ניקוי שיינים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניקוי שיינים
    מעיין
    19/12/2010

    שלום רב,
    אני מגדלת כלבה מעורבת בת 10.5 (אצלי מגיל חודשיים).
    הכלבה לא עברה ניקוי שיינים,למרות שסובלת מריח לא נעים מהפה -תלוי בתקופות,יש תקופות שיותר ויש תקופות שפחות.
    אני חוששת לבצע את הניקוי מכיוון שמדובר בהרדמה מלאה.האם חיוני לבצע ניקוי שיינים מבחינת בריאות הכלבה ? האם לא מסוכן לבצע הרדמה לכלבה בגילה? אשמח לכל התייחסות.
    תודה,שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניקוי שיינים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקוי שיינים - תגובה

    ד''ר תמר נרקיס
    27/12/2010

    שלום שירי,

    אם הוטרינר בדק את הפה של הכלבה וחושב שהיא זקוקה לטיפול שיניים, מומלץ בהחלט לבצע את הטיפול. הטיפול מתבצע בהרדמה מלאה, אולם אם ההרדמה מתבצעת בצורה בטוחה, ונעשות כל הבדיקות ההכרחיות לפניה, הסיכונים אינם מאד גדולים. מומלץ לפני הרדמה מלאה לבצע בדיקת דם מלאה (המטולוגית וביוכימית), ובדיקה פיזיקלית מלאה של הכלבה, כדי לזהות בעיות שונות שעלולות לגרום לסיכונים בהרדמה כמו בעיות בלב, בכליות, בכבד וכו'. כמובן שבכל הרדמה מלאה קיים סיכון, אבל אבן שן ודלקות חניכיים עלולות לגרום לפגיעה משמעותית באיכות חיי הכלבה, עד כדי זיהום חמור וחוסר יכולת ללעוס. כמובן שככל שהכלבה יותר מבוגרת הסיכון שבהרדמה מלאה גדל, ולכן כדאי לבצע את הטיפול היום ולא לחכות. וטרינרים מרדימים כלבים מבוגרים מאד לפרוצדורות שונות וברוב המוחלט של המקרים הכלבים מתעוררים מההרדמה ללא כל נזק.
    אני ממליצה לך בחום לבצע את הטיפול, אם הוטרינר חושב שהוא נחוץ.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו