חרשות חד צדדית לתינוקת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרשות חד צדדית לתינוקת
    אמא מודאגת
    08/09/2008

    שלום רב! בתי בת שנה וחמישה חודשים. כשנולדה, בבדיקה שגרתית בבית חולים- היא לא עברה את בדיקת השמיעה... מכאן הפנו אותנו לבדיקה חוזרת ואז התגלו נוזלים... לאחר כמה חודשים שהנוזלים לא 'עברו' הופניתי לבדיקת ברה שם התגלה חרשות חד צדדית באוזן ימין. בקשתי בדיקה נוספת וגם בה התגלו אותם ממצאים, חרשות חד צדדית. בנוסף, נעשתה בדיקה התנהגותית בה נכתב כי הילדה שומעת ומגיבה ב-2 האוזניים בטווח הנורמה. נכון להיום, הנוזלים עדיין קיימים באוזנים. בנוסף, נראה כי הילדה מתקשרת ומברברת בצורה טובה (ואף יותר מגילה), היא רוכשת את השפה, מתקשרת עם הסביבה ומגיבה לרעשים חלשים ביותר. האם יתכן כי בדיקות הברה 'טעו'? האפ יתכן כי הנוזליים הם שהפריעו בבדיקה המדוברת?, האם ייתכן כי האוזן השמאלית מפצה על הלקוי באוזן ימין? אני ובעלי ומשפחתנו ללא ליקויים דומים- ההריון והלידה היו תקינים. ממה זה יכול להגרם? במידה ואכן קיימת חרשות חד צדדית- מה ניתן לעשות? האם הילדה תמשיך להתפתח בצורה תקינה?, אנחנו נמצאים במעקב בבית חולים שניידר...אך עדיין אני מאוד לחוצה ומודאגת. איפה אני יכולה למצוא אמא לילד עם חרשות חד צדדית? מצטערת על השאלות האינסופיות- אני בלחץ :-(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרשות חד צדדית לתינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרשות חד-צדדית אצל תינוקת

    09/09/2008

    אמא יקרה,
    אולי תחילה ארגיע אותך ואומר שלקות שמיעה חד- צדדית, בעבר, הייתה אחד הליקויים שלא היו מתגלים אצל ילדים עד שהם היו גדלים ואומרים שכשלוחשים להם סוד באוזן אחת הם שומעים וכשלוחשים באוזן האחרת הם לא שומעים.לפיכך ניתן בהחלט לצפות להתפתחות תקינה אצל ילד עם ליקוי שמיעה חד-צדדי.
    בדיקת הברה שביצעו לילדתך היא בדיקה אובייקטיבית, אשר מודדת את סף השמיעה בכל אחת מן האוזניים ללא צורך בשיתוף פעולה של הנבדק. הבדיקה היא בדיקה מוכרת מאד ואמינה מאד.
    בבדיקת שמיעה התנהגותית, שעושים בחדר האטום אין לנו יכולת להפריד בין האוזניים בגיל הזה, מכיוון שלא ניתן להרכיב לילד אוזניות ולראות את תגובותיו. לפיכך, הבדיקה ההתנהגותית בחדר האטום אכן בודקת את שתי האוזניים, אך משקפת את ביצועיה של האוזן הטובה מבין השתיים. כמו שאמרת, אכן אוזן ימין מפצה על שמאל וזה מאפשר התפתחות שפתית תקינה אך עם זאת יש צורך לשים לב לדברים הבאים:
    1. הילדה לקוית שמיעה באוזן אחת ולכן במסגרת חינוכית של גן או בית ספר כדאי להושיב אותה כשהאוזן הטובה פונה למורה.
    2. כאשר יש נוזלים באוזניים, ואני מבינה שמצב זה שכיח אצל ביתך, פירושו שיש ירידה בשמיעה גם באוזן הטובה וכן יש להקפיד שמצב זה לא ימשך לאורך זמן.
    3. יש לדאוג למעקב מסודר הן של ההתפתחות השפתית אצל קלינאית תקשורת והן של השמיעה. גם כדי יהיה מישהו שיבקר שאכן התפתחותה תקינה וכן שלא חל שינוי נוסף במצב השמיעה.
    4. יש להיות מודעים שלעיתים קשה לה לשמוע, בעיקר על רקע רעש ולהיות בסלניים ולחזור על הדברים במידת הצורך.
    בתקוה שהועלתי
    את מוזמנת לפנות בשאלות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד מספר שאלות

    אמא מודאגת
    05/04/2009

    שלום!
    ראשית, תודה על התגובה המהירה והמרגיעה.
    בתי בת שנתיים כיום- היא עברה בדיקת ברה נוספת (ברה של העצם) וכנראה אין מנוס- היא סובלת מחרשות חד צדדית.
    אני במעקב בשניידר באא"ג ועכשיו התחלתי ללכת איתה למיחא.... כולם אומרים לי שאין מה לדאוג וכרגע אין מה לעשות.
    ואני שואלת- תמיד אומרים שככל שמתחילים לטפל במשהו מוקדם יותר כך ניתן לסייע, להקל ולשפר את המצב יותר; אז מה אני יכולה כן לעשות? איך אני יכולה לעזור לבת שלי להתגבר על אותה לקות? לסיכום, אני אשמח אם תוכלי לתת לי טיפים שיעזרו לבת שלי ככל האפשר.

    תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד מספר תשובות

    06/04/2009

    ראשית, מצוין שאת במעקב אאג ומטופלת במיחא. בשני המקומות יש צוות מקצועי שינחה וידריך אותך מה לעשות. מכיוון שאני לא מכירה את הילדה ומצבה השמיעתי והשפתי המדויק, המלצתי לך להתייעץ עם קלינאית התקשורת שמטפלת בה במיחא - היא ודאי תשמח לתת לך שלל עצות
    חג שמח ושנשמע בשורות טובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו יכול לעזור?

    אמא מודאגת
    18/06/2009

    שלום!
    רציתי לדעת כיצד אני יכולה ליצור קשר עם הורים לילדים בעלי חרשות חד צדדית או במקביל עם אנשים עם חרשות חד צדדית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו יכול לעזור?

    ענת כוכבא
    24/06/2009

    שלום רב! פנייתך נכנסה לפורום כתגובה לפניה ראשונית, לכן הייתה "חבויה" ולא הגבנו אליה מייד. איתך הסליחה. לגבי המידע שביקשת - לדעתי הכי נכון לפנות לאתרים של מיח"א או שמע ודרכם ליצור קשר עם הורי הילדים, הסובלים מחרשות חד צדדית.אינני חושבת, כי עליך לחפש קשר עם מבוגרים - בפרט לא כאלו שאיבדו את שמיעתם בבגרותם, כי מצבם שונה לגמרי מאלו, שסובלים מהבעיה מילדות מוקדמת.בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו