מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מודאגת- אודה לתשובתכםמיכל10/07/2011
בתי בגיל 8 עשתה סתימה יחידה בפה בשן קבועה טוחנת אחורית (כולל חיפוי מוח)
סתימה אפורה.
אחרי שנתיים בביקור שיגרתי אצל רופא השיניים התגלה שייש קצת שבר בסתימה
והרופא תיקן את הסתימה. (גם אפורה)
ואני...רק עכשיו (לאחר מעשה) נודע לי על כל נושא הכספית שקיים בסתימות האפורות וממש כאב לי הלב שלא ביקשתי באותה הזדמנות לעשות לה סתימה לבנה.
התקשרתי לאחר מכן לרופא והבעתי את חששותי והוא אמר שזה לא נכון שמשתחררים אדי כספית ושאני יכולה לקרוא גם באתר של משרד הבריאות.
הוא טוען שאין כזה דבר חימום הסתימה ואדים (טוען שהוא רק קדח ושאב).
שאלותי הן:
1. האם נכון מה שאמר הרופא? האם הטיפול בסתימה עם שבר לא כולל חימום החומר ואדים?
2. האם בתי נחשפה לאדי כספית? האם יש סיכון?
3. האם הייתי צריכה לבקש סתימה לבנה?
4. האם השבר הקטן הסתימה גרם לה לבלוע חלקיקי סתימה שיכולים לפגוע בה?
5. אם בטיפול במהלך הקדיחה היא בלעה חלקיקים זה מסוכן? נספג בגוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת- אודה לתשובתכם - תגובה
ד``ר גלית כהן12/07/2011אין לך מה לדאוג,
משתמשים באמלגם מעל 100 שנה ואין עדות אחת להרעלת כספית מסתימה (יש מדגים) בסילוק הסתימה אין חימום. שאריות הסתימה שאבות ואפילו אם בלעה ביתך חלקיק סתימה , זהו אמלגם קשה שכבר לא משחרר כספית.
אל דאגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גלית היקרה.
מיכל12/07/2011קודם כל תודה על תשובתך, הרגעת אותי מאוד !
יש לי רק עוד 3 שאלות:
- אמרת שאין חימום של הסתימה בזמן הסרתה אז למה יש כאלה שטוענים שתוך כדי
ההסרה משתחררים אדים של כספית וצריך לשאוב אותם?
- ואם במקרה היא בלעה איזה חלק קטן של פרורי הסתימה אותו חלק לא ישאר בגופה (כמו שכספית נשארת) אלה יפלט בתהליך טבעי (כמו מזון) נכון?
- בתהליך יציקת סתימה חדשה אפורה יש סיכון של אדי כספית (כי הסתימה בהתחלה נוזלית לא?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גלית היקרה. - תגובה
ד``ר גלית כהן13/07/2011יש אנשים שטוענים כך, אבל אין הוכחות ואין עדויות לפגיעה עד היום.
אם היא בלעה חלקיק סתימה , הוא יצא דרך מערכת העיכול.
בתהליך יצירת סתימה חדשה, החומר אכן רך בהתחלה, אך כיוםהערבוב נעשה ביחס מינימאלי של כספית. ושוב אין עדויות שלאחר עשרות שנים של ביצוע סתימות בכל העולם יש הרעלה.
אבל בימינו מבצעים בעיקר סתימות מחומרים מרוכבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תחושת לחץ בשיניים אחרי עקירה
שימוש בחוטים בשביל מדידות
שחיקת שיניים - חריקת שיניים
בקשר למדידות של כתרים
בלוטה בצבע אדום מאחורי השן
לימודי סייעות שיניים איפה לומדים?
כאבי שיניים כשיש דלקת בסינוסים
נסיגת החניכיים יכולה לנבוע מריבוי טיפולים מיותרים ועמוקים אצל השיננית
אוכל נתקע ברווחים בשיניים
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




