כתרים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כתרים
    דניאל
    08/12/2010

    שלום רב!
    לאחרונה התחלתי טיפול שיניים מקיף אצל רופא פרטי חדש. בהתחלה הכל נראה טוב ויפה. עשיתי אצלו סתימות,עקירה וכתרים.
    אני פונה אליכם במטרה להבין כמה דברים,בעיקר לגבי הכתרים.
    אני מבינה שללא ראייה של השיניים לא ניתן לתת חוו"ד רצינית. השאלה שלי יותר על מנת לאשר או לדחות את החששות שלי שהרופא לא עושה את המוטל עליו ולא חושב על טובתי.
    אז ככה, 3 כתרים טוחנות,כולם בוצעו ביחד לפני פחות מחודש: 2 למעלה בימין ושמאל ואחת למטה. התחתונה כואבת לי מידי פעם ואני לא יודעת אם זה בגלל הסתגלות או שיש איזשהיא בעיה, שאמרתי זאת לרופא עוד שהיה הכתר הזמני,הוא די התעלם, כאילו הכל בסדר.מה הכאב הזה יכול לבטא? (השן שלידה נעקרה ואני חוששת שאולי היא נדבקה ממנה)בנוסף, יש שקע בשן וזה אומר שרוב הזמן אני עסוקה לחלץ ממנה אוכל שנתקע ונדבק בה.
    השמאלית למעלה הייתה בעלת כתר זמני מגושם וגדול(שנעשה בטיפול אצל רופא אחר-בקופ"ח) והרופא משום מה החליט לעשות את הכתר הקבוע באותו גודל.למרות ששאלתי לפני ווידאתי שהכתר הקבוע לא יהיה בממדים כאלה. וכשהערתי לו על כן, שהשן לא בפרופורציה ושחשבתי שהיא תהיה יותר קטנה, הוא פשוט שלח אותה לטכנאי שוב.השן חזרה אטומה לגמרי(היא לא נראית כמו שאר הכתרים ובהחלט אפשר לשים לב שמדובר בכתר(כתר מכוער). בנוסף, הכתר לא יושב בתוך החניכיים אלא יש מרחק קל מהחניכיים בצד החיצוני ומרחק ברור יותר בחלק הפנימי. כלומר, המבנה הכסוף נראה בבהירות בצד הפנימי. כששאלתי את הרופא הוא אמר שהשן נראית מצויין לטעמו ושהמרחק מהחנייכים זה כדי לשמור על השן המקורית וכדי לא להשחיז אותה יותר מידי. לפי דעתי הוא עשה טעות עם גודל הכתר בהתחלה ובמקום ליצור כתר חדש הוא פשוט ביקש להקטין אותו מה שגרם לצבע האטום.המרווח מהחניכיים לא ברור לי. האם דבר כזה באמת קיים או שזו פשוט עבודה גרועה?
    הכתר הימני למעלה נראה לי בסדר,אבל החששות הן בכלל לגבי כל הטיפול. שילמתי הרבה כסף על הכתרים האלה ואני מאוכזבת מהתוצאה. האם בכלל יש טעם לפנות לרופא עם כל התלונות האלה אם הוא מתרץ כל דבר(בצדק או שלא בצדק)?
    אשמח לכל תשובה שהיא, גם שהיא לא מקצועית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתרים - תגובה

    ד``ר גלית כהן
    10/12/2010

    כפי שכתבת ממש לא ניתן לחווד ללא בדיקה.
    אבל מס הערות. לא תמיד מסיימים כתרים בתוך החניכיים. לעיתים , כאין בעייה אסתטית מסיימים מעל החניכיים, זה בריא יותר לחניכיים ומאפשר מעקב טוב יותר אחרי השן בעתיד.
    שיניים אחוריות גדולות יותר מהקדמיות באופן טבעי.
    עושים בשן חריצים , כמו שיש בשיניים טבעיות, אם חריץ הוא עמוק מדי וכולא מזון, ניתן לרדד אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו