אנא עזרתכם בהבנת תוצאות CT

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • אנא עזרתכם בהבנת תוצאות CT
    חברה מודאגת
    18/09/2010

    שלום למנהלי הפורום, העושים מלאכת קודש.
    אצל חברתי, בת 62, התגלה גידול בריאה.
    תוצאת הביופסיה: קרצינומה (pprly differentiated).
    צילום CT: צילום מבנה מעוגל בסיגמנט קדמי של RLL גדל לעומת צילום חזה 5/09, הממצא יכול להתאים לתהליך תופס מקום משני ללבלב? ראשוני?
    תפליט פליאורלי משמאל - ממצא חדש.
    אונה עליונה 5 ס"מ מתמזג עם פלאורה קורטליץ באספקט חיצוני עם פרקרד ואספקט פנימי.
    הודגמו קישוריות לימפה 1.5 ס"מ.
    צל הלב אינו מוגדל במעבדה ללא לויקו. א.ק.ג קצר סינוס Q ב-3 -V1
    טרופונין שלילי.
    כניסת אוויר מופחתת מימין.
    פלורלי בסיטולוגיה לנוזל תאי מזוטל תגובתיים. עדיין ללא תשובת PCR
    אקו לב ללא תפליט קרדיאלי
    בלוטת התריס מוגדלת 1.8 ס"מ
    אין לראות PE
    תהליך תופס מקום ב-RUL

    בשבוע הבא יבוצא PET CT.

    מה משמעות המצב?
    תודה מראש על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנא עזרתכם בהבנת תוצאות CT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT

    פרופ' חובב נחושתן
    18/09/2010

    בגדול נראה כי יש כאן גידול ראתי שיתכן ושלח כבר שלוחות לאיזור נוסף בראות
    נמתין לPET כדי לדעת אם יש גרורות מחוץ לראה או חשד למקור אחר
    יש כאן מספר נקודות שכדאי לחשוב עליהן כבר עכשיו לפחות לדעתי
    1) באבחנה כזו אני מקפיד לבצע סי טי ראש לוודא שאין התפשטות למח . פט סי טי לא מכסה איזור
    זה
    2)כדאי לחשוב על בדיקת EGFR יש צורך בהוצאת טפסים מיוחדים ושליחתם לקופת חולים
    צריך לדבר על כך בהקדם עם רופא מטפל - הסיכוי שהבדיקה חשובה יורד אם חברתך היתה מעשנת
    3) אני מבצע לכל החולים בדיקות סמני גידול שעוזרים למעקב אחר המחלה
    בהצלחה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תץגובה

    ד''ר מיה גוטפריד
    19/09/2010

    יש לחכות לפאט סיטי ואז לראות אונקולוג ולדון על מצב המחלה ואפשריות הטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגיעו תוצאות פט סי-טי, אנא עזרתכם

    חברה מודאגת
    22/09/2010

    שלום למנהלי הפורום,
    בהמשך לשאלה הקודמת, להלן תוצאות פט סי-טי:
    קיימת קליטהפתולוגית ניכרת בגוש במימדים של 3.8X3.3 ס"מ בריאה הימנית העליונה פאראמדיאסטינאלי עם תמט בהיקפו, ממצא שיכול להתאים לתהליך שאתי , קרוב לודאי ראשוני . לא זוהה פיזור גרורתי בריאה שהוא בתחום רזולוציית שיטת הפט. אין גם עדות למחלה שאתית מחוץ לבית החזה בכבד בטחול באדרנלין ובשלד ובתחנות נודליות מעל ומתחת לסרעפת. הגדלה של האונה השמאלית, של בלוטת התריס עם מירקם אתרוגני והסתיידויות ללא קליטת יתר של FDG . לסיכום קליטה פתולוגית של FDG בגוש שאתי בריאה הימנית העליונה ללא עדות לפיזור גרורתי בתחום רזולוציית שיטת הפט.

    מהי חוות דעתכם על המצב והמלצתכם להמשך הטיפול.
    תודה מראש על עזרתכם החשובה.
    חברה מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות PET

    פרופ' חובב נחושתן
    23/09/2010

    אם אין תאים ממאירים בנוזל פלויראלי
    אולי אפשר ללכת לניתוח
    צריך הערכת רופא בקשר לכך בהקדם
    כמו כן כאמור אני מבצע CT ראש לפני המשך טיפול
    בהצלחה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו