סרטן ריאות - סופני

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן ריאות - סופני
    בלה
    01/04/2012

    חמי חולה סרטן ריאה תאים לא קטנים, תת סוג אדנומה לפי צביעות. יש פיזור למיצר וכנראה גם אדרנל. הוא אינו מועמד לטיפול קורטיבי. הוסבר לו שאין אופציה של ריפוי. אבל יתכנו אופציות טיפוליות. תרופה ביולוגית לאחר בדיקת מוטציה ב-EGFR.

    מה זה אדרנל, מיצר?
    הבנו מהאונקולוג שלא נותר לו הרבה זמן לחיות (חצי שנה - שנה), לקח לנו זמן לעכל, מדובר באדם בן 76. הוא חולה COPD ועבר צינתור לפני כמה שנים.

    אנחנו ממש לא יודעים לקראת מה אנחנו נערכים, מי יכול להדריך, להסביר? באיזה קצב זה קורה? באיזה קצב אנו נראה החמרה? חשוב לי לציין שהוא גר עימנו בבית ויש לי 3 ילדים גילאים 5-11 שמגיעים הבייתה אחרי בית ספר ונמצאים בבית עימו, האם יש לי צורך לדאוג שלא ימצאו אותו במצב כזה או אחר שלא נדע. אני רוצה לדעת למה להערך? כל מידע יעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות - סופני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ציינתי - חשוב

    בלה
    01/04/2012

    את זה שכחתי לציין מהסיכום.

    יש גוש בגודל 3 ס"מ ב-LUL, גוש בשער שמאל, בלוטות מוגדולת במיצר,
    אדרנל שמאל 3 ס"מ עם צפיפות המתאימה לגרורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ציינתי - חשוב - תגובה

    פרופ' חובב נחושתן
    04/04/2012

    בלה שלום
    בקשר לחמך
    סרטן ראה היא מחלה מאד קשה אבל היום קשה לנו לדעת מראש כמה זמן החולה
    יחיה
    יש מספר משתנים שיכולים לעזור לנו להבין טוב יותר את המחלה
    כגון האם עישן מה דרגת ההתמינות של הגידול ועוד
    לגבי EGFR מוטציה בגן זה נדירה אצל אנשים שעשנו רבות אם כי נמצאה גם אצל כאלו ולא מזמן לדוגמא אצלי בקליניקה זיהו מוטציה כזו אצל מעשנת
    האיש שעימו חשוב שיהיה קשר טוב הוא הרופא
    ואולי אפילו לנסות שיחה נפרדת בלי אביך שאולי לא מתעקש לשמוע כעת את כל
    הפרטים
    להת
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעקב

    בלה
    04/04/2012

    האם אמור להיות מעקב כלשהו אחר מצבו, כמו צילום CT חוזר בעוד X זמן כדי לראות לאן הגידול מתפשט ובאיזה קצב? לפי הממצאים שציינתי - לא כתוב משהו על עמוד שידרה, או ראש, אך גם לא עשו לו CT של הראש. האם יש צורך לבקש? התרופה הביולוגית שעליה הרופא דיבר במידה והוא מתאים, זאת תרופה שאמורה לעצור את הגידול מלהתפזר? או זה אמור רק לעכל לו על כאב וכד'? הסיבה שהוא לא מתאים לטיפול כימו והקרנות בגלל הפיזור לבלוטות הלימפה ואדרנל? מה השיקולים שמחליטים לא לתת טיפול כימו/הקרנות? יש מקום לחוות דעת שנייה? האם זה בגלל שהוא חולה COPD ?
    תודה רבה לך דוקטור...באמת אתה עושה עבודת קודש.
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעקב - תגובה

    פרופ' חובב נחושתן
    04/04/2012

    לא יודע לגבי כמותרפיה והקרנות הבעיה העיקרית עם טיפולים אלו שלחולים במצב ירוד יש בעיה לטפל בהם
    תמיד יש מעקב עם אמצעי הדמיה מתאימים כגון סיטי
    אם התרופה הביולוגית עובדת פעילה בכל הגוף
    סיטי ראש אינו חובה לפי חלק מההנחיות אני תמיד מבצעו לחולים עם גידול בשלב מתקדם שמקורו בראה
    חוות דעת שניה היא תמיד לגיטימית במצבים כאלו למרות שהרבה פעמים
    לא מביאה לשינוי אמיתי בטיפולים שכן רוב הרופאים נותנים טיפולים דומים
    ויחד עם זאת בהחלט לגיטימי במצב כל כך לא פשוט לקבל חוות דעת מעוד רופא
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו