו עגבניה, פרוסות מלפפון לאורך, ולחכות יותר עם הגמבה והגזר שהם קשים יותר. לגבי פירות- גם כן להתחיל ברכים- ללא הקליפה, בננה (בחתיכות קטנות), ענבים חתוכים לרבעים ללא קליפה, מלון, חתיכות אפרסק, נקטרינה שזיף, וכל מה שרך. בהמשך אפשר להתקדם לתפוח ואגס ללא קליפה, ושאר הפירות. חשוב שתעקבי ותראי איזה מזון הולך טוב יותר, לעיתים חלק מהמזנות עדיין קשים יותר ללעיסה ונתקעים או עלולים להבלע לא טוב. אבל באופן כללי בגיל של בנך, יש כבר לעיסה ובליעה תקינה.
    לגבי סדר היום- בגן אפשר להוסיף לו- לחם עם הפירות. במרק לוודא שיש גם פחמימה (אורז/תפ"א/בטטה/פסטה..) + ירק+ בשר.
    אני הייתי מוסיפהה לו גם ארוחת ערב מסודרת- ואם אפשר גם משפחתית שכל בני הבית או לפחות שניכם אוכלים בה- ולהוסיף-אבוקדו, חביתה, גבינות, אפשר גם דייסת קואקר למשל, ומה שאתם רגילים לאכול בבית. את הסימלאק האחרון לתת לפני שהולך לישון. ואפשר להקטין בהדרגה כמות אם אכל טוב בערב.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לבני שנה וחמישה חודשים

    צליל
    08/09/2011

    תודה מיכל עזרת לי אבל אשאל עוד שאלה ברשותך, אומרים וקרו מקרים רבים של חנק בקרב ילדים על אכילת תפוח, וגזר גמבה זה לא ירק קשה?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לבני שנה וחמישה חודשים - תגובה

    מיכל וינברגר
    11/09/2011

    שלום, שמחה שהתשובה עזרה.
    לגבי הירקות והפירות הקשים. מקרי חנק לצערנו היו, וחשוב מאוד להקפיד להיות ולהשגיח על הילד הזמן האכילה (ולהקפיד על חיתוך לא עגול- גם הפירות וירקות רכים ענבים, מלפפון..) . הגזר והגמבה אכן קשים- לכן יש להמתין עימם עד שאת רואה שיש ממש לעיסה טובה- וזה יקח קצת זמן, אך אין ממש גיל מודגר. התפוח- קצת פחות קשה מהם, ואפשר לראות אם בנך לועס או לא, בכל מקרה, אם עדיין מרגיש לך לא בטוח- גם זה בסדר, ואת יכולה עדיין לגרד אותו בפומפיה או לבשל אותו ואז הוא מתרכך. הכי חשוב, אם את חוששת, אז את יכולה עוד לחכות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו