מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן ריאות - סופניבלה01/04/2012
חמי חולה סרטן ריאה תאים לא קטנים, תת סוג אדנומה לפי צביעות. יש פיזור למיצר וכנראה גם אדרנל. הוא אינו מועמד לטיפול קורטיבי. הוסבר לו שאין אופציה של ריפוי. אבל יתכנו אופציות טיפוליות. תרופה ביולוגית לאחר בדיקת מוטציה ב-EGFR.
מה זה אדרנל, מיצר?
הבנו מהאונקולוג שלא נותר לו הרבה זמן לחיות (חצי שנה - שנה), לקח לנו זמן לעכל, מדובר באדם בן 76. הוא חולה COPD ועבר צינתור לפני כמה שנים.
אנחנו ממש לא יודעים לקראת מה אנחנו נערכים, מי יכול להדריך, להסביר? באיזה קצב זה קורה? באיזה קצב אנו נראה החמרה? חשוב לי לציין שהוא גר עימנו בבית ויש לי 3 ילדים גילאים 5-11 שמגיעים הבייתה אחרי בית ספר ונמצאים בבית עימו, האם יש לי צורך לדאוג שלא ימצאו אותו במצב כזה או אחר שלא נדע. אני רוצה לדעת למה להערך? כל מידע יעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ציינתי - חשוב
בלה01/04/2012את זה שכחתי לציין מהסיכום.
יש גוש בגודל 3 ס"מ ב-LUL, גוש בשער שמאל, בלוטות מוגדולת במיצר,
אדרנל שמאל 3 ס"מ עם צפיפות המתאימה לגרורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ציינתי - חשוב - תגובה
פרופ' חובב נחושתן04/04/2012בלה שלום
בקשר לחמך
סרטן ראה היא מחלה מאד קשה אבל היום קשה לנו לדעת מראש כמה זמן החולה
יחיה
יש מספר משתנים שיכולים לעזור לנו להבין טוב יותר את המחלה
כגון האם עישן מה דרגת ההתמינות של הגידול ועוד
לגבי EGFR מוטציה בגן זה נדירה אצל אנשים שעשנו רבות אם כי נמצאה גם אצל כאלו ולא מזמן לדוגמא אצלי בקליניקה זיהו מוטציה כזו אצל מעשנת
האיש שעימו חשוב שיהיה קשר טוב הוא הרופא
ואולי אפילו לנסות שיחה נפרדת בלי אביך שאולי לא מתעקש לשמוע כעת את כל
הפרטים
להת
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
בלה04/04/2012האם אמור להיות מעקב כלשהו אחר מצבו, כמו צילום CT חוזר בעוד X זמן כדי לראות לאן הגידול מתפשט ובאיזה קצב? לפי הממצאים שציינתי - לא כתוב משהו על עמוד שידרה, או ראש, אך גם לא עשו לו CT של הראש. האם יש צורך לבקש? התרופה הביולוגית שעליה הרופא דיבר במידה והוא מתאים, זאת תרופה שאמורה לעצור את הגידול מלהתפזר? או זה אמור רק לעכל לו על כאב וכד'? הסיבה שהוא לא מתאים לטיפול כימו והקרנות בגלל הפיזור לבלוטות הלימפה ואדרנל? מה השיקולים שמחליטים לא לתת טיפול כימו/הקרנות? יש מקום לחוות דעת שנייה? האם זה בגלל שהוא חולה COPD ?
תודה רבה לך דוקטור...באמת אתה עושה עבודת קודש.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב - תגובה
פרופ' חובב נחושתן04/04/2012לא יודע לגבי כמותרפיה והקרנות הבעיה העיקרית עם טיפולים אלו שלחולים במצב ירוד יש בעיה לטפל בהם
תמיד יש מעקב עם אמצעי הדמיה מתאימים כגון סיטי
אם התרופה הביולוגית עובדת פעילה בכל הגוף
סיטי ראש אינו חובה לפי חלק מההנחיות אני תמיד מבצעו לחולים עם גידול בשלב מתקדם שמקורו בראה
חוות דעת שניה היא תמיד לגיטימית במצבים כאלו למרות שהרבה פעמים
לא מביאה לשינוי אמיתי בטיפולים שכן רוב הרופאים נותנים טיפולים דומים
ויחד עם זאת בהחלט לגיטימי במצב כל כך לא פשוט לקבל חוות דעת מעוד רופא
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

