נגע

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • נגע
    ענת
    10/09/2008

    שלום, במיפוי ריאה נצפתה הרחבה של PULMONARY TRUNK רוחבו המירבי כ- 3.8 ס"מ ושל העורקים הפולמונרים כביטוי ליתר לחץ פולמונרי. כמו כן, נגע פרניכמתי בסגמנט אפיקלי של RUL בקוטר של 9 מ"מ עם גבולות בלתי סדירים כוכביים וקשור לפלאורה. כמו כן הומלץ על FNA (ניקור) תחת CT וכן על ניתוח. 1. מדוע יש צורך בניקור אם בלאו הכי הולכים לניתוח? 2. האם הניקור תחת CT מסוכן? 3. על מה מצביע הממצא? 4. מה דרגת החומרה ? אודה לתשובה מהירה......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נגע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיפור מסובך

    פרופ' חובב נחושתן
    12/09/2008

    לא הייתי בארץ לכן רק כעת התגובה
    אם מבצעים מיקור אז לא בטוח שחושבים על ניתוח בכל מקרה
    נכון שבדכ מבצעים ביופסיה לפני ניתוח אך לעתים במקרה שהפיופסיה עלולה להיות בעיתית ( כגון לגרום לתופעה של חזה אויר)
    והנגע מאד חשוד מבצעים מלכתחילה ניתוח אף ללא ביופסיה
    אבל לפחות אצלנו אם הנגע חשוד מאד כסרטן ראות מבצעים לפני הניתוח בדיקה שנקרת PET CT
    כדי לראות האם הגידול התפשט למקומות נוספים
    חשוב מאד לדבר עם הרפא המטפל על כל הנושאים הללו
    זה מצב מורכב ואיני יכול מהתיאור ככל שיהיה מפורט להגיד בדיוק מה הסכנות
    יש לדבר עם הרפא הרדיולוג לפני ניקור לגבי דרגת הסכנה מדיקור
    והאם ניתן לוותר על הדיקור ולפנות מלכתחילה לכיתה של הנגע
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו