חיסון אוגרים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיסון אוגרים
    הדס
    02/05/2011

    שלום,

    בגן של ילדי יש אוגרים. אחד מהם נשך אותי. השאלה היא האם עלי להתחסן בזריקת טטנוס? משום שרופא המשפחה אמר כן והווטרינר של הגן אמר שאין צורך. דבר נוסף, האם יש לחסן אוגרים על מנת לשמור על ילדי הגן ועל האחראים עליהם?

    תודה מראש,
    הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיסון אוגרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון אוגרים - תגובה

    ד''ר סמדר טל
    03/05/2011

    שלום הדס,
    ברוב גני הילדים ופינות הליטוף לא נוהגים לחסן בעלי חיים כגון אוגרים, שרקנים וארנבונים. בהנחה שיש במקום פיקוח וטרינרי ובעלי החיים בריאים, הסיכון להעברת מחלות לילדים ולצוות הוא נמוך. אולם, במידה ובעל חיים נשך, מומלץ לעקוב אחריו על מנת לראות שאינו מפתח סימני מחלה בימים הבאים.
    במקרים של נשיכה יש לדאוג לרחוץ את המקום טוב טוב עם מים וסבון, לשים חומר חיטוי כגון יוד או פולידין ולשמור על האזור נקי ולא מלוכלך. לרוב טיפול פשוט זה מספיק, אולם יש לעקוב ולראות שהאזור לא מתנפח, דבר שיכול להעיד על זיהום וידרוש טיפול אנטיביוטי.
    טטנוס היא מחלה הנגרמת על ידי חיידק המצוי בעיקר בקרקע, אך גם מופרש בצואה של מספר בעלי חיים. על מנת שהחיידק יתפתח דרוש פצע עמוק, משום שחיידק זה יכול לשגשג רק באיזורים בהם אין חמצן. נשיכת אוגר היא לרוב אינה עמוקה מספיק, אולם אין בכך לשלול את המלצתו של רופא המשפחה שלך. אם רופא המשפחה הביע חשש וייעץ להתחסן, ההחלטה על כך היא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו