חיפוש מידע ושאלה

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • חיפוש מידע ושאלה
    מאור
    18/08/2011

    שלום,

    הסיפור קצת ארוך, אז אני אשתדל לתמצת -
    * לפני קצת מעל שנה, אמא שלי אובחנה כחולת סרטן. היה לה גידול ברחם (סרקומה, למי שזה אומר משהו, לי זה לא...).
    * במקביל, גילו לה גם גוש ממאיר בשד. בדיקות נוספות העלו שאין קשר בין שני המקרים (לא גרורות).
    * הוחלט שהגידול ברחם יותר דחוף, ונקבע לה ניתוח כריתת רחם מלאה.
    * בינתיים, התחילו לה טיפול בטמוקסיפן לעצירת הגידול בשד.
    * הניתוח עבר בהצלחה, וגם טיפולי ההקרנה הנקודתיים שהתלוו לו. גם הטמוקסיפן עשה את תפקידו כראוי.

    * בשלבים של סוף ההחלמה מהניתוח, וההכנה לקראת ניתוח הוצאת הגוש מהשד, נתגלו בצילום חזה כמה "כתמים" בשתי הריאות.
    * בדיקה העלתה שמדובר ככל הנראה בגרורות מהגידול ברחם.
    * הרופא (פרופ' פניג מבילינסון) החליט מיד להתחיל כימותרפיה. ("MESNA"?)
    * אחרי שני סבבים מאד אגרסיביים (4 ימים כל טיפול), אשר כמעט הרגו אותה (מערכת חיסונית נחלשה, זיהום, וכו'), נראה שהגידולים בריאות קטנו משמעותית.
    * על מנת לא לאבד את המומנטום, הוחלט על עוד שני סבבים של כימותרפיה, אבל חלשים יותר (כדי שלא להחליש אותה עוד יותר).
    * לאחר שני הסבבים האלה, נראה שהגידולים בריאות חזרו לגדול (הגדול ביניהם גדל מ-0.8 ל-2.4 ס"מ בחודש וחצי!).
    * כעת, הרופא אומר שהם יחכו כחודש, ויחליטו על המשך טיפול - כנראה כימותרפיה, אבל אחרת.

    השאלה שלי היא מאד פשוטה -
    מדובר בגידולים בשתי הריאות, אשר מתפתחים מהר מאד, ואשר גדלו מאד גם תוך כדי טיפול כימותרפיה.
    האם אין סכנה שגידולים כאלה אלימים יתפתחו באותו חודש של המתנה?

    כמו-כן - האם למישהו יש נסיון ממקרים דומים ויכול לומר לי מה צפוי הלאה מבחינת התפתחות המחלה, צפי, תוחלת חיים וכו'?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיפוש מידע ושאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפוש מידע ושאלה - תגובה

    פרופ' חובב נחושתן
    21/08/2011

    יתכן שהרופא חושש כעת לטפל בה לאור מצבה לאחר הטיפולים הקודמים
    רוב הסרקומות ברחם הינן ליומיוסרקומות שמגיבות גם לטיפולים בשילובים כמו
    טקסול גמזר
    אבל איני מכיר את אמך וחשוב להחליט כיצד לטפל ולדבר בהקדם עם רופא מטפל
    מתיאור מקרה בלי שיחה עם רופא מטפל אפשר פשוט להבין דברים לא נכונים ואני בטוח שרופא מטפל מכיר היטב את כל התרופות המדוברות ומיליט בהתאם למצבה של האם הפורום הוא גם לא מקום לקבלת חוות דעת שניה
    בהצלחה בטיפולים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו