סרטן ריאות מפושט

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן ריאות מפושט
    נורית גנון
    06/08/2011

    אחי עובר סדרת טיפול כימוטרפי אשר קשה לו מאוד טקסול וקרבו פלטיניום,לאחר הטיפול מס4,נראה כי מערכת העצבים נפגעהץ קפיצות לא רצוניות משונות.לעיתים הזיות .רגליים מאוד נפוחות,כאבי שרירים, לפני יומיים רופא המשפחה רשם לו את התרופה ליריקה.האם התופעות האלו ידועות האם יעבור לו הפגיעה האכזרית במערכת העצבים.הוא חולה כמעט כ 8 חודשים , מה תוחלת החיים לאדם עם סרטן ריאות מפושט שלב 4 מתקדם, הסרטן הינו בשתי ריאות. נראה לי דר נחושתן שאין טעם לתת טיפול כימוטרפי לאדם שנמצא בשלב כזה של מחלה , למה זה מועיל ,הרי אין כל איכות חיים , החולה סובל , ובמילא נפטר לא עדיף שהרופים במקרים כאלו ימליצו שלא לתת את הטיפול . אם המטרה להאריך את חיי החולה בחודש אוו חודשיים נראה לי מאוד לא חכם בלשון המעטה, האם לבתי החולים יש אינטרס לתת את הטיפול, מדוע כל הסלבס שנמצאים בשלב כזה של המחלה מסרבים לקבל את הטיפול הכימוטרפי, האם מישהו דואג לספר להם יותר? אודה לך מאוד על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות מפושט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות מפושט - תגובה

    פרופ' חובב נחושתן
    13/08/2011

    נורית
    איני מכיר את אחיך
    אני מסכים שמתן כמותרפיה לא צריך להיות אוטומטי
    יש לדון עם החולה על יתרונות וחסרונות
    לעיתים צריך להקטין מינונים או לעבור טיפול או פשוט לא לטפל
    אבל צריך לזכור שאפשר הרבה פעמים כן לעזור נגד הסבל
    מעבר לכך כמותרפיה בסרטן ראה כן יכולה להאריך חיים
    אבל חשוב כאמור לדון עם החולה עצמו על המחיר
    לגבי סלב וכו
    ישנם הרבה סלב שכן קיבלו טיפולים
    למיטב ידיעתי גם הסלב הם כשאר האדם ונתונים למערכת השיקולים שיש לכל השאר
    לאחרונה היה המקרה של עדי טלמור
    לא הייתי רופאו ואיני יודע את פרטי המקרה אבל זכותו של אדם לעשות כרצונו
    אם כי אצל החולים בהם אני טיפלתי תגובה כזו היתה נדירה גם אצל אנשים אצלם לא היה טיפול פעיל - הרבה מאד תלוי גם במשפחה מסביב
    לסיכום זהו נושא מורכב - אני מסכים שלא תמיד צריך כמותרפיה אבל צריך גם להזהר מלבצע הכללות ולוותר מראש על כל סיכוי וסלב לדעתי חושבים ופועלים כשאר האנשים בתלות במשפחתם וחייהם - הענין רק שכל פעולה יוצאת דופן שלהם נשמעת בכל מקום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו