מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה עילאי בן שנה וחמישה חודשיםצליל08/09/2011
שלום בני עילאי בן שנה וחמישה חודשים, בבוקר אני נותנת לו 240סימילאק, בגן אוכל פירות ומרק בצהריים אחכ הייתי שולחת שוב 180סימילאק כרגע שלחתי רק מעדן עם פתי בר, שחוזר מהגן אני נותנת לו פירה, מקרוני, פתיתים,האם זה בסדר עד הארוחה של סימילאק בערב? ברצוני לדעת איזה ירקות חיים ללא בלנדר מותר לתת,, ואיזה פירות? עדיין לא נתתי ככה למרות שיש לו שיניים.בתודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה עילאי בן שנה וחמישה חודשים - תגובה
מיכל וינברגר08/09/2011שלום,
בגדול, מגיל שנה, אפשר להסתפק בפעמיים פרומולה- בוקר וערב וכל השאר- לתת אוכל רגיל. בגיל שנה למעשה אין הגבלות (פרטי לדברים קשים במרקם כמו פיצוחים..) ובנך יכול לאגול אוכל רגיל כולל ירקות ופירות גם ללא בלנדר. כמובן שהכל איישי ולפי קצב התקדמות אחר. אם עילאי לא אכל ירקות ויפרות במרקם רגיל עד היום, הייתי מתחילה לתת לו ירקות יותר רכים- כמו עגבניה, פרוסות מלפפון לאורך, ולחכות יותר עם הגמבה והגזר שהם קשים יותר. לגבי פירות- גם כן להתחיל ברכים- ללא הקליפה, בננה (בחתיכות קטנות), ענבים חתוכים לרבעים ללא קליפה, מלון, חתיכות אפרסק, נקטרינה שזיף, וכל מה שרך. בהמשך אפשר להתקדם לתפוח ואגס ללא קליפה, ושאר הפירות. חשוב שתעקבי ותראי איזה מזון הולך טוב יותר, לעיתים חלק מהמזנות עדיין קשים יותר ללעיסה ונתקעים או עלולים להבלע לא טוב. אבל באופן כללי בגיל של בנך, יש כבר לעיסה ובליעה תקינה.
לגבי סדר היום- בגן אפשר להוסיף לו- לחם עם הפירות. במרק לוודא שיש גם פחמימה (אורז/תפ"א/בטטה/פסטה..) + ירק+ בשר.
אני הייתי מוסיפהה לו גם ארוחת ערב מסודרת- ואם אפשר גם משפחתית שכל בני הבית או לפחות שניכם אוכלים בה- ולהוסיף-אבוקדו, חביתה, גבינות, אפשר גם דייסת קואקר למשל, ומה שאתם רגילים לאכול בבית. את הסימלאק האחרון לתת לפני שהולך לישון. ואפשר להקטין בהדרגה כמות אם אכל טוב בערב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה לבני שנה וחמישה חודשים
צליל08/09/2011תודה מיכל עזרת לי אבל אשאל עוד שאלה ברשותך, אומרים וקרו מקרים רבים של חנק בקרב ילדים על אכילת תפוח, וגזר גמבה זה לא ירק קשה?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה לבני שנה וחמישה חודשים - תגובה
מיכל וינברגר11/09/2011שלום, שמחה שהתשובה עזרה.
לגבי הירקות והפירות הקשים. מקרי חנק לצערנו היו, וחשוב מאוד להקפיד להיות ולהשגיח על הילד הזמן האכילה (ולהקפיד על חיתוך לא עגול- גם הפירות וירקות רכים ענבים, מלפפון..) . הגזר והגמבה אכן קשים- לכן יש להמתין עימם עד שאת רואה שיש ממש לעיסה טובה- וזה יקח קצת זמן, אך אין ממש גיל מודגר. התפוח- קצת פחות קשה מהם, ואפשר לראות אם בנך לועס או לא, בכל מקרה, אם עדיין מרגיש לך לא בטוח- גם זה בסדר, ואת יכולה עדיין לגרד אותו בפומפיה או לבשל אותו ואז הוא מתרכך. הכי חשוב, אם את חוששת, אז את יכולה עוד לחכות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


