מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שיננית וטיפולי שיניים בשיני חלבנעמי גמליאל20/12/2007
שלום,
לבני בן השמונה וחצי אובחנו שלושה חורים קטנים בשיני החלב שלו. רופא אחד הציע להיות במעקב והאחר- לבצע סתימה. בנוסף, הרופא שהציע להיות במעקב טען שאין צורך בטיפול אבן (שיננית) והשני טען שיש צורך.
אשמח להמלצתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חורים ושיננית
פרופ' חיים סרנת20/12/2007שלום רב, 3 חורים שאובחנו באופן קליני בדרך כלל זקוקקים לטיפול (ע"י שיחזור-סתימה) על מנת שלא יגדלו ויגרמו לכאב וזיהום וכן על מנת שלא "ידביקו" שיניים נוספות.
שיניים שאובחנו עם נגעים התחלתיים-בצילום רנטגן- יכולים לעתים לקבל טיפול מקומי שלפעמים מונע את הצורך בסתימה. מעקב בלבד ללא טיפול נוסף הוא חסר ערך מאחר וזו תהיה רק ציפיה לנגע העששת לגדול.
אם לילד יש אבנית או רובד רב והוא זקוק להדרכה בהיגיינה אורלית שהרופא לא טיפל בהם אזי שיננית יכולה לעזור בפעולות אילו. כמו כן אם הרופא חושב שהילד זקוק לפיקוח הדוק , לעתים קרובות יותר, בגלל דלקת חניכיים למשל ,גם אז הוא יכול להמליץ על ביקור אצל שיננית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים לבניםמיכל19/12/2007
שלום רב,
בתי בת 8 אוהבת מאד מתוקים למיניהם, מצחצחת שיניים יום וערב. שמתי לב כי 6 שיניים קדמיות שלה קיבלו מעין כתמים לבנים, הם בהירים יותר מהשיניים עצמן ודי בולטים. מה זה יכול להיות וכיצד מסירים את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים לבנים
פרופ' חיים סרנת20/12/2007שלום רב. כתמים לבנים בשיניים הם שכיחים, כשהם חלק ממבנה השן ונראים מרגע בקיעת השיניים . מקורם בהפרעה כלשהיא בעת הסתידות והתבגרות זגוגית השן. ומטפלים בהם רק אם הם מהוים בעיה אסתטית בולטת.. כתמים לבנים שהופיעו בשיניים ולא היו שם עם בקיעתן יכולים לנבוע גם מתהליך ש המסה חיצונית של הזגוגית (דמינרליזציה) ודורשת בדיקה אצל רופא שיניים לילדים לשם אבחנה מדויקת והצעת טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רעשרון י.17/12/2007
שלום,
רציתי לבדוק ילד בן 3.5 שנים, אני מצחצת לו שיניים פעמים ביום, ולמרות זאת כל הזמן יש לו ריח רע מהפה. מה יכול לגרום לזה ? בבדיקת שיניים שיגרתית לפני כחודשיים נאמר לי שהכל תקין באופן כללי (לא שאלתי על הריח).
האם זה מעיד רק על בעיות שיניים או יכול להגרם גם מדברים אחרים?
תודות מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע
ד``ר רויטל שסקין-בלצן17/12/2007ריח רע נובע בדרך כלל ממערכת העיכול. אם בדיקת השיניים תקינה יש לקחת בחשבון ולבדוק אפשרות זו. בנוסף נסי לצחצח את פני הלשון -שם נמצאים חיידקים שגורמים לריח לא נעים. צחצוח הלשון יכול להתבצע בעזרת המברשת וכמו כן יש להשיג בבתי במרקחת מנקה לשון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ריח רע
פרופ' חיים סרנת17/12/2007ידוע היום שרוב הגורמים לריח רע נובעים מחלל הפה עצמו, כמו "חורים" לא מטופלים ודלקת חניכיים
בנוסף מופיע לפעמים ריח לא נעים מהפה בעיקר בבוקר אצל ילדים הנושמים דרך הפה (ישנים בפה פתוח) והרוק המתיבש משמש קרקע מזון לחיידקים יוצרי ריחות. היגיינה טובה, ניקוי לשון והקפדה על בריאות חללהפה יכולים להקל ולמנוע מצב זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש לילדה בת שלוש וחציאביהו16/12/2007
לאחר בדיקה לבתי בת שלוש וחצי יש חורים גדולים יחסית המצרכים טיפול שורש מה הדרך לטפל ללא הרדמה כללית והיכן יש מרכזים לממוחים לילדים קטנים באזור המרכז
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש לילדה בת שלוש וחצי
ד``ר רויטל שסקין-בלצן17/12/2007אני שותפה לדאגתך לגבי ההרדמה הכללית ובהחלט ניתן לטפל בביתך ללא הרדמה כללית. באתר ההסתדרות לרפואת שיניים תמצא רשימת מומחים לרפואת שיניים לילדים בכל הארץ-וכמובן באזור המרכז. לכל רופא יש שיטת עבודה שמתאימה לו ובה הוא מגיע לתוצאות הטיפוליות שמספקות אותו. יש רופאים שמעדיפים לטפל בילדים קטנים בהרדמה כללית אך יש רופאים שמטפלים גם בסוגי טשטוש למיניהם. אתה רוצה למצוא רופא שייתן לך פתרון בו הילדה תהיה מטושטשת במידה הקלה ביותר ושיתאפשר לטפל בה, רצוי בפעם אחת לכל הטיפול. אכן תצטרך לערוך מחקר מעמיק בין מ"ס רופאים מומחים ואשמח לענות לך כדי שתדע להבחין בין סוגי הטשטוש השונים-אך בנחלט יש פתרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול שרש בגיל שלש ותצי
פרופ' חיים סרנת17/12/2007טיפולי שיניים רבים ומורכבים הם בעיה קשה בגיל הרך בעיקר בגלל חוסר שיתוף פעולה וחרדה מפני הטיפול כמו גם מורכבות הטיפולים. כמובן שעדיף למנוע מצב זה מראש על ידי ביקורים מוקדמים מגיל שנה אצל רופא שיניים לילדים וביצוע פעולות מניעה וטיפול מוקדם כשהבעיה קטנה יותר.
לאחר שיש מצב הדורש טיפולישנן מספר אפשרויות לטיפול התלויות בגיל הילד ומידת שיתוף הפעולה שניתן לקבל ממנו, בהיקף הטיפול ,מספר השיניים הזקוקות לטיפול וסוג הטיפולים הנדרש. בהתאם לגורמים אילו ניתן להשתמש בתרופות הרגעה וישנן מספר סוגים שיש להתאימם לצרכי הילד ולמיומנות הרופא. במידה והטיפול קשה, מרובה ומסובך גם הרדמה כללית הנעשית בתנאים נכונים ועל ידי מומחה מיומן יכול להיות הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שיניים מתוך שינהאושרת16/12/2007
שלום רב,
בתי,בת 5 ,ישנה בלילה שינה לא רגועה ,היא ממש נאבקת עם עצמה ולאחרונה (חודש בערך) החלה לחרוק שיניים.
האם ניתן לעשות משהו?האם זה גורם נזק?
האם אני צריכה לפנות לרופא כלשהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאושרת
ד``ר רויטל שסקין-בלצן16/12/2007תודה על פנייתך. חריקת שיניים זו תופעה מוכרת ונפוצה בילדים צעירים. היא נחשבת לתופעה נורמלית ושכיחה ואחד הדרכים להסבירה היא עקב אי קיום סגר קבוע ויציב שכן המשנן -חלבי-ועתיד להתחלף בתהליך ארוך שמתחיל קרוב לגיל 6 ומסתיים בגיל 13. ייתכן והשינויים של בקיעת הקבועות הם שגורמים לילדה תחושות מוזרות בפיה. אני ממליצה שתבדק ע"י רופא מומחה לילדים שיזהה את מצב התפתחות השיניים הקבועות ואם אכן הבקיעה הצפוייה גורמת לאי הנוחות או פגיעה אחרת בשיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות שחורות לפעוטגלית15/12/2007
פעוט כבן שנתיים. יש לו מספר נקודות שחורות בשיניים. הוא לא אוכל ממתקים, מצחצח שיניים לפני שהולך לישון ולא אוכל ארוחות לילה.
מה זה יכול להיות ומה לעשות?
תודה רבה וברכות על הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נקודות שחורות
פרופ' חיים סרנת15/12/2007כל הכבוד, תינוק שלא אוכל בלילה ומצחצחים את שיניו פעמיים ביום, מקבל טיפול טוב.
בעיקרון כל תינוק מעל גיל שנה מומלץ שיבקר אצל רופא שיניים לילדים לבדיקה ראשונה ויעוץ להורים כמו גם מתן הדרכה ותשובות לבעיות המתעוררות.
לגבי נקודות שחורות יכולות להיות כמה סיבות, הנפוצה ביותר היא כתמים שחורים הנוצרים על ידי חיידקים יוצרי צבע הנמצאים בפה. נזקם העיקרי הוא אסתטי בלבד.לגבי סיבות נוספות יש צורך בבדיקה קלינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנקודות שחורות
ד``ר רויטל שסקין-בלצן23/12/2007נקודות שחורות מסוג צביעת חיידקים ניתנות להסרה בקלות ע"י רופא השיניים לילדים בניקוי פשוט -הסרת הצביעה אסטטית והתוצאה הלבנה תנעם הן לילד והן להורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון12/12/2007
שלום הבת שלי בת שש ,
שתי השיניים הקדמיות העליונות נפלו לפני כשמונה חודשיים , ועדיין הם אינם צומחות.
האם יש מקום לבצע איזשהי בדיקה לבירור המצב..
שמעתי שהן היו אמורות לצמוח מהר.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרון
ד``ר רויטל שסקין-בלצן12/12/2007סביר להניח שהתפתחות שיני בתך תקינה שכן הסיבה לנשירת השיניים הקדמיות היא ספיגת השרש שלהן ו"דחיפתן" אל מחוץ לפה ,ע"י שיניים קבועות עוקבות- זה הסביר.
מאחר ובתך בגיל קריטי בו בוקעות שיניים קבועות-שימי לב שגם באזור האחורי בוקעות עכשיו 4שיניים טוחנות (בסוף קשת השיניים מבלי שתישור שם שן-פשוט מאחרי השן הנשירה האחרונה בקשת)-רצוי שתבדק ואולי אפילו בליווי צילומי רנטגן ,לוודא שהפה והשיניים בריאות כדי לקבל את השיניים הקבועות. לדעתי כדאי שתראה רופא שיניים לילדים ואז אם ימצא לנכון לצלם את האזור הקדמי תראו את השיניים הקבועות שאמורות לבקוע. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בקיעת שינים קבועות
פרופ' חיים סרנת12/12/2007מאחר ונשירת השינים אירעה פחות או יותר בזמן ואפילו קצת מוקדם מהממוצע ,נראה לי שהשיניים הקבועות תצמחנה בעתיד הלא רחוק. ניתן לפעמים לראות גבשושיות במקום הצפוי לבקיעה.
אם אכן את את מודאגת רופא שיניים לילדים יוכל לראות ולהרגיע אותך. קרוב לודאי אף ללא צילום.
במקרה הנדיר שאכן ישנה בעיה צילום רנטגן מקומי יכול להפריך את החששות ולתת תשובה מלאה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוטה בת שנה ושבעה חודשיםמיטל10/12/2007
שלום רב והמון הצלחה בפתיחת הפורום החדש!!!!
ביתי בת שנה ושבעה חודשים, לוקחת מוצץ מגיל חודש. יש לי שתי שאלות ברשותכם;
ביתי לוקחת מוצצים אורטודנטיים של 0-6 חודשים (מגיל חודש ועד היום) היא לא מוכנה מוצצים יותר גדולים, שאמורים להתאים למבנה פיה.
האם זה מהווה איזושהיא בעיה? (שאלה ראשונה)
יש לה 6 שיניים עליוניות ושש שיניים תחתונות (כולל שני ניבים עליוניים ושני ניבים תחתוניים) וארבע תוחנות, אחת בכל פינה.
השיניים העליוניות בולטות, האם זה בגלל המוצץ? היא לא מוצצת אצבע. מה עושים במצב כזה? האם גם לאחר נשירתן הן יהיו באותו מצב? (שאלה שנייה)
רב תודות ומזל טוב לרגל פתיחת הפורום
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפעוטה בת השנה ושבעה חודשים-להורים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/12/2007תודה על הברכות. העובדה שבתך משתמשת במוצץ אורתודונטי היא הישג בפני עצמו. התאמת הגודל פחות קריטית-המשיכי להציע לה מידי פעם מוצץ "של גדולים" וסביר שלבסוף תחליף לגדול יותר אולם ההישג העיקרי הוא עצם היות המוצץ אורתודונטי ופחות-גודלו.
מבנה שיניה נשמע תקין ומתאים לגילה. השיניים הקדמיות נראות תמיד בולטות יותר. מומלץ שבשנתה הראשונה תבדק ע"י רופא שיניים לילדים . מוקדם מאוד לנבא עמדת הקבועות -בבדיקות תקופתיות אותן מומלץ לערוך פעם בחצי שנה יהיה נכון לעקוב ולוודא התפתחות תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שימוש במוצץ
פרופ' חיים סרנת12/12/2007שלום רב. בגיל זה טבעי שילד קטן מחפש דרכים ליהנות ואחד מהם הוא מציצה של מוצץ.
"מוצץ אורתודונטי", משמעותו שהוא אינו עגול ותופש פחות מקום.ולכן ייתכן שהוא עדיף.
בשימוש ארוך מעבר לשלוש ארבע שנים גורם המוצץ לפעמים לרוח בין השיניים העליונות והתחתונות ,"מנשך פתוח". אם מפסיקים בזמן-לעיתים קרובות חוזר המצב לקדמותו לפני בקיעת השינים הקבועות.
מאחר ואנו מעונינים בעיוות קטן ככל האפשר, דעתי היא שלא כדאי להחליף את המוצץ לגדול יותר. הילד מתרגל למוצץ הקטן ביותר. הרוח שהוא משאיר קטן יותר ואולי קל יותר להיפטר ממנו בבוא היום.
תהני מהכיף של גידול ילדה קטנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




