מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שן בינהאני04/02/2011
שלום.
אני בת 28.4 ולאחרונה חשתי כאבים בלעיסה.
הכאב היה מעט מוכר לי מכאב שחשתי בעבר ולכן חשבתי שמדובר בדלקת או חור בשן.
ניגשתי לרופא והוא אמר שהשן הכואבת בסדר גמור ומה שגורם לכאב זה שצומח לי שן בינה והיא לוחצת על השן הבוכאבת כי אין לה מקום. הוא שלח אותי לעשות צילום פנורמי כדי לראות מה מצבה של השן ואז להחליט האם לעקור אותה או לא. עשיתי צילום פנורמי ונאמר לי כי מתחילה לצוץ שן בינה נוספת בלסת העליונה.
לאור זאת, (בגלל שאני קצת חוששת...) אני פונה אליכם במס' שאלות:
1. האם חייבים לעקור שן בינה?
2. האם העקירה כואבת? בכלל, איך מתבצעת עקירה? - בהרדמה מקומית? ללא הרדמה?
3. במידה ואצטרך לעקור את 2 שיני הבינה- כמה זמן צריך בין עקירה לעקירה? (כדי למנוע כאב גדול מידי וכו'...)
4. האם יש סיכון / תופעות לוואי בעקירת שן?
בתודה מראש על תשובותיכם, אני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011יש לעקור שיני בינה אם אין להן מקום בלסת. יש אנשים שיש מקום לשיני הבינה שלהם ויש כאלה שלא.
העקירה לא כואבת כי מרדימים את המקום.
בעקירות קשות במיוחד, או כשמטופלים חוששים מאד, ניתן לבצע את העקירות תחת סדציה / טשטוש עמוק
בלסת תחתונה יש לעיתם סיכון לפכיעה בעצב. ולכן מהוצעים צילומי הכנה המותאמים לכל מקרה ומקרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובת הד"ר
אור05/02/2011לי באופן אישי הייתה שן בינה בצד שמאל תחתון - לאחר ביצוע של צילום פנורמלי דיגיטלי מתברר היה שהשן הייתה כלואה אופקית
לצערי תור דרך לרופא מומחה דרך הביטוח שהיה לי היה צריך לקחת כ 3 שבועות (זמן מאוד מאוד ארוך! ולא התאים לי בכלל) - והצלחתי תוך שבוע לקבוע תור אצל רופא פרטי מדהים שביצע לי את העקירה כעקירה כירורגית בעזרת הרדמה (כמה זריקות לא כואבות בחניכיים) - וכמובן בסוף הוא נאלץ לתפור עם תפרים שנמסים לבד.
עכשיו אני לא אשקר אחרי העקירה לא כאב בכלל! אבל אחרי ההרדמה - ביום הראשון היו לי כאבי תופת!! ממש אבל ממש כאב לא יכולתי אפילו לישון והצד של הפה היה נפוח
ביום השני - הכאב התחיל לפחות , כמובן שהייתי עם משככי כאבים וביום השלישי ביום ראשון - כבר חזרתי לעבודה - עדיין הפה היה קצת נפוח אבל כבר לא כאב לי הפה וביום הרביעי כבר הנפיחות הפסיקה לחלוטין.
אני אבל כל כך שמח שעשיתי זאת!! - ומאוד חשוב - יש מקרים במקום שהשן שלי הייתה שהיה יכול להיות לי בעצם פגיעה בעצב שהיה גורם לי לאי תחושה באזור הלסת..כאילו זה רדום.. הבנתי שזה נדיר אבל עדיין צריך להבין את הסיכונים.
באופן פרטי זה עלה לי כ 1000 ש"ח (לא אגיד את הסכום המדויק כי עשו לי הנחה ;) - אבל זה בערך טווח המחירים פחות או יותר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור היקר
אני06/02/2011ראשית אני רוצה להודות לך על התעניינותך בבעייתי, וכן על האכפתיות והכנות.
לדעתי, מאוד חשוב לדעת לקראת מה הולכים ומה צפוי להיות. אני באופן אישי, מעדיפה לדעת את האמת - גם אם היא כואבת - מאשר להתאכזב אח"כ אכזבה גדולה וכואבת...
גם אני כמוך, בחרתי ללכת לרופא פרטי ולא לרופא של קופ"ח. ובכל זאת, אני עדיין חוששת.
מדבריך אני מבינה שלא חשים כאב בעת העקירה (בגלל ההרדמה), ורק לאחר שפגה זריקת ההרדמה מתחילים להרגיש את הכאבים והם איומים, כפי שתיארת. הבנתי שהכאב הצפוי לי הוא עד שלושה ימים, וזה הולך ופוחת מיום ליום. (תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון).
עצם הידיעה מרגיעה אותי מאוד. היא עוזרת לי להכין את עצמי נפשית (ופיזית) לקראת העקירה, לתכנן את עצמי נכון, (למשל שמישהו יעזור לי בטיפול עם הילד בימים שאני אסבול מכאבים...)
רציתי רק לשאול אותך עוד שאלה:
האם הרופא הוא זה שנתן לך משככי כאבים? הוא נותן מרשם וצריך לקנות בבית מרקחת? (כי זה בטח צריך להיות משכך כאבים חזק ולא משהו רגיל, לא?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תחושת לחץ בשיניים אחרי עקירה
שימוש בחוטים בשביל מדידות
שחיקת שיניים - חריקת שיניים
בקשר למדידות של כתרים
בלוטה בצבע אדום מאחורי השן
לימודי סייעות שיניים איפה לומדים?
כאבי שיניים כשיש דלקת בסינוסים
נסיגת החניכיים יכולה לנבוע מריבוי טיפולים מיותרים ועמוקים אצל השיננית
אוכל נתקע ברווחים בשיניים
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




