שיני בינה = צרות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שיני בינה = צרות
    אלמוג
    27/05/2010

    אני בן 24, לפני כחצי שעה הייתי אצל רופא שיניים בעקבות כאב בשן.
    לאחר צילום הרופא זיהה שקיים חור בשן בינה עליונה שמאלית והמליץ לי לעקור אותה (ולא לבצע טיפול) ואם כבר, אז גם לעקור את כל השינה בינה בפה (כמובן סה"כ 4) והפנה אותי לבית חולים במרכז הארץ (כירורגיה פה ולסת).
    2 השיניים העליונות יצאו כמו שצריך מהחניכיים אך בגלל שמתחתיהם לא היו שיניים ההמלצה בבית החולים הייתה לעקור אותם כדי שאני לא "ילעס לעצמי את החניכיים". עקרתי את השיניים.
    2 השיניים התחתונות לא צמחו כמו שצריך אלא צמחו באופן כזה שהן היו מאוזנות לעומת שאר השיניים בפה (כלומר כל השיניים היו ככה- IIIIII, השיני בינה גדלו ככה- IIIII--, מקווה שזה ברור) ושניהן היו כלואות בעצם במצב די מסובך, כך על פי הרופאים בבית החולים.
    לאחר שעקרתי אחת מהשיניים (שאגב, גם אחרי חודשיים עדיין יש לי כאבים במקום) הגעתי לעקור את השן הרביעית שהייתה בדיוק כמו השלישית בצד השני התחתון של הפה- ע"פ הצילום.
    הרופא והאחות אמרו לי שבכלל לא צריך לעקור אם אני לא מרגיש כאבים. שאלתי אותו 2 שאלות-
    1.רופא אחר בבית החולים אמר לי שאצטרך באיזה שהוא שלב בחיים לעקור את השיני בינה לכן עדיף לי לעקור את כולם עכשיו, למה כל אחד אומר משהו אחר ??
    2.אם באמת זה השיקול, מדוע עקרו לי בצד השני ?????

    התשובות שלו היו שאם אין כאבים לא צריך לעקור. עליי לעשות בעוד שנה צילום פנורמי ולבוא עם הצילום אליהם למעקב. הרופא אמר שגם עד גיל 120 אני יכול להישאר עם השן ויש כאלה שבכלל לא מוציאים.
    לגבי השן השניה שכבר עקרתי הוא אמר שלפי הצילום בשן השניה היה "כתם שחור" ולכן היה כדאי לעקור (מה שנשמע כמו תירוץ עלוב [וסליחה] שהוא פשוט לא רצה להגיד לי שלא היה צריך לעקור בכלל גם את הצד השני).
    השאלה שלי היא- האם להישאר עם שן בינה כלואה בעצם בצד אחר כאשר היא כבר נוגעת בשן הבאה זה עלול להיות מסוכן? כמובן שאם יהיו לי כאבים אני יחזור לרופא ואבצע מעקב אחת לשנה, השאלה אם לא יהיה מאוחר מדי ויהיה נזק לשיניים הסמוכות?
    תודה מראש ומצטער על האורך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיני בינה = צרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיני בינה

    ד``ר גלית כהן
    29/05/2010

    כל מקרה לגופו, יש מקרים שצריך לעקור ויש שלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו