מודאגת- אודה לתשובתכם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מודאגת- אודה לתשובתכם
    מיכל
    10/07/2011

    בתי בגיל 8 עשתה סתימה יחידה בפה בשן קבועה טוחנת אחורית (כולל חיפוי מוח)
    סתימה אפורה.
    אחרי שנתיים בביקור שיגרתי אצל רופא השיניים התגלה שייש קצת שבר בסתימה
    והרופא תיקן את הסתימה. (גם אפורה)
    ואני...רק עכשיו (לאחר מעשה) נודע לי על כל נושא הכספית שקיים בסתימות האפורות וממש כאב לי הלב שלא ביקשתי באותה הזדמנות לעשות לה סתימה לבנה.
    התקשרתי לאחר מכן לרופא והבעתי את חששותי והוא אמר שזה לא נכון שמשתחררים אדי כספית ושאני יכולה לקרוא גם באתר של משרד הבריאות.
    הוא טוען שאין כזה דבר חימום הסתימה ואדים (טוען שהוא רק קדח ושאב).
    שאלותי הן:
    1. האם נכון מה שאמר הרופא? האם הטיפול בסתימה עם שבר לא כולל חימום החומר ואדים?
    2. האם בתי נחשפה לאדי כספית? האם יש סיכון?
    3. האם הייתי צריכה לבקש סתימה לבנה?
    4. האם השבר הקטן הסתימה גרם לה לבלוע חלקיקי סתימה שיכולים לפגוע בה?
    5. אם בטיפול במהלך הקדיחה היא בלעה חלקיקים זה מסוכן? נספג בגוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מודאגת- אודה לתשובתכם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת- אודה לתשובתכם - תגובה

    ד``ר גלית כהן
    12/07/2011

    אין לך מה לדאוג,
    משתמשים באמלגם מעל 100 שנה ואין עדות אחת להרעלת כספית מסתימה (יש מדגים) בסילוק הסתימה אין חימום. שאריות הסתימה שאבות ואפילו אם בלעה ביתך חלקיק סתימה , זהו אמלגם קשה שכבר לא משחרר כספית.

    אל דאגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר גלית היקרה.

    מיכל
    12/07/2011

    קודם כל תודה על תשובתך, הרגעת אותי מאוד !
    יש לי רק עוד 3 שאלות:
    - אמרת שאין חימום של הסתימה בזמן הסרתה אז למה יש כאלה שטוענים שתוך כדי
    ההסרה משתחררים אדים של כספית וצריך לשאוב אותם?
    - ואם במקרה היא בלעה איזה חלק קטן של פרורי הסתימה אותו חלק לא ישאר בגופה (כמו שכספית נשארת) אלה יפלט בתהליך טבעי (כמו מזון) נכון?
    - בתהליך יציקת סתימה חדשה אפורה יש סיכון של אדי כספית (כי הסתימה בהתחלה נוזלית לא?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר גלית היקרה. - תגובה

    ד``ר גלית כהן
    13/07/2011

    יש אנשים שטוענים כך, אבל אין הוכחות ואין עדויות לפגיעה עד היום.
    אם היא בלעה חלקיק סתימה , הוא יצא דרך מערכת העיכול.
    בתהליך יצירת סתימה חדשה, החומר אכן רך בהתחלה, אך כיוםהערבוב נעשה ביחס מינימאלי של כספית. ושוב אין עדויות שלאחר עשרות שנים של ביצוע סתימות בכל העולם יש הרעלה.
    אבל בימינו מבצעים בעיקר סתימות מחומרים מרוכבים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו