מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך לטפל נכון בזנב אחרי הסרת גידולרועי20/10/2010
שלום שלום,
אתמול הכלבה שלי (רועה בלגית) עברה ניתוח בזנב להסרת גידול בערך בגודל של כדור פינג פונג.
הגידול היה בתחילת הזנב בחלקו התחתון קרוב לרקטום.
הוטרינר אמר שלא הייתה אפשרות לסגור לגמרי את החתך מכיוון שאין שם מספיק עור לתפירה, הפתח נותר פתוח והוא באורך של 5 סמ' (הקצוות כן תפורים ונראה שנפתחים לאט לאט) ונראה כמו חור עגול גדול בנוסף רואים את העצם וזה בכלל נראה נורא.
נתבקשתי להוריד לה את החבישה היום, לנקות 10 ימים עם מי מלח 3 פעמים ביום ובנוסף לתת לה צפורל 500
2 כדורים פעמיים ביום.
הגישה שלו הייתה שהפתח צריך להיות מאוורר תמיד ורק אם מדמם לחבוש שוב.
הורדתי את החבישה, היא כמובן השתגעה מגירודים והתפרעה נורא מה שגרם לדימום מאסיבי.
חבשתי שוב.
השאלה שלי היא בעיקר איך לעזזל לטפל בה ובאמת להשאיר את המקום מאוורר מבלי שידמם?
אציין שהוטרינר (אני מאוד סומך עליו ומכיר אותו שנים) אומר שיש 2 גישות לעניין וייתכן שוטרינר אחר היה אומר לחבוש את המקום כמה ימים אך לדעתו זה יוצר לחות וכד' מה שיגרום לזיהום.
הנקודה החשובה היא שמיקום הפתח הוא בעייתי מאוד, אם היא יושבת על התחת זה מדמם, אם מורידים לה את החבישה היא מתפרעת וזה מדמם.. בקיצור סיוט אמיתי.
לרוב היא כלבה שמחה ומלאה באנרגיה, זזה הרבה ומשתוללת בדרך כלל.
מה דעתכם?
איך עוברים 10 ימים כאלה בשלום?
להשאיר חבוש ולהחליף חבישה כמה פעמים ביום?
כרגע זה חבוש עם פד גזה והרבה פולידין ומסביב להכל מעין תחבושת גמישה ודביקה שהוטרינר נתן לי בדי לעטוף את הזנב.
אודה לכם מאוד על תשובתכם המהירה.
יש תמונות, לא נעים לי להעלות אותם זה נראה רע מאוד..
תודה רבה!
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לטפל נכון בזנב אחרי הסרת גידול - תגובה
ד''ר עדי בן ישר20/10/2010שלום
ראשית, הייתי ממליצה לך לגשת לווטרינר שלך על מנת שיבדוק את התפרים ואת המקום המנותח. יתכן שהתפרים שהיו אמורים לסגור את המקום נפתחו עקב המתח הרב באזור או שהאזור המנותח הזדהם.
כפי שאמר לך הווטרינר, אין תשובה אחת נכונה לגבי חבישות. חבישות מגינות על מקום פצוע מפני זיהומים וכן יכולות להכיל חומרים מסויימים שיעזרו להחלמה, אך מצד שני עשויות לעכב החלמה או ליצור תנאי לחות הגורמים לתרבות המקום בזיהומים.
יתכן שבמקרה שלך, הסרת החבישה גורמת יותר נזק מתועלת כיוון שהכלבה גורמת לדימום של האזור ויתכן גם זיהומו. גש לווטרינר והיוועץ איתו לאור הנסיונות להסרת החבישה.
מומלץ לשלוח את המסה שהוסרה לבדיקה היסטופתולוגית במכון פתולוגיה (דגימות ביופסיה) על מנת שתדעו באיזה גידול מדובר והאם כל הגידול הוסר בנוסף לגבולות נקיים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




