בנות צעירות אשר צורכות כמויות גבוהות של סידן שמקורו במזון, נוטות להיות בעלות עצמות חזקות יותר, וזאת בהשוואה לבנות שצורכות תוספי מזון ובהם סידן או גלולות עם סידן, כך עולה ממחקר שהתבצע בפינלנד ושממצאיו התפרסמו השבוע ב-American Journal of Clinical Nutrition.
ערכנו את המחקר כדי ללמוד כיצד נוכל למקסם את מסת העצם אצל ילדים בתקופת גדילתם המואצת בגיל ההתבגרות, גיל שבו נצברת 60 אחוזים ממסת העצם שתהיה לאותם ילדים כאנשים בוגרים, ועל ידי כך נמנע את תופעת האוסטאופורוזיס אצל אותם ילדים כשיהיו בוגרים", אמרה לחדשות הבריאות של רויטרס ד"ר סולין צ'אנג מאוניברסיטת ג'יואסקילאה שבפינלנד (ולמי שרוצה לחזור על השם - Jyväskylä).
צ'אנג ועמיתיה בחנו במשך שנתיים קבוצה של 195 בנות בריאות בין הגילאים 10 ל-12, אשר סבלו מצריכת סידן נמוכה מן המומלץ (פחות מ-900 מיליגרם סידן ליום). לצורך המחקר חילקו החוקרים את הבנות למספר קבוצות: חלק מהבנות קיבל 1000 מ"ג סידן ביום באמצעות טבליות, חלק קיבל 1000 מ"ג סידן ו-200 גרם ויטמין D, חלק קיבל 1000 מ"ג באמצעות גבינה צהובה דלת שומן וחלק קיבל טבליות דמה.
החוקרים בחנו את השפעת צריכת הסידן, על סוגיה השונים, על הילדות, תוך כדי התחשבות בנתוני הגדילה של הילדות. "מצאנו כי קבוצה הבנות שצרכה את הגבינה נהנתה מהשיפור הגדול ביותר בחוזקן של העצמות", אמרה צ'אנג שהוסיפה כי "אבל כאשר הכנסנו את משתני קצב הגדילה למשוואה מצאנו כי לא נרשם שיפור אצל אף אחת מהקבוצות. הדבר מעיד על כך שרמת צריכה מוגזמת של סידן לא תורמת לחיזוק העצמות ולא נושאת עימה כל יתרון". החוקרים מסבירים כי מחקרם תורם לשאלה מהי מידת הסידן הנכונה אותה צריכים ילדים לצרוך, כשלטענתם אסור לחרוג, לא כלפי מטה ולא כלפי מעלה.
* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)



