בן שנה ועשר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה ועשר
    טל
    29/06/2015

    בוקר טוב
    בני בן שנה ו-10 חודשים, צועק, ממלמל ומדבר ומבין הכל (!)
    אך דיבור קונקרטי ומובן מעט מתעכב.
    התחיל ממש לאחרונה להוציא מילים מובנות יחסית:
    מיי - מים, עגה - עוגה, ביי - בית, לילה - ירח וכוכבים, אניה - אוניה
    וכו'......
    המילים הן קבועות וחוזרות על עצמן, ואנו יודעים למה הוא מתכוון כשמבקש או אומר משהו. גם לבובת סמרטוטי שלו ולמוצץ יש מילה מיוחדת ואנו מזהים כי הוא מבקש אותם.
    הלכנו לרופא א.א.ג והוא קבע כי יש לו מים באזניים, והפנה למכון שמיעה. בדיקת מכון שמיעה העלתה כי Std Ff הינו 40-45 וכי לא ניתן לקבל הפרדה בין האזניים.
    חוזרים למכון שוב בעוד שבוע. רופא א.א.ג המליץ לילד שימוש בחלילית וניפוח בלונים, וכי העיכוב בגיבור ייתכן בשל בעיית המים באזניים. מה ניתן לעשות בעניין? האם זה מצב שכיח? האם יש לכל השלכות על הדיבור בעתיד?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה ועשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ועשר - תגובה

    חגית שגיא
    05/07/2015

    טל שלום
    נוזלים באוזניים הוא אכן מצב שכיח, וירידה כזו בשמיעה - אם תמשיך - בהחלט יכולה ליצור עיכוב שפתי. ישנם מספר טיפולים אפשריים, אך על טיפולים רפואיים יש לברר בפורום רופאי אא"ג
    אני רק יכולה לומר שיש צורך לעקוב באופן צמוד אחר מצב השמיעה ולוודא שיפור בקרוב, מכיוון שלירידה כזו יש השפעה על שפה, ריכוז קשב ועוד
    פנו לרופא אא"ג ובררו מה הטיפולים האפשריים ומה תכנית הטיפול שלו
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו