האם סתימה בשיני חלב גורם לנזק ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם סתימה בשיני חלב גורם לנזק ?
    גילי
    15/10/2010

    שלום רב ,לבני בן 5 ישנם 3 חורים בשיניים התוחנות.
    שמעתי מחבר - שסתימות שנעשו לבת שלו ב 2 שיני חלב (אצל 2 רופאים שונים) גרמו לזהום או דלקת בשיניים , וכתוצאה מכך נאלצו לעקור את 2 השיניים.
    החבר אמר שרופא שיניים אחר המליץ להם לא לבצע שום סתימה ולחכות מספר שנים עד שהשן תנשור מעצמה
    האם זה נכון שלא ממולץ לבצע סתימות בשיני חלב ? והאם כדאי לחכות עד לנשירת השן מעצמה ?

    תודה מראש
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סתימה בשיני חלב גורם לנזק ? - תגובה

    ד``ר גלית כהן
    15/10/2010

    סתימה בשיני חלב אינה גורמת לדלקת או לנזק.
    המקרה שתארת מתאים למקרים של סתימות עמוקות, קרובות לעצב שיכולות להתפתח לטיפול שורש. העצב בשיני חלב קרוב יותר והמקרים קורים.
    לעומת זאת אם מוקדי עששת לא יטופלו ודאי שיגיעו לשורש ובהמשך לצורך בעקירת השן. המקרים היחידים שממתינים לנשירה הם בגיל הקרוב לנשירה. סתימה בשן שעומדת ליישור תוך מספר חדשים יכולה להיות מיותרת. וגם זה בהסתייגות, כי לעיתים העששת פונה לכוון שן קבועה ועלולה להדביק את הקבועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו