מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הרדמה כללית לילדה בת 3מירי פאר18/11/2008
הבת שלי בת 3.3 שנים, סובלת מעששת בקבוק. רופא השיניים באסותא, קבע כי ניתן לטפל בילדה רק בהרדמה כללית של שעתיים וחצי. לילדה יש חורים, כתרים וטיפולי שורש. האם הטיפול בהרדמה הכרחי, נחוץ ואינו מסוכן. אעריך שהתשובה תינתן בהקדם. בתודה אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה בגיל 3
פרופ' חיים סרנת18/11/2008כפי שנאמר לא אחת בפורום, כאשר גיל הילד צעיר ועומס הטיפולים גדול, כפי שציינת בשאלתך, הרי הרדמה כללית יכולה להיות פתרון זמני טוב. חשוב לדעת את הסיבה למה בגיל שלוש הגיע המצב לכך ולהמנע מהגורמים העקריים. מאד חשוב להמשיך ולהקפיד על הגיינת הפה והשיניים ועל ביקורת סדירה אצל רופא שיניים לילדים ,למנוע חזרה של המחלה (עששת). לדעתי לאור תיאורך הטיפול נחוץ מאד וכל שאר הפרטים לגבי בטיחות והתאוששות ימסרו לך על ידי הרופא המטפל או הרופא המרדים באסותא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 וחצילימור15/11/2008
ביקרתי עם בני בן ה- 3 וחצי בפעם הראשונה בקופ"ח. לאחר הבדיקה אמר הרופא שיש לו 4 חורים בארבעת השיניים הקידמיות העליוניות וכן שני חורים בשיניים הטוחנות העליוניות. הוא הציע לעבור את כל הטיפולים בפעם אחת בהרדמה כללית. האם זה מומלץ, ואם כן האם יש המלצה על מוסד מסויים שמתמחה בתחום ? האם ילד בגילו לא יוכל לעמוד בטיפולים בגז צחוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה בגיל 3 וחצי
פרופ' חיים סרנת16/11/2008כמו שתואר גם בתשובה קודמת כאשר הילד צעיר ועומס הטיפולים רב, טיפול בגז צחוק עלול לא להיות מספיק מאחר ותדרשנה כמה וכמה פגישות. ההחלטה אם להשתמש בגז צחוק ,בתרופת סדציה או בהרדמה כללית היא לפי שיקול הרופא המטפל בהתאם למצב.. בקופ"ח יש מרפאות מיוחדות לטיפול בהרדמה כללית ורצוי שהטיפול ינתן ע"י מומחה ברפואת שיניים לילדים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם חייבים הרדמה כללית?
ד``ר רויטל שסקין-בלצן17/11/2008כרופאת שיניים מומחית לילדים אני נדהמת מהקלות בה נקבע טיפול שיניים לכל ילד צעיר בהרדמה כללית. אני מחזקת את תשובתו של פרופ' סרנת-מצאי רופא מומחה לילדים. יש באמתחתו מגוון כלים לטפל בילד צעיר ללא צורך בהרדמה כללית שזו פרוצדורה שכרוכה בסיכון גבוה ואין להשתמש בה אלא אם כן מוצו כל הדרכים השמרניות והפולשניות פחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהרדמה לילדה בת 5דורית12/11/2008
הבת שלי בת 5, היו לה 7 חורים, הצלחנו לעבור בשלום שני טיפולים סה"כ 4 סתימות בשיניים הטוחנות למטה בטיפול בגז צחוק. נשארו עוד 3 חורים בשיניים טוחנות למעלה. היינו כבר פעמיים אצל רופאת השיניים בנסיונות לעבור טיפול נוסף- ללא הצלחה, הבעיה היא עם המעבר של זריקת ההרדמה- לא סובלת את הטעם של הטיפות של ההרדמה כשנוגעות לה בלשון. ולא את המשחה (גם זו בטעם מסטיק). עכשיו אנחנו במצב שנשארנו עם שולשה חורים וללא פתרון, האם כדאי ללכת לטיפול בהרדמה כללית? כמה דחוף לטפל בזה? האם יש בעיה לחכות שהשיניים יתחלפו? תודה דורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה בגיל 5
פרופ' חיים סרנת12/11/2008לפני שמחליטים על הרדמה כללית, כאשר טיפול בגז צחוק אינו עוזר , אפשר לשקול טיפול אצל רופא מומחה לילדים, באמצעות סדציה תרופתית- תרופת הרגעה שמאפשרת במקרים רבים לטפל בשיניים שנשארו ללא טיפול ומונע את הצורך בהרדמה כללית. ההחלטה תלויה גם בתגובת הילדה לתרופה ולמטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדוע להרדים ילדה בת 5?
ד``ר רויטל שסקין-בלצן17/11/2008מצאי רופא מומחה לילדים-בגיל 5 ניתן בד"כ ליצור קשר עם ילד ורופא מומחה צריך להיות מסוגל לטפל בבתך מבלי שתחוש בטעם ההרדמה או המשחה. רופא מומחה ימצא את הדרך להעצים את בתך ולתת לה את הרצון והאתגר להיות בוגרת ולהתמודד. הוא/היא ידעו גם להוציא אותה גאה געצמה וגדולה אמיתית-בת 5!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה - שיניים מושחרותתמי11/11/2008
שלום רב, בני הוא בן שנה, לפני כ-3 חודשים הבחנתי בשיניים מושחרות בעיקר בארבעה העליונות, ומעט מאוד על התחתונות. ביקרתי אצל רופאת השיניים והיא אמרה שאין טיפול שניתן לעשות (לפחות לא עד גיל 3), הבנתי ממנה שמלבד הבעיה האסטתית אין תופעות נוספות וגם אם אצחצח לו שיניים בעקביות התופעה לא תעלם. שאלתי היא : האם כל השיניים שיצמחו מעתה ישחירו אף הן ? האם התופעה הזו מלמדת גם לגבי העתיד ? האם גם בבגרותו יסבול הילד מתופעה דומה ? האם השיניים החדשות שיצמחו לאחר נשירת השיניים החלביות גם הן יהיו שחורות ? תודה על עזרתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים מושחרות
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/11/2008שינוי צבע של זן יכול להיות עקב חבלה, עששת או חיידקים צבעוניים שנדבקים לפני השטח שלהשן. לא הבנתי מה האבחנה במקרה של בנך. אין כזה דבר ששיניים צריכות להשאר שחורות עד גיל 3-ויהיה הגורם אשר יהיה.
אם זו צביעה של חיידקים ניתן לנקות זאת כשאת מחבקת את הילד וכל הפרוצדורה הזו לוקחת שניות ספורות. נכון-אין שתוף פעולה בגיל שנה אך מאידך לא תהיה טראומה כי אין כאב בטיפול זה.
להותיר שיניים שחורות טראומתי לדעתי גם לילד שמעירים לו ובטח לאם. אנא חזרי אלי עם יותר מידע על תוצאות הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צבע שחור על השיניים
פרופ' חיים סרנת12/11/2008הצבע השחור שתארת מתאים לצביעת חידקים וככזו אכן קשה להסרה בבית. ניתן להסירה בטיפול אך זו תחזור תוך כמה שבועות.לכן ניתן לטפל מפעם לפעם כשהמצב מחמיר ולא נעים (לאם בעיקר). לפעמים המצב נשאר לשנים אך לבסוף נעלם וצחצוח מתמיד מעכב את חזרתו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באלמקס ג'למינה רז10/11/2008
אני מצחצחת לילדי את השיניים באלמקס ג'ל אחת לעשרה ימים בממוצע.הם בני 7 ומעלה. הם יורקים ולא בולעים במהלך הציחצוח,ובסוף לא שוטפים. שאלתי היא: האם יש סיכון עם ספיגת הפלואור לגוף? ומה בנוגע להשפעה על הכבד ? רציתי גם לציין שהגנטיקה של ילדי מבחינת שיניים גרועה מאוד. השיניים שלהם שמורות ואין הרבה חורים הודות לטיפול. ת ו ד ה ר ב ה מינהרז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אלמקס ג'ל
פרופ' חיים סרנת11/11/2008שימוש באלמקס ג'ל בהוראת רופא שיניים (עם מרשם) הוא טיפול עזר במניעת עששת אצל ילדים בדרגת סיכון גבוה כפי שציינת. בגיל 7 ילדים מסוגלים לירוק את המשחה בתום הצחצוח כך שאין חשש מבליעת יתר וכן השימוש הוא פעם ב10 ימים, לכן אין לדעתי סיכון בהמשך השימוש כל זמן שהרופא שלכם ממליץ על כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווח בשיניים ..יניב10/11/2008
שלום , שמי יניב ואני בן 13 וחצי . מגיל קטן כבר יש לי רווח קטן בשיניי הקדמיות [ה2 הגדולות ] הרווח הוא קטן , אבל אני מפחד שהוא יגדל ... האם ככל שאני אגדל , גם הרווח יגדל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רוח בשיניים
פרופ' חיים סרנת11/11/2008שלום יניב, בגיל 13 וחצי בדרך כלל בקעו כבר כל השיניים , לעתים יש רוח בין השיניים הקדמיות . אם הדבר מהוה בעיה בשבילך (אסתטית) כדאי שתתיעץ עם רופא שיניים לילדים או אורתודונט (שעוסק ביישור שיניים). לעתים הרוח מוסיף חן לפעמים לא וניתן לטפל במקרים שהדבר מפריע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים תחתונות אצל בת שנה וחצישרון09/11/2008
שלום רב, ביתי בת שנה וחצי - בגיל שבעה חודשים בקעה השן הראשונה שלה, ומאז ועד היום יש לה שמונה שיניים. השיניים לא גדלות על פי הסדר ה"קלאסי" - כך שלדוגמא עכשיו בשיניים העליונות יש לה טוחנות אבל לא ניבים, ארבע הקדמיות צמחו כולן. נראה שכרגע היא מצמיחה עוד שתי שיניים - עליונות כמובן... מצד שני - יש לה רק שתי שיניים תחתונות - האם יש צורך לבצע איזה שהיא בדיקה (כפי שאחות טיפת חלב המליצה) או שאין מקום להתערבות? תודה מראש שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
שרון10/11/2008רק לציין כי גם ארבע השיניים העליונות הקדמיות צמחו שלא על פי הסדר - תחילה צמחו הצידיות ורק אז האמצעיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסדר בקיעה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן10/11/2008מעיון בשאלות ובתשובות השונות בפורום תווכחי שהבעיה שהצגת חוזרת אצל הרבה ילדים והוואריאביליות היא היופי של הטבע האנושי. מאידך בתך בגיל שמומלץ שתבקר ביקור ראשון אצל רופא שיניים מומחה לילדים -זו המלצה גורפת לכל ילד שהגיע לגיל שנה ועל אחתח כמה וכמה כשסדר הבקיעה שונה. רופא השיניים לילדים יידע לבדוק ולאבחן את המצב ולהתערב אם יהיה צורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גז צחוק לפעוטנעה09/11/2008
הי, היינו בביקור ראשון עם בננו בן ה- 3 (כמעט) אצל רופא השיניים. לצערי, יש לבני נסיון לא מי יודע מה עם רופאים, כך שהביקור עבר בקושי אך בשלום. נמצא חור שדורש טיפול. הוזמנו לביקור, שיכלול את גז הצחוק. רציתי לשאול האם אין סיכון במתן הגז לפעוט ? (קראתי באיזה מאמר שזה לא מומלץ לגילאי 2-4) אשמח לתשובה אמא נעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גז צחוק בגיל 3
ד``ר רויטל שסקין-בלצן10/11/2008אין הטווית נגד לגז צחוק-זה חומר תמים ולא מסוכן שהינו למעשה תערובת של גזים אטמוספריים, ששינוי המינון שלהם ,בשאיפה, גורם לתחושת איאופוריה ומכאן שמו.
כדי הגז צחוק ישפיע צריך לשאוף אותו-כלומר לנשום דרך האף ולא דרך הפה.
ילד בגיל 3 בדרך כלל לא בוגר מספיק כדי לבצע מיומנות זו. הוא עלול לבכות כי אינו חייב להבין שהחדירה לפיו נחוצה ו"בריאה" עבורו ואז תתבטל נשימת האף ולא יהי כל אפקט לגז הצחוק. מכאן שהשיקול היחידי הוא האם הילד מסוגל לפתוח את פיו כדי לאפשר טיפול ובו זמנית לנשום דרך האף. רוב הילדים בגיל 3 עדיין אינם מסוגלים למיומנות זו ולכן גז צחוק בלבד בדרך כלל לא יעיל. אך כל מקרה לגוופו וייתכן שבנך מסוגל,כך וודאי התרשם הרופא שהציע את הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניב תחתון שמאלי מתנדנד עקב מכהסיגל05/11/2008
בני בן ה 8 ו 9 חודשים קיבל מכה בלסת תחתונה וכתוצאה מכך מתנדנד לו הניב השמאלי התחתון לפני המכה השן היתה יציבה יש לציין כי ניב עליון בצד ימין מתנדנד גם הוא ושן חדשה התחילה לצמוח אחרי הניב שקיבל מכה. האם זהו גיל שבו מתחלפים ניבים? או שהמכה היא הזרז ? לא מזמן נפל ושבר שתי שיניים קדמיות עליונות ומאז אנחנו בהיסטריה על כל מכה שמקבל בשיניים. אודה ל"זריקת ארגעה". סיגל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניב מתנדנד
פרופ' חיים סרנת05/11/2008גיל 9 יכול להיות גיל מתאים (קצת מוקדם) להחלפת הניב התחתון (לא העליון) . לכל ילד יש מאפייני צמיחה קצת שונים. במיוחד לאחר חבלה בשיניים כדאי שיבדק על ידי רופא שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתפוררותאבא03/11/2008
שלום רב בני בן 5 ביקר במרפאת שיניים שומר ומצחצח קבוע נאמר לנו כי השיניים מתפוררות מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים מתפוררות
פרופ' חיים סרנת03/11/2008התפוררות אינה אבחנה משמעותית. שיניים יכולות להשחק או להפגע על ידי עששת. יש שיניים שבהן הזגוגית פגומה והשן מאבדת חומר שן. בחירת טיפול מתאים קשור בסיבה ל"התפוררות". האם לא קבלתם הצעה לטיפול באותה מרפאה? אם התשובה אינה מספקת כדאי לגשת למומחה לרפואת שיניים לילדים ליעוץ נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיניים מתפוררות אינה אבחנה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן05/11/2008מטרת ביקור ילד אצל רופא שיניים , מלבד קשירת קשא של אמון, הסברת מניעה היא קודם כל הערכת מצבן הבריאותי של שיניו. את אמורה להבין מה מצבן ההתפתחותי והבריאותי. שיניים לא אמורות להתפורר-זה גם מושג לא רפואי. הרופא צריך להבין מה התהליך החריג המתרחש בפה של ילדך, מה הגורם לו ולכך להתאים טיפול שישקם את הנזק-מחד, וימנע את התופעה החולנית-מאידך. פרופ' סרנת הציע שתפני למומחה לרפואת שיניים לילדים והוספתי הסבר זה כדי שתדעי מה את אמורה לקבל בבדיקה שכזאת. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילת שיניים בגיל חמש וחצי ?רחל02/11/2008
יש לי ילדה בת חמש וחצי שנפלו לה עד רגע זה 5 שיניים : שתיים עליונות אמצעיות ,שתיים תחתונות אמצעיות ואחת לידם .ברצוני להדגיש כי אנו משתדלים לא לתת לה הרבה ממתקים ומתוקים . ממה יכול לנבוע הדבר ? והאם לא מוזר שזה קורה בגיל הזה ? מה ניתן לעשות ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן03/11/2008אין קשר בין ממתקים וגיל נפילת השיניים. נפלא שאתם מקפידים על תדירות צריכת הממתקים שלה וזה יגרום לפחות עששת.
נפילת השיניים, בדרך נורמלית-זה הרושם שמתקבל מתאורך-שייך לגיל הדנטלי של בתך. סביר להניח שהגיל הדנטלי שלה מקדים את גילה הכרונולוגי ולכן שיניים שבממוצע אוכלוסיה נושרות בגיל 6, אזי אצל בתך זה הקדים בשנה. סביר שגם בקיעת השן החלבית הראשונה שלה היתה בגיל צעיר מ-6חדשים.
רצוי לקחת אותה לרופא שיניים לילדים שיבדוק אותה ויעקוב אחר ההתפתחות ובריאות השיניים.עכשיו יש שיניים קבועות בפיה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסימה02/11/2008
האם ניתן לרקוח באופן עצמאי מי פה לאור העלויות היקרות של מי הפה ברשתות? ראיתי כי אחד הרכיבים המרכזיים הוא אלכוהול....אשמח לקבל "מתכון" בסיסי. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי פה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן02/11/2008אחד המרכיבים החשובים במי פה הוא פלואור ולכן יש להבינו בצורה מדעית מבוקרת-ע"י רוקח מוסמך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מי פה
פרופ' חיים סרנת03/11/2008אלכוהולך הוא מרכיב פעוט במי פה ותפקידו להמיס חמרים אחרים. מי פה מורכבים מחמרים שונים , לגבי ילדים חשובה תוספת פלואוריד למבוגרים חמרי חיטוי שונים. במיוחד לגבי ילדים ההרכב חשוב כמו גם הטעם והריח, קשה מאד לרקוח בבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שינייםליאת29/10/2008
בני בן שנתיים , כבר שבועיים עם שלשולים . בקעו לו כל השיניים מלבד 4 תוחנות אחרונות, ושמתי לב ששני שיניים מתוכם בקעו לו וזו כנראה הסיבה, השאלה שלי האם זה הגיל לבקיעתם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים
פרופ' חיים סרנת29/10/2008בגיל שנתיים בקיעה של כל השיניים חוץ מהטוחנת השניה הוא תקין לגמרי. בדרך כלל תוך חצי השנה הבאה ישלים ילדך את בקיעת כל שיניו. לגבי השלשול. אם אינו נפסק כבר שבועיים עדיף להתייעץ עם רופא הילדים שלך. בקיעת שיניים אינה גורמת שלשול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים בגיל שנה ו- 4 חודשיםויקי28/10/2008
בני בן שנה ו-4 חודשים וצמחו לו רק 4 שיניים (שגם הם צמחו יחסית מאוחר, לא מזמן). האם זה בסדר? מתי צריכות לצאת שאר השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן29/10/2008הממוצע לבקיעת שיניים הוא בקיעה בגיל 6חדשים עד לגיל שנתיים-אך זה ערך ממוצע לפי סטטיסטיקות אוכלסיה. גיל בקיעת השיניים מתנהג לפי עקומת גאוס-יש מעטים ששיניים ראשונות בוקעות לפני 6חדשים ויש המארים-כבנך. יש גם מאחרים יותר. אין בכך סיבה לדאגה. מה שחשוב יותר זה סדר בקיעת השיניים ופחות הזמן האבסולוטי. ההמלצה לפגישה ראשונה עם רופא השיניים לילדים היאהעד גיל שנה או עם בקיעת השן הראשונה. נראה לי כדאי שתזמי את הביקור הראשון-כך בנך יהיה במעקב ואת תדעי יותר ותהיי רגועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחן28/10/2008
שלום, איזה שיטה עדיפה על מנת לשמור את מצב השיניים לאחר יישור שיניים - פלטות שקופות המורכבות בלילה או קיבוע מאחורי השיניים? האורתודנט שלי נתן לי בחודש שעבר פלטות שקופות, והדבר מאוד לא נוח, ואני שוקלת לבקש קיבוע. האם זה כדאי? הקיבוע לכל החיים? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע
ד``ר רויטל שסקין-בלצן29/10/2008שתי השיטות יעילות ואם לא נוח לך כדאי לנסות את הקיבוע מאחרי השיניים. כך תוכלי לבחור מה עדיף לך. הקיבוע חשוב ביותר . פעם, בכנס בארה"ב כשנשאלה השאלה ענה המרצה-אורתודונט ידוע שם-הקיבוע צריך להשאר כל עוד אתה רוצה שהשיניים יישארו ישרות. זו תשובה נפלאה. השיניים,בחוסר קיבוע, שואפות לחזור למיקומן הטיבעי מלפני היישור ולכן הקיבוע כה חשוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




