אחות ללקויי שמיעה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אחות ללקויי שמיעה
    רונית
    21/02/2010

    שלום רב,
    אני פונה אליכם חברי פורום זה בבקשה לעזרה.
    אינני יודעת אם זה המקום הנכון לכתוב בו, אני ממש מקווה שכן כיוון שאני כבר אובדת עצות.
    יש לי אח בעל לקות שמיעה קלה, אשר אותה גילו כאשר היה בגן חובה.
    בבית הספר הסתדר ללא צורך במכשיר שמיעה וכן לכל אורך התיכון. כיום אחי בן 19 משרת בצבא בתפקיד לא קרבי כמובן אך בעייתו היא זו- הוא מעולם לא יצר קשרים חברתיים עם אנשים מעבר למסגרת בה הוא נמצא, כלומר בבית הספר ובצבא היו לו חברים אך רק לאותם השעות בהם הוא נמצא שם ולא מעבר אליהן . הוא מתבייש בלקות השמיעה שלו, לא מוכן לספר על כך לאף אחד ולכן מכיוון שהרבה פעמים לא שומע שיחות במלואן (אם מדברים למשל בטון נמוך) הוא מתרחק ואינו מתערב בשיחה. יש לציין שהוא בחור יפה תואר ואינטילגנט מאוד, אך בעל ביטחון עצמי מאוד מאוד נמוך בעקבות הלקות וכל היום לאחר שחוזר מהצבא מסתגר בחדרו עם המחשב עד שהולך לישון. הוא אינו מנסה ליצור קשרים חברתיים (אלא וירטואלים בלבד) . לאחרונה דיברנו על כך (לאחר הרבה שנים שהנושא לא נפתח) ונוכחתי לדעת שהנושא מפריע לו מאוד, אך הוא אינו יודע איך להתחיל וכיצד הוא יכול להתמודד.. יש לציין שאנחנו גרים בצפון הארץ.
    אשמח מאוד אם תוכלו לייעץ לי מה אוכל לעשות בכדי לעזור לו, יש לציין שלגביי קבוצות חברתיות שונות כמו בשמע או בארגון בקול, אין הוא מעוניין ללכת כיוון שהוא מעוניין להשתלב בחברה השומעת כדבריו, והוא מרגיש כי הלקות והכרה בה מעצימה את תחושותיו שהוא לא אדם רגיל.
    ממש אשמח לתשובה בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות ללקויי שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות ללקוי שמיעה

    ענת כוכבא
    21/02/2010

    לרונית שלום!הצטערתי מאוד לקרוא על מצוקתו של אחיך ועל מצוקתך כתוצאה מכך. חבל שאחיך נותן ללקות שמיעה קלה לנהל לו את החיים. הרי לכל אחד מאיתנו יש מגבלה כלשהי - בולטת יותר או פחות. אדם אינו יכול לחיות את חייו דרך המגבלה אלא עליו ללמוד לחוית עם המגבלה, שהינה חלק אינטגרלי ממנו. ברגע ההשלמה עם קיומה היא מפסיקה לשלוט בחייו וניתנת לטיפול. לגבי הטיפול הייתי ממליצה על יעוץ פסיכולוגי ועל התאמת מכשירי שמיעה נסתרים, בהתאם לצרכיו של אחיך. רק ברגע ההשלמה עם הלקות והטיפול בה יוכל לדעתי אחיך לפתוח דף חדש בחייו. לכן שוב - תחילה יעוץ פסיכולוגי , אשר יוכל להביא אותו לשלבים הבאים והמאושרים יותר בחייו.בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - המשך

    רונית
    24/02/2010

    תודה רבה על התגובה
    השאלה שלי האם את מכירה שם של פסיכולוג מהצפון (אזור נהריה קריות חיפה) שמתמחה בתחום כזה ויוכל לעזור לו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה- המשך

    ענת כוכבא
    24/02/2010

    רונית! אסור לי להמליץ בפורום על מקומות / אנשים/ מוצרים. בחירת פסיכולוג הינה מאוד אישית ,כי מדובר בבחירת מטפל, שנחשפים בפניו ולכן חייב להיות חיבור בין המטפל למטופל. כדאי להסתכל באינטרנט באתרי פסיכולוגים ופסיכוטרפיסטים ולמצוא מספר אנשים, איתם אפשר ליצור קשר ראשוני ולהתרשם ממידת ההתאמה לאחיך. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו