דימום חזק מהחלק העליון של האוזן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דימום חזק מהחלק העליון של האוזן
    מיטל
    13/11/2010

    שלום רב ד"ר ,
    סקאי שלי היא זאבה מעורבת , לבנה כבת 5 .הבוקר התעוררנו למחזה איימה: סקאי הלבנה הפכה לאדומה , כולה הייתה מלאה בדם , כולל כולל גדרות האבן, המכוניות, המדרכה, הכביש , החצר ,הכל היה מלא בדם! המחזה היה נראה כלקוח מסרט איימה!!

    בתחילה חשבנו שהיא ננשכה ע"י כלב או נדרסה חלילה.אך לאחר שלקחנו אותה לווטרינר לטיפול SOS , הוא גילח לה את האוזן וראה נקודה קטנה מדממת בקצה האוזן .

    הוא שם לה דבק סופר גלו - וזהו. הדימום עצר. שאלתי היא: ממה זה קורה? בסך הכל נקודה קטנה של פצע בגודל של קרצייה וכל כך הרבה דם שזה מדהים!!!!!!!!

    האם עובר כלי דם ראשי באוזן? איך מטפלים בזה? מכיוון שהיא מגרדת באוזן עם הרגליים אני מפחדת כי היא תפתח שוב את הפצע הקטן הזה ותהיה שוב מהומה היסטרית גדולה!

    אני מצרפת לך תמונה שלה מהיום....

    לתשובתך המהירה נודה,
    סקאי ומיטל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוזן

    ד"ר טל מאייר
    14/11/2010

    האוזן היא איבר רגיש מאוד בעל כלי דם רבים וגדולים יחסית.
    פציעה באוזן גורמת הרבה פ-עמים לדימום נרחב, והדימום חזק יותר ולא מפסיק בעיקר אם הכלב ממשיך לנער את הראש...
    לרוב יש צורך לתפור פצעים מדממים באוזניים מסיבות אלו.
    כמו כן למרות שאני ממש לא אוהב לשים קולר אליזבטני, אני ממליץ לשים במקרים כאלו - ע"מ שהכלב לא יגרד ויפתח את הפצע מחדש.

    ד"ר טל מאייר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום חזק מהחלק העליון של האוזן - תגובה

    ד''ר תמר נרקיס
    14/11/2010

    שלום מיטל,

    אמנם האוזן הוא איבר רגיש שעשוי לדמם מאד. עם זאת, לרוב אם מדובר בפצע מאד קטן, מערכת קרישת הדם של הגוף אמורה להיות מסוגלת להתמודד עם דימומים שכאלה על ידי יצירת קרישי דם שעוצרים את הדימום.
    לכן, יתכן שקיימת פגיעה במערכת קרישת הדם של סקאי ולכן הדימום לא נעצר (שוב, יתכן שמערכת הקרישה תקינה ושהדימום לא עצר כי סקאי ניערה כל הזמן את האוזן ולא התאפשר יצירת קריש דם). בעיות בקרישת הדם יכולות להיגרם למשל מקדחת הקרציות הנפוצה בארצנו, מבעיות בכבד, מהרעלה של רעל עכברים ועוד.

    לכן, גם אם הדימום הפסיק, אני מאד ממליצה לך לחזור לוטרינר ולבצע בדיקת דם שתבדוק את כמות טסיות הדם ופקטורי הקרישה בדם הכלבה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו