האם אפשר להימנע מהרמת סינוס?

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • האם אפשר להימנע מהרמת סינוס?
    אבי
    31/12/2021

    שלום,
    אני בן 35, עברתי לפני כמה חודשים עקירה בשן 16, ולפי צילום סיטי (צירפתי) נראה שיש לי שם עצם בגובה 6.8 מ"מ.
    התייעצתי עם שני כירורגיים פה ולסת עם ניסיון של 20 שנה+, וקיבלתי דעות שונות:
    רופא 1 - מתכוון לעשות הרמת סינוס, הוא לא מוכן שום דבר אחר.
    רופא 2 - אומר שאין צורך בהרמה. מתכוון לשים שתל רחב ובגובה 10מ"מ, לטענתו הצילום לא בהכרח מדויק, ומסביב לשן יש עצם בגובה 8מ"מ, ולא קורה כלום אם השתל יפלוש לסינוס.
    מבחינתו בכל מקרה אי אפשר לדעת מה יהיה עוד 10 שנים עם השתל, אז חבל לעשות הרמת סינוס.

    אשמח לשמוע את דעתך המקצועית, ובפרט - מה המשמעות של פלישה לסינוס ללא הרמה? זה הגיוני?
    כמובן שאעדיף משהו פחות פולשני, אם יש אפשרות כזאת.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתן לבצע שתל קצר אבל נראה שעדיף לבצע הרמת סינוס סגורה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    13/01/2022

    אבי שלום,
    לפי הסיטי שלך , ניתן לבצע שתל קצר אבל נראה שעדיף לבצע הרמת סינוס סגורה והתקנת שתל באורך של 10-11.5 מ"מ.
    שן 16 הינה שן טוחנת שיש עליה עומס ניכר בלעיסה ולכן עדיף שתל אשר מקבל חלק מן היציבות שלו ברצפה של הסינוס.
    גם ביצוע שתל אשר יפלוש לסינוס הינו נכון בגלל האחיזה בעצם של רצפת הסינוס -
    בכל מקרה נראה שאין צורך בהרמת סינוס פתוחה
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו