שימוש במכשיר שמיעה אחר ניתוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שימוש במכשיר שמיעה אחר ניתוח
    רונה גלמן
    27/10/2008

    שלום, אני כבדת שמיעה בת 26. עברתי לפני שלושה שבועות ניתוח מסטואידקטמיה רדיקלי באוזן שמאל במהלכו בשל הכלוסטאוטמה הענקית הוצאו לי המלאוס ועור התוף (שאר העצמות היו הרוסות). כעת האוזן פתוחה ויבשה. לדברי הרופאה, אוכל להרכיב מכשיר באוזן עוד כשלושה שבועות. יש לי מספר שאלות: 1. אם שמעתי באוזן הזאת גם קודם (אומנם כאילו היא מתחת למים), יש סיכוי שהמצב ישתפר עם הגברה מתאימה? היות וסילקו לי רקמה שבוודאי חסמה גלי קול, אני אשמע צלול כמו באוזן ימין? 2. חשוב לציין שרוב הבעיה שלי היא הולכתית ורק בתדרים גבוהים מעל 6 הרץ יש לי בעיה גם עצבית. בנוסף לזה, לפי האדיוגרמה שלי, השמיעה דרך עצם הרבה יותר טובה וברוב התדרים אני שומעת מעל 10 דציבל, היות ועוקפים את המסלול הפגוע בהולכת אויר (ששם בשתי האוזניים אני מתחילה לשמוע מ65 דציבל). אני מתלבטת לפיכך האם כשיבוא הזמן לדון על שיקום שמיעה (לאחר שיודאו שהכלסטאוטמה לא חזרה) ללכת ישר על מכשיר BAHA לאוזן שמאל או על פרוטזות לעצמות השמיעה באוזן זו. מה דעתכן? 3. רציתי לדעת האם במכונכם יודעים להכין אוזניה פתוחה ביותר לאוזן לאחר ניתוח כזה נרחב. אומנם קניתי את המכשירים במכון בתל אביב של סימנס, אבל הבנתי שבנושא האוזניות אין הרבה הבדלים במחיר ובאיכות בין מכון למכון. בגלל שחתכו לי עצם גם באוזן החיצונית, ואין לי עור תוף שיגביל את כניסת חומר התבנית, חשוב לי שהקלינאית תקח מידה של אוזן חיצונית + 1 ס"מ (את המידות אני מבססת על אוזניה בימין שהוכנה לי וגם בה היה לי ניתוח מסטואידקטומיה לפני הרה שנים) לתעלת השמע. אחרת, תבנית המידה פשוט עלולה להיתקע באוזן, וצריך לרוץ לרופא א.א.ג לטפל בזה. מה עוד שהרופאה שלי נמצאת בקריית אונו ואני בראשון לציון. בתודה רבה, רונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש במכשיר שמיעה אחר ניתוח

    ענת כוכבא
    27/10/2008

    לרונה שלום!מבלי לראות את האודיוגרמה במלואה אינני יכולה לומר לך איך תשמעי לאחר שיקום באוזן השמאלית בהשוואה לימנית.הדבר תלוי כמובן גם בשינויים המבניים, שנגרמו לאוזן עקב הניתוח ותהיה להן השפעה ישירה על האקוסטיקה של האוזן.כפי שציינת,רכשת כבר מכשירי שמיעה.מומלץ לרכוש אוזניות באותו מקום על מנת להתאים אותן גם לנתונים האקוסטיים של מכשירי השמיעה. כדאי לדעתי לנסות לשקם את השמיעה בעזרת המכשירים שרכשת ורק אם הדבר אינו מצליח,כדאי לשקול את האופציה הניתוחית.בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו