כאבים לאחר טיפול קלקסיל בשן אחורית

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים לאחר טיפול קלקסיל בשן אחורית
    דני
    03/05/2016

    שלום

    בשן האחרונה בלסת התחתונה יש לי מזה שנים כאבים בלעיסה
    יש לי שם סתימה גדולה, וכמה פעמים נעשו חידושי סתימה.
    לפעמים גם רגישות למתוק, אבל רגישות לקור תמיד יש.
    אובחן שיש לי סדק בשן, אך לא ידוע עומקו.
    לאחרונה החלו כאבים באזור השן גם לא בזמן לעיסה, כמו כן רגישות גדולה כשאכלתי משהו חם.
    הכאב מקרין ללסת התחתונה, וכן מדי פעם עם תחושת פעימות דופק בשן. כמו כן בניקוש קל על השן יש תגובת כאב.

    אתמול הייתי אצל רופאת שיניים שבדקה ועשתה צילומים, המליצה על טיפול שורש דחוף במרפאה, ועל אנטיביוטיקה מוקסיפן 500 מ"ג 3 ביום למשך שבוע.
    בהמשך היום זומנתי למרפאה למומחה לטיפולי שורש, ובוצע טיפול קלקסיל, ולחזור בעוד שבועיים לטיפול שורש.
    ושמבחינת הסדק, יש בשורה טובה, הוא לא מגיע ללשכה (זה היה לשונו)
    כמו כן הרופא טען שאין צורך באנטיביוטיקה.
    רציתי לשאול בבקשה:

    א. איך עלי לנהוג בקשר לאנטיביוטיקה? כאשר יש סתירה בין הרופאים. עדיף להחמיר ולקחת?
    ב. יש לי עדיין כאבים, כולל מסביב לשן, אני מרגיש את הכאב גם בנגיעה בלסת (אבל אני לא רואה אודם או משהו חריג בחניכיים ליד השן). האם זה מצביע על משהו או תגובה נורמלית לאחר הטיפול קלקסיל?
    כמה זמן יכול להימשך הכאב? מתי כאב צריך להדליק נורה אדומה ולחזור לרופא?
    ג. לא ממש הצלחתי להבין מה יש לי בשן, הרופא ביצע את ההרדמה על דעת כן שאין חיות בשן, ובהמשך היתה רגישות גבוהה והוא הוסיף חומר הרדמה, אז למה בעצם היה צריך טיפול שורש?

    סליחה על האריכות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר טיפול קלקסיל בשן אחורית - תגובה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    11/05/2016

    דני שלום,
    קשה לתת חוות דעת ולייעץ מבלי לבדוק.
    לגבי האם או לא להשתמש באנטיביוטיקה- הרי שכארש יש זיהום חיידקי - מטפלים בעזרת אנטיביוטיקה ובמידה ואין זיהום חיידיקי או שהזיהום נשלט וממוקד ( הרופא הניח קלקסיל).- אין צורך בנטילת האנטיביטיקה.
    במידה וקיימת דלקת בחוד השורש - לעיתים במגע או לעיסה יתעורר כאב.
    מטרת טיפול השורש הוא לנקות את העצם והתעלות של השן מחיידקים ולמנוע מן החיידקים מחלל הפה אל העצם ע"י ביצוע של סתימה שורש שחוסמת את מעבר החיידקים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו