איך לעזור?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך לעזור?
    אלה
    16/10/2007

    שלום. בני בן שנתיים ושמונה חודשים אובחן כסובל מליקוי שמיעה חמור לפני שנה. הוא משתמש במכישירי שמיעה והחל טיפולים של קלינאית מיד אחרי האיבחון. בשנה זו התקדם נפלא ורכש אוצר מילים רחב מאוד כולל מושגים של צבעים, מספרים, הפכים, פעלים וכמובן שמות עצם רבים. כרגע מדבר בצירופים ומשפטים קצרים עם מבנה תחבירי לא תקין . רציתי לשאול בנוגע להיגוי - הקלינאית מאמינה שזה יגיע אבל לא עובדת על היגוי בצורה מובנית.

    ההיגוי שלו אינו ברור במספר עיצורים: ז,ס,ו,- לאחרונה למד פ-לא דגושה. כיצד אפשר לסייע לו וללמדו. שאר העיצורים קיימים אך לא תמיד הוגה אותם , תלוי באיזה חלק של המילה הם נמצאים.

    תודה רבה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך לעזור?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לעזור

    חגית שגיא
    16/10/2007

    אלה שלום
    בהנחה כי בנך מטופל במסגרת המתאימה ללקויי שמיעה בגיל הרך (מיח"א AVR וכד') את יכולה לסמוך על הקלינאית המטפלת כיוון שהיא מכירה את קצב ההתפתחות וצורת ההתפתחות של תחום ההיגוי אצל ילדים שומעים ולקויי שמיעה.
    ההגאים השורקים (ז,ס,צ, וכד') - לדוגמא - הם הגאים קשים שאנו מצפים לרכישה מלאה שלהם סביב גיל 6 אצל ילדים בעלי התפתחות תקינה.
    לכן, אם בנך מראה התפתחות שפתית יפה, ואם קיימת התקדמות בתחום ההיגוי - גם אם יכולת זו אינה מושלמת, לא הייתי מעמיסה על בנך עבודה מיותרת וצפיות נוספות.
    בברכה
    חגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו