חידוש טיפול שורש לעומת השתלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חידוש טיפול שורש לעומת השתלה
    רונן
    06/01/2011

    אני כרגע בבנגקוק. באחת בשיניים שלי יש דלקת. המדובר בשן השלישית מהסוף בלסת השמאלית העליונה. בשן הזו היה בעבר טיפול שורש וכתר. רופאת השיניים המקומית אמרה לי שיש לי ארבע אפשרויות:

    1. חידוש טיפול שורש - לדבריה לחידוש טיפול שורש יש סיכויי הצלחה של 50 אחוזים בלבד, היא גם אמרה שלשן שלי יש שלושה שורשים (או הסתעפויות), וטיפול השורש עשוי להיות מסובך.

    2. השתלה דנטלית - אופציה יקרה וגם ארוכה (לדבריה שישה חודשי טיפול). סיכויי הצלחה (לדברי הרופאה) של 90 אחוזים.

    3. גשר, שיפגום מעט בשיניים השכנות

    4. עקירת השן.

    אנא יעצו לי באיזו אפשרות כדאי לבחור.

    שאלה נוספת: במידה וחידוש טיפול שורש נכשל והדלקת חוזרת, כמה זמן בממוצע לוקח עד להופעת דלקת מחודשת? מיידית, או מספר שנים?

    מצורפת סריקה לא הכי מוצלחת של צילום הרנטגן, אבל אולי זה נותן מושג כלשהו על מצב השן. השן הסמוכה קצת שבורה, אבל בה אין כנראה דלקת.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוש טיפול שורש לעומת השתלה - תגובה

    ד``ר גלית כהן
    08/01/2011

    בעצם יש רק 2 אפשרויות:
    חידוש והשתלה. עקירה היא חלק מהטיפול באפשרויות של גשר והשתלה.
    גשר לא הייתי כוללת באפשרויות כי הנזק שיגרום עולה על התועלת וגם המחיר יגיע למחיר ההשתלה, אם לא יותר.
    בצילום נראה שיש בעיה רק בשורש אחד, השורש ה-MB, בבדיקה קלינית ניתן לאשר זאת, ואם אכן זה מקור הבעייה ניתן לעיתים אפילו לעקור שורש אחד ולשקם על 2 שורשים בלבד
    כמובן שחוו"ד רק לפי צילום אינה מבוססת כלל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעקור עכשיו ולבצע השתלה בעתיד?

    רונן
    08/01/2011

    ד"ר כהן,

    אתמול התייעצתי עם רופא מקומי נוסף בבנגקוק וגם הוא חושב שאם בוחרים בחידוש אז כדאי לעקור את השורש הבעייתי. הבנתי שבשביל זה יש צורך בפעולה כירורגית.

    לדעת הרופא המקומי, האפשרות העדיפה היא השתלה משום סיכויי ההצלחה הגבוהים.

    היות שגם חידוש וגם השתלה לוקחים מספר חודשים, ואני לא בטוח אם אשאר בבנגקוק תקופה ארוכה, רציתי לשאול אם אפשר לבצע עקירה של השן כעת, ולדחות את ההשתלה לעתיד?

    כמה זמן אפשר לחכות מרגע העקירה עד ההשתלה. הבנתי שזה לא זמן אינסופי משום שהשיניים הסמוכות עלולות לסטות עקב אי תמיכה.

    אפשרות נוספת שחשבתי עליה היא לבקש מהרופא לקדוח חור בשן שיאפשר לדלקת נתיב יציאה, וכך להרוויח עוד קצת זמן עד לטיפול היותר רציני.

    מה דעתך?

    בתודה,
    רונן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו