גידול או צהבת אצל חתולה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גידול או צהבת אצל חתולה
    אתי
    04/05/2010

    שלום!

    החתולה שלי בת 8 וחצי וכבר כמה ימים שהיא מפגינה חולשה ולא אוכלת או שותה או מלקקת עצמה. ביום ראשון לקחנו אותה לוטרינר שעשה לה בדיקת דם ואולטהסאונד וקבע שיש לה כבד מוגדל וגבשושיות על הכבד. הוא טען שיכול להיות שזה גידול אבל יכול להיות גם משהו אחר. אפשר לדעת רק לאחר ביופסיה
    השאלות שלי הן:

    1) אם זה לא גידול ממאיר מה זה עוד יכול להיות?
    2) היא מקבלת אנפוזיה אבל אני לא מבינה איך האנפוזיה עשויה לעזור לכבד להחלים, או שהאנפוזיה כוללת גם אנטיביוטיקה?
    3)אם מדובר בגידול האם הוא יכול להיות גם שפיר? העניין הוא שעד לשבוע שעבר היא התנהגה בצורה נורמלית לגמרי בלי להראות שום סימן למצב חמור ופתאום היא חולה.
    המצב מאד מדאיג אותי ואני לא רוצה לחשוב על האפשרות של להרדים אותה אבל גם לא רוצה שהיא תתענה. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול או צהבת אצל חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול או צהבת אצל חתולה

    ד''ר תמר נרקיס
    04/05/2010

    מופע של כבד לא נורמאלי יכול להעיד על גידול שיכול להיות שפיר או ממאיר, ועשוי להעיד גם על תהליכים אחרים כמו למשל דלקות.
    איני יודעת אם החתולה מקבלת תרופות באינפוזיה או רק נוזלים, את זאת תצטרכי לשאול את הוטרינר. סביר להניח שהיא חלשה ומיובשת ולכן מקבלת אינפוזיה.
    לא ציינת מה היו תוצאות בדיקות הדם והאם יש פגיעה בתפקודי הכבד.
    כדי להבין את אופי התהליך בכבד יש לבצע ביופסיה או תהליך שבו שואבים בעזרת מחט תאים מהכבד ומסתכלים בהם תחת מיקרוסקופ (FNA). תהליך זה עשוי לתת פחות אינפורמציה לגבי מצב הכבד לעומת ביופסיה, אך יתרונו בכך שאינו דוש הרדמה מלאה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו