מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הארכת כותרתירדן20/12/2014
רציתי לשאול האם הארכת כותרת בשן טוחנת יותר מסובכת , ואם החידוש טיפול שורש שקדם היה קשה מכיון שהשן היתה מאוד קטנה , האם יצטרכו להאריך הרבה בגלל שהשן היתה כל כך קטנה שהיה מאוד קשה לעשות את הטיפול שורש , יש סיכוי שגם הארכה תהיה מסובכת יותר או שפתאום יכול להיות שפתאום יתחילו ויראו למרות שחשבו שאפשר רק להאריך יצטרכו פתאום לעקור? והאם אם אפשר יהיה להאריך האם החלמה יותר ארוכה מאשר בשן אחרת. ומה התופעות שיכולות להיות אחר הניתוח והאם שונות בעוצמתם בשן טוחנת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הארכת כותרת - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן23/12/2014זה לא ניתוח מסובך .לא משנה איזה שן חוץ מהטוחנת האחרונה למטה.החלמה די מהירה מכאבים אם בכלל.אבל רק אחרי כחודש הריפוי סופי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות צוואריתמיטל20/12/2014
יש לי כנראה רגישות צווארית בשן שעברה סתימה לבנה , שנה וחצי אחרי . האם יש איזה משהו להקל או שזה פשוט בתקופות ובחורף יותר קשה , למרות שמשתמשת במשחות לשיניים רגישות וזה לא עוזר. ויש שוני יש ימים שזה מאוד מציק ויש ימים שבהרבה פחות , ועשו בדיקות וגם צילום ושללו עששת ואמרו לי שלאור כל הממצאים נראה שזה רגישות ואם לא אני אבחין בכאבים וזה יחמיר. האם זה נראה הגיוני ומה אפשר לעשות אם זה רגישות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות צווארית - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן23/12/2014יש תכשיר חדש הנקרא סנסי לסר .משחה הנידבקת לשן לאחר צחצוח.די יעילה.במקרה שדבר לא עוזר וזה פוגע באיכות החיים אז טיפול שורש הוא הפיתרון .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיני בינה וגופים זריםבר17/12/2014
שלום רב
אני נמצא כעת בטיול אחרי צבא בדרום אמריקה.ורציתי לדעת אם תוכלו ליעץ לי בעזרת הקובץ המצורף האם שיני הבינה שלי מהוות בעיה? ואם כן מה עלי לעשות? ובנוסף יש שני כתמים בהירים מתחת לשיניים התחתונות שרצתי לדעת מה הם ?תודה רבה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה וכופים זרים
בר17/12/2014
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיני בינה וכופים זרים - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן23/12/2014נא לפנות לפורום כירורגית פה ולסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פס לבן לרוחב השיניים הקדמיותרועי17/12/2014
שלום, זאת תופעה שמופיעה לי בבוקר בעיקר.. בעבר היא לא הייתה והיום זה קורה כל בוקר. זה דבר שמציק מאוד אני רוצה להבין למה הוא קורה. הצלחתי לקשר את זה עם יובש הפה. איך אפשר לטפל בממצא הזה?
הוספתי תמונה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פס לבן לרוחב השיניים הקדמיות - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן23/12/2014זאת תופעה מולדת של תת הסתיידות של האמייל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירהורד17/12/2014
שלום. עשיתי צילום פנורמי לפני שנה וחצי. נקבע שיש לעקור 2 שיניים (47,48). אין כאב או דלקת. הרופאים שאיתם התייעצתי אמרו שזה דחוף. האם יגרם נזק אם אדחה? האם יתכן שהמצב שצולם השתפר? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה - תגובה
ד``ר יחיאל אלפרן23/12/2014נא לשלוח צילום רנטגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהענת14/12/2014
רציתי לשאול האם גם שבר וגם דלקת המצריכים טיפול שורש למרות שלא רואים במבט רואים בצילום את שניהם אם יש ורואים אם צריך טיפול שורש. יש לי סתימה וכאבים ספוbטנית גם והרבה זמן גם אחרי הגירוי ובמבט לא ראו כלום ונאמר שנחכה אבל בינתיים התחילו כאבים גם ספונטנית וגם הרבה אחרי הגירוי מה דעתך האם צריך טיפול שורש והאם בצילום יראו בטוח או גם שיספיק התיאור החדש שהחמיר , ומדובר בשן טוחנת תחתונה , ורק בה כואב שום שן אחרת שקרובה אליה לא משפיעה ולא כואבת , בגלל זה אני כבר לא בטוחה שזו רגישות , ואם אחכה איזה שבוע-שבועיים כמה זה יכול להחמיר. ודבר נוסף משתמשת גם במשחות שיניים לשיניים רגישות , וגם ג'ל להקלה ושום דבר לא עוזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי15/12/2014מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמיניםסיגל13/12/2014
מהם התסמינים של הכאבים בצורך בטיפול שורש מן הקל אל הכבד? אני חושבת שאני צריכה טיפול שורש , יש לי כאבים ועדיין לא בטוחה שזה זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי15/12/2014שלום סיגל,
בדרך כלל הכאבים הם ספונטניים, רגישות עזה לקור ולעיתים גם לחום וכאבים שמעירים בלילה משינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יותר מדי פלואוריד יכול להזיק לשמישאל10/12/2014
לשיניים בוגרות?
שלום,
גיגלתי הרבה על ההשפעות המזיקות של פלואוריד על השיניים אך כל המקורות באנגלית מתייחסים רק לילדים. השאלה שלי נוגעת לשיני מבוגרים, האם רמות מוגזמות של פלואוריד (לשטיפת הפה ולא לבליעה) יכולות לגרום לנזק גם אצל מבוגרים?
למשל, מה יקרה אם מישהו יחזיק בפה את שטיפת הפלואור שנמכרת אצל השיננית (אחת לחצי שנה) במשך שעה כל יום?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יותר מדי פלואוריד יכול להזיק לש - תגובה
ד``ר עדי אריאלי15/12/2014שלום,
איני יודע לענות לגבי נזק של פלואוריד מקומי המונח למשך שעה ביום מכיוון שאנו לא אמורים לעשות את זה ולכן זה לא נבדק.
והמסקנה היא שעלינו להשתמש בפלואוריד לפי הוראות היצרן ועל זה יש עבודות שנעשו והראו תועלת.
בבברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, אם כך אשאל שאלה יותר ספצי
מישאל15/12/2014ספציפית.
לפני מספר שנים רופא השיניים נתן לי המלצה להשתמש במשחת השיניים אלמקס (אם איני טועה היא מעושרת בפלואור (הירוקה)) ולאחר הצחצוח (3 דקות) להשאיר אותה ולשטוף עמה את הפה לעוד 15-20 דקות, המלצה אותה ביצעתי באדיקות (ולעיתים אולי אף ביתר להט).
לפני זמן מה דיברתי עם רופא שיניים אחר שאמר לי כי מדובר בהוראה מזיקה וכי ייתכן ממנה נזק לשן, הוא אמר כי יותר מדי פלואוריד עלול לגרום לבעיות (נדמה לי כי הוא השתמש במילה 'פלואורוזיס' אך לאור ממצאי ברשת אני מניח כי טעיתי כיוון שהתופעה מתרחשת רק/בעיקר אצל ילדים).
חיפושי באינטרנט לא גילו לי באילו סיכונים מדובר, ולכן השאלות שלי אליך-
האם זה מסוכן? אם כן, כיצד?
תודה רבה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה- ההמלצה הייתה לא לשטוף את הפה
מישאל15/12/2014במשך 15-20 דק' לאחר הצחצוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה- ההמלצה הייתה לא לשטוף את הפה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי16/12/2014אני לא מכיר הנחייה כזו לשימוש בפלואור מקומי למשך יותר מדקה.
פלואורוזיס מתקבל מצריכת פלואוריד בבליעה (טיפות לדוגמא) ובמהלך התפתחות השן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מישאל17/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות ? טיפול שורש?טופז09/12/2014
עדיין לא בטוחים אם זה רגישות או טיפול שורש והסמינים הם : שיש רגישות בשטיפה , וגם כאב ספונטני שיש לי לפעמים , יש גם משהו נוסף האם שמנקים בין השיניים ונוגעת בשן הספציפית הזאת יש ממש כאבים חזקים האם זה מחזק את החשדות שיש צורך בטיפול שורש? או שזה יכול להיות גם רגישות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות ? טיפול שורש? - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2014יכול להיות גם וגם. לעיתים חולף קצת זמן עד שמתברר בוודאות אם השן זקוקה לטיפול שורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות? טיפול שורש
גאיה18/12/2014הרגישות / טיפול שורש עדיין קיימת ובצילום לא ראו כלום. תוך כמה זמן אם יהיה צורך בטיפול שורש מרגישים החמרה האם חודשים ? שבועות? ומהם התסמינים לרגישות ומה ההבדל בין רגישות לטיפול שורש? ויכול להיות שעכשיו בצילום לא ראו ועוד מעט זמן בבת אחת הכאבים יחמירו ולא לאט לאט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון כאבים בסתימהסיגל08/12/2014
האם יכול להיות חור בסתימה שלא רואים במבט אלא רק בצילום? או שמספיק גם לפי תיאור הכאבים? ואם יש כאבים מה הכאבים האופינים לצורך בטיפול שורש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון כאבים בסתימה - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2014בצילום רואים אזורים שלא נראים בעין. ודאי שניתן לראות ״חור״ בצילום שלא נראה אחרת.
שן שהגיעה לטיפול שורש יכולה להתבטא בכאבים מעירים מהשינה, מקרינים ,דוקרים. וכד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה לבנה בין שינייםאבי08/12/2014
שלום,
הרופא עשה לי שתי סתימות שהיו סמוכות בין שתי שיניים ואמר לי מראש שלא אוכל להעביר חוט דנטלי, אבל מצד שני גם אוכל לא יוכל להצטבר שם.
עשיתי כבר את הסתימות אבל אני נורא מודאג שמא העבודה הייתה לא מקצועית (כלומר שלא נהוג ככה "לחבר סתימות", ושיצטברו לי חיידקים בין השיניים).
האם זה דבר מקובל ותקין?
אודה לתשובתכם
תודה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה לבנה בין שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2014בדרך כלל לא מחברים סתימות . אלא אם כן היתה במקרה זה סיבה מיוחדת של חיבור שיניים, כמו שיניים עם בעיית חניכיים למשל, לשם חיזוקן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשןסיון07/12/2014
שלום רב לכל המומחים, היום שוחררתי מאשפוז בשל דלקת רצינית בשן. מיום שישי האחרון 5/12 החלו לתת לי 3 פעמים ביום אוגמנטין דרך הוריד. יש לציין שהגעתי היתה נפיחות מלחיצה של כל אזור הלחי, חצי מהאף והגיע עד החלק התחתון של העיין. כיום הנפיחות קצת ירדה, אך לא לגמרי והכי מציק לי זה שנוצרה לי שלפוחית מתחת לעיין . שוחררתי הביתה למרות שהנפיחות לא לגמרי ירדה וקיבלתי המשך טיפול באוגמנטין שבוע שלם פעמיים ביום. אני לא רגועה כל עוד אני מסתכלת על עצמי במראה ורואה עדיין את הנפיחות בעין ובלחי. שאלתי היא האם טיפול כזה אינטנסיבי יומים שלמים אנטיביוטיקה דרך הוריד לא מספיקה לכך שתעילם לגמרי הנפיחות וכמה זמן היא צפויה לרדת לחלוטין? אודה לתשובתכם אני מאוד מןדאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי15/12/2014לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי שורש כושליםמשה07/12/2014
יש לי בעיה כבר 8 שנים, אני בן 36 ולפני 8 שנים התחלתי טיפול שורש אצל רופא שאמור להיות ממש טוב.
הוא פתח את השן גילה את את התעלות 3 במספר ניקה שם חומר לחסל את העצב וסגר.
איך שעברה ההרדמה הרגשתי כאבים אדירים.
הוא פתח שוב שם חומרים שונים כמויות כפולות ומשולשות וכלום אני סבלתי מכאבים איומים.
לאחר 8 פעמים של פתיחה וסגירת השן על ידי 2 רופאים שונים (עברתי רופא לאחר שהוא לא הצליח)
השן פשוט נשברה מחוסר בשר בקירות.
לאחר שנתיים הרגשתי כאב בשן אחרת ושוב עברתי 3 רופאים אך אף אחד לא הצליח לחסל את השורש. וגם שן זו נשברה
ברגע זה יש לי כאב חדש ואני לא יודע מה לעות האם יש פתרון לבעיה שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי שורש כושלים - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2014פנה למומחה לטיפולי שורש.בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו רגישות?איילת06/12/2014
האם רגישות בשן יכולה להיות מעל חודש , למרות השימוש במשחה לשיניים רגישות או שזמן כזה זה כבר סימן למשהו אחר? אציין גם שמשתמשת במשחת שיניים לרגישות בשן.כי לפי מה שאמרו כרגע לא רואים במבט ונראה הכל תקין מציעים שאחכה עוד קצת ובביקור הבא נבדוק שוב ונראה אם יש החמרה או לא? ואם זה משהו אחר כלומר חור או שבר תוך כמה זמן זה מתפתח למצב חזק יותר בדרך כלל , אם כבר חודש אם זה מצב כזה של חור המצב כבר היה אמור להחמיר? והאם רגישות באמת יכולה להיות יותר בתקופת החורף באמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זו רגישות? - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2014רגישות בהחלט יכולה להיות לתקופות ארוכות ביותר. בדרך כלל רגישות נגרמת משורש חשוף והוא לא מתכסה מעצמו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידותאיילת04/12/2014
האם למעבדה אם יש שן אחת + שן לשתל (ששם עושים מבנה + כתר זמני לשתל) לוקח למעבדה יותר זמן , מאשר רק לכתר רגיל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידות - תגובה
ד``ר עדי אריאלי15/12/2014שלום איילת,
בדרך כלל זה לוקח את אותו הזמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)




