כלב ללא תאבון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כלב ללא תאבון
    michal
    12/09/2011

    שלום רב,
    לי יש קבליר קינג צ'ארלס בן 3.
    לאחרונה התחלתי לזהות תופעות מעט משונות אצלו כמו צליעה פתאומית שעברה לאחר מספר דקות, התיישב פעם אחת בטיול שגרתי ואף היה נראה לי עייף מהרגיל.
    היום בבוקר הוא גרד בדלת כדי לצאת- דבר שהוא עושה רק כשהוא צריך לשלשל או להקיא- אך כשהוצאתי אותו היציאות שלו היו רגילות וטובות. כשחזרנו הביתה והנחתי לו את ארוחת הבוקר שלו- שבדרך כל הוא טורף ברגע- הוא לא ניגש לאוכל.
    ישר נבהלתי וניסיתי להאכיל אותו מהיד שלי. הוא אכל מעט והקיא קצף לבן.
    קבעתי מיד תור לוטרינר והוא אבחן, לאחר בדיקות דם שמדובר בקדחת הקרציות.
    מעולם לא הייתה על הכלב קרציה. פעם אחת לפני מעלה מחודש בעלי זיהה במהלך טיול שגרתי שעלה עליו מעין עכביש- ומיד הוריד אותו ממנו.
    האם ייתכן שזו אכן קדחת הקרציות? קראתי מספר מאמרים באינטרנט ולמעט חוסר תיאבון אין לו כלל תופעות של קדחת הקרציות. ייתכן שזה משהו אחר?
    אני רק רוצה לציין שהוטרינר נתן לו אנטיביוטיקה וזריקה והוא כבר טרף את ארוחת הערב.
    אני מאוד סומכת על הוטרינר שלי ומאמינה בו אך אני רוצה לשמוע חוות דעת נוספת.
    תודה רבה,
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב ללא תאבון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר אחד..

    michal
    12/09/2011

    ודבר אחרון- הוא מטופל באופן קבוע עם טיפות נגד קרציות ופרעושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב ללא תאבון - תגובה

    ד''ר נורית פרנקל
    13/09/2011

    מיכל שלום
    "קדחת קרציות" היא מחלה שכיחה יחסית בארץ. מחולל המחלה היא ריקציה (ארליכיה) - טפיל דם שמועבר לכלב באמצעות קרצית. למחלה מספר שלבים, אקוטי, סב-קליני וכרוני.
    את המחלה מאבחנים בהסתמך על סימנים קלינים (כגון:חום,חולשה, דימום מהאף ועוד.., לעיתים הבעלים לא מבחינים בסימנים הנ"ל והמחלה עלולה להתפתח למחלה כרונית). ובשילוב עם בדיקת דם שהממצא העיקרי האופיני בה הוא ספירת טסיות נמוכה . בנוסף ניתן לשלוח בדיקת PCR לארליכיה אשר מחזקת או שוללת חשד בהדבקות.
    חשוב לציין כי קיימת בגזע קינג צ'ארלס קבליר, תסמונת בה מספר הטסיות הוא נמוך מהממוצע והדבר אינו גורם למחלה. במידה וההחלטה הסתמכה על מספר טסיות נמוך בלבד יש אולי מקום לשלוח את בדיקת ה=PCR.
    המון בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו