ירידה ללא ממצא בטסיות דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה ללא ממצא בטסיות דם
    נורית לביא
    16/08/2010

    רופאות יקרות!
    לפני כשלושה שבועות לקחתי את כלבתי בת ה9 לניקוי שיניים, בדיקת דם מקדימה גילתה כי יש לה ירידה בטסיות, בהמלצת הרופא ביצענו את תהליך ניקוי השיניים ויום לאחריו התחלנו בנטילת אנטיביוטיקה כנגד קדחת הקרציות למשך 21 יום (בתחילת נתתי לה את האנטיביוטיקה בתוך גושי חמאה ולאחר כשבוע הסביר לי הווטרינר לשנות את מתן התרופה על בסיס בשרי וכך עשיתי), באמצע תהליך נטילת האנטיביוטיקה עשינו בדיקת דם ועדיין לא עלו הטסיות בדם (חשבנו שאולי זה כיון שנתתי לה את הדוקסילין על בסיס חלבי והגוף לא ספג את האנטיביוטיקה), אז גם ביצענו בדיקת אולטרסאונד ולא נראה שום ממצא מדאיג. סיימתי לתת לכלבה את האנטיביוטיקה וקפצנו לבדיקת דם נוספת- ושוב כמות הטסיות עדיין בירידה. הרופא טוען שזו לא יכולה להיות קדחת הקרציות כי הכלבה כבר הייתה צריכה להגיב לאנטיביוטיקה עד כה. וגם הוא לא ממליץ על בדיקת PCR מכיוון שהוא טוען שאיננה מדייקת בארץ ואם לכלבה יש קדחת הקרציות היא כבר הייתה מגיבה לאנטיביוטיקה. נכון לעכשיו הוא המליץ להמתין עוד שלושה שבועות ללא שום טיפול ואז לבצע בדיקת דם נוספת ואם עדיין לא יהיה שינוי לעשות בדיקת מוח עצם.
    שאלתי היא כזאת: האם יתכן שיש לכלבה קדחת הקרציות גם אם היא לא הגיבה עד כה לדוקסילין? האם נכון להמתין עוד שלושה שבועות עד הבדיקה הבאה האם אין סכנה לכלבה? האם יש בדיקה פחות פולשנית ממח העצם שהינכן ממליצות לעשות לפני מח העצם?
    יש לציין שהכלבה נראית חיונית ובריאה לחלוטין. אני מודאגת מאוד ואשמח לשמוע את תגובתכן
    תודה מקרב לב, נורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה ללא ממצא בטסיות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בטסיות הדם

    ד''ר תמר נרקיס
    16/08/2010

    ראשית, לא ציינת מה גזע הכלבה. קיימים גזעים בהם יש טרומבוציטופניה באופן נורמאלי (ירידה ברמת הטסיות).
    אכן, לרוב לאחר טיפול בדוקסילין אמורה להיות עליה ברמת טסיות הדם אם מדובר בקדחת קרציות. עם זאת, כפי שהסביר לך הוטרינר, דוקסילין אינו נספג טוב לדם כאשר הוא ניתן עם מוצרי חלב ולכן מומלץ להשלים טיפול נכון של 21 יום (מהיום שהפסקתם לתת את הדוקסילין עם חמאה).
    לא ציינת מהי רמת הטסיות בדם. אם הרמה נמוכה מאד, יתכן שמדובר במצב אוטואימוני שבו מערכת החיסון גורמת להרס של טסיות הדם. זוהי מחלה חמורה ולרוב הכלב לא מרגיש טוב ויש דימומים ספונטניים בגוף.
    קיימים גורמים נוספים לירידה ברמת טסיות הדם, הכוללים למשל גידולים, הגדלה של הטחול, פגיעה במח העצם ועוד.

    ההחלטה אם לחכות עוד שלושה שבועות או להמשיך אבחון תלויה ברמת הטסיות המדוייקת בדם. אם רמת הטסיות נמוכה מאד לא כדאי לחכות ויש להמשיך באבחון. אם הרמה גבולית ויש לכלבה מספיק טסיות כדי שהדם יקרש במקרה של פציעה, אפשר לסיים טיפול בדוקסילין ולבצע בדיקת דם נוספת.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה ברמת הטסיות

    נורית לביא
    16/08/2010

    ד"ר תמר, תודה על תגובתך!
    הכלבה מגזע מעורב, והווטרינר אמר לי שאין צורך להמשיך לתת את הדוקסילין (שניתן במינון של כדור 1 = 100 מ"ג ליום במשך ה21 יום הללו, על אף שניתן בשבוע הראשון על בסיס החמאה ואמר שהחומר נספג אך ההשפעה שלו איטית יותר ואולי עוררה בכלבה מעט בחילות).
    הגוף מראה ירידה איטית של הטסיות בגוף- לפני שלושה שבועות היה לה 147,000, לפני עשרה ימים 143,000 ואתמול 139,000 וכל זה על אף נטילת הדוקסילין.
    בדקתי עם הווטרינר בהיסטוריה הרפואית והוא מצא שהיינו אצלו לפני שנה והכלבה אז מעט השתעלה והיה לה רמה של 172,000 בטסיות הדם וגם אז קיבלה דוקסילין לשבוע (אך לא בגלל חשש לקדחת הקרציות.) היא לא חוסנה לאחרונה נגד משהו וגם היא מעוקרת מזה שנים.
    בכל מקרה גם אם בד"כ לכלבה יש רמה נמוכה של טסיות הרי שכאן רואים בבירור ירידה.
    אני לא יודעת אם זה יכול פתאום להתאזן מעצמו לרמה נורמטיבית- אני מניחה שהגוף מאותת כאן על בעיה...
    אגב לכלבה תיאבון בריא ומצב רוח טוב. ושאלתי את הווטרינר על ערכי הכדוריות הלבנות והאדומות ואמר שהם בגדר תקינים.
    יש לך רעיון ספציפי לגבי איבר מסויים (מעבר למוח העצם)? באולטרסאונד לא נמצא שום דבר חריג.
    האם את ממליצה להמתין במקומי את שלושת השבועות הקרובים ואז לעשות בדיקת מוח עצם או לבדוק כבר כעת את הבדיקה הנ"ל?
    ממתינה לתשובתך, בתודה ובהערכה, נורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טסיות

    ד''ר תמר נרקיס
    17/08/2010

    רמות הטסיות של כלבתך הן מעט מתחת לנורמאלי, ואין ברמות כאלה סכנה לדימומים משמעותיים. האם הוטרינר הסתכל במשטח דם תחת מיקרוסקופ? לפעמים במשטח יש צברים של טסיות שלא נספרים על ידי המכשיר לספירת הדם ואז בפועל רמת הטסיות נורמאלית.
    אני מסכימה שעם רמת טסיות כזו אפשר לחכות מספר שבועות ולבצע בדיקת דם נוספת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו