מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חיפוש מידע ושאלהמאור18/08/2011
שלום,
הסיפור קצת ארוך, אז אני אשתדל לתמצת -
* לפני קצת מעל שנה, אמא שלי אובחנה כחולת סרטן. היה לה גידול ברחם (סרקומה, למי שזה אומר משהו, לי זה לא...).
* במקביל, גילו לה גם גוש ממאיר בשד. בדיקות נוספות העלו שאין קשר בין שני המקרים (לא גרורות).
* הוחלט שהגידול ברחם יותר דחוף, ונקבע לה ניתוח כריתת רחם מלאה.
* בינתיים, התחילו לה טיפול בטמוקסיפן לעצירת הגידול בשד.
* הניתוח עבר בהצלחה, וגם טיפולי ההקרנה הנקודתיים שהתלוו לו. גם הטמוקסיפן עשה את תפקידו כראוי.
* בשלבים של סוף ההחלמה מהניתוח, וההכנה לקראת ניתוח הוצאת הגוש מהשד, נתגלו בצילום חזה כמה "כתמים" בשתי הריאות.
* בדיקה העלתה שמדובר ככל הנראה בגרורות מהגידול ברחם.
* הרופא (פרופ' פניג מבילינסון) החליט מיד להתחיל כימותרפיה. ("MESNA"?)
* אחרי שני סבבים מאד אגרסיביים (4 ימים כל טיפול), אשר כמעט הרגו אותה (מערכת חיסונית נחלשה, זיהום, וכו'), נראה שהגידולים בריאות קטנו משמעותית.
* על מנת לא לאבד את המומנטום, הוחלט על עוד שני סבבים של כימותרפיה, אבל חלשים יותר (כדי שלא להחליש אותה עוד יותר).
* לאחר שני הסבבים האלה, נראה שהגידולים בריאות חזרו לגדול (הגדול ביניהם גדל מ-0.8 ל-2.4 ס"מ בחודש וחצי!).
* כעת, הרופא אומר שהם יחכו כחודש, ויחליטו על המשך טיפול - כנראה כימותרפיה, אבל אחרת.
השאלה שלי היא מאד פשוטה -
מדובר בגידולים בשתי הריאות, אשר מתפתחים מהר מאד, ואשר גדלו מאד גם תוך כדי טיפול כימותרפיה.
האם אין סכנה שגידולים כאלה אלימים יתפתחו באותו חודש של המתנה?
כמו-כן - האם למישהו יש נסיון ממקרים דומים ויכול לומר לי מה צפוי הלאה מבחינת התפתחות המחלה, צפי, תוחלת חיים וכו'?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש מידע ושאלה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן21/08/2011יתכן שהרופא חושש כעת לטפל בה לאור מצבה לאחר הטיפולים הקודמים
רוב הסרקומות ברחם הינן ליומיוסרקומות שמגיבות גם לטיפולים בשילובים כמו
טקסול גמזר
אבל איני מכיר את אמך וחשוב להחליט כיצד לטפל ולדבר בהקדם עם רופא מטפל
מתיאור מקרה בלי שיחה עם רופא מטפל אפשר פשוט להבין דברים לא נכונים ואני בטוח שרופא מטפל מכיר היטב את כל התרופות המדוברות ומיליט בהתאם למצבה של האם הפורום הוא גם לא מקום לקבלת חוות דעת שניה
בהצלחה בטיפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
