המיתוס של כרס בירה נשבר: מחקר שנערך במרכז הרפואי לנשים בבוסטון ארצות הברית, קבע כי שתייה מתונה של בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה ב-61% במיוחד בקרב נשים. המחקר עקב במשך 12.9 שנים אחרי 19,220 נשים אמריקאיות בריאות בגיל ממוצע של 38.9 שנים, אשר התחילו את המחקר במשקל גוף תקין ולא סבלו ממחלות לב או סוכרת. לאורך שנות המחקר הסתבר כי אלו שהקפידו על צריכה מתונה של בירה לבנה, הפחיתו ב- 61% את הסיכון להשמנה וב- 30% את הסיכון לעודף משקל לאורך זמן בהשוואה לנשים שנמנעו משתיית בירה לבנה. המחקר הראה כי על אף שכל הנשים החלו את המחקר במשקל תקין, 41.3% מהן עלו במשקל במשך הזמן לדרגת עודף משקל והשמנה, (BMI מעל ל-25).
למידע נוסף בנושא השמנה, בירה לבנה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום ניתוחי קיצור קיבה-השמנה חולנית
פורום תזונת ילדים, השמנת ילדים
פורום תמיכה בדיאטה
כאשר בדקו את נתוני צריכת האלכוהול של כלל הנשים שהשתתפו במחקר, הסתבר כי הנשים שדיווחו על צריכה קבועה ומתונה של בקבוק אחד או שניים של לבנה ליום, הפחיתו את הסיכון להשמנה ב-61% ואת הסיכון לעודף משקל ב-30% בהשוואה לנשים שלא שתו כלל. כלומר הדבר המשותף ל – 58.7 מהנשים שלא עלו במשקל היה צריכה קבועה ומתונה של בירה לבנה.
החוקרים מהמרכז הרפואי לנשים בבוסטון, אשר ערכו את המחקר סבורים כי ההשפעה החיובית של בירה לבנה על המשקל ועל מניעת השמנה, קשורה כנראה לתהליך המטבוליזם שעובר האלכוהול אצל נשים. מסתבר כי גם מחקרים מטבוליים קודמים כבר הראו כי צריכה מתונה של אלכוהול אצל נשים מעלה באופן משמעותי את חילוף החומרים לאחר השתייה לעומת גברים שאצלם ההשפעה על חילוף החומרים קטנה ביותר. בנוסף לנשים בהשוואה לגברים רמה נמוכה יותר של האנזים האחראי לפירוק אלכוהול ונקרא דהידרוגנז. כתוצאה מכך לנשים יש פירוק של אלכוהול במסלולים אחרים מבחינת יכולת ניצול האנרגיה שלהם בגוף.
יתרה מכך, בירה לבנה מכילה רכיבים שונים כמו אלכוהול, צורן (מינרל) ונוגדי חמצון הידועים בתרומתם לגברים ונשים וכן מכילה פיטואסטרוגנים, רכיבים הידועים בהשפעתם הספציפית על הפיזיולוגיה של נשים. יתכן כי סוד היכולת של בירה לבנה ואלכוהול להשפיע על מניעת ההשמנה במיוחד בקרב נשים, טמון במטבוליזם המיוחד של אלכוהול על נשים וכן בהשפעתו של האלכוהול בבירה לבנה על שיפור הרגישות לאינסולין, שהינו גורם סיכון ידוע, למחלות סרטן, סוכרת ולהשמנת יתר בטווח הארוך ואף להעלאת רמת הכולסטרול הטוב לעומת הכולסטרול הרע.
המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי הבינלאומי החשוב לרפואה פנימית ה - Internal-Medicine. והוא מצטרף לידע מדעי מקיף של מחקרים רפואיים קודמים אשר פורסמו לאחרונה וקבעו כי לבירה לבנה תכונות בריאותיות ורכיבים תזונתיים אשר תורמים למניעת מחלות שונות כאשר צורכים אותה באופן מתון וקבוע.
למאמרים נוספים בנושא השמנה:
חולי סוכרת, מינעו השמנת יתר
השמנת יתר אצל מתבגרים: מה הפתרון?
ניתוח בריאטרי: הפתרון לבעיית השמנת יתר
השמנת יתר תמיד פוגעת בבריאות
גמילה מהרגלי אכילה לשם הנאה
בהמשך למחקר החדש, ככל הנראה לנשים יש תועלת של ממש בשתיית בירה לבנה שכן גם במחקרים קודמים שבוצעו בספרד נמצא כי צריכת בירה לבנה על בסיס יומי בכמות מבוקרת גורמת להפחתת הסיכון למחלות לב בקרב נשים יותר מאשר היא משפיעה על גברים. מחקר נוסף אשר פורסם בכתב העת המדעי לתזונה ומטבוליזם (Annals of Nutrition and Metabolism), מצא כי שתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית במיוחד בקרב נשים ויכולה להסביר את השפעת הבירה במלחמתו של הגוף במחלות שונות ובמניעתן. כמו כן, מחקר נוסף, שהתפרסם בכתב העת Nutrition, ונערך גם כן בספרד קבע כי צריכה מתונה של בירה לבנה משפרת את רמת צפיפות העצם, ובכך עשויה למנוע אוסטיאופורוזיס ושברים. מחקר מדעי נרחב במיוחד אשר פורסם בכתב העת המדעי Diabetologia ועקב אחר 106,690 נשים צעירות לאורך 10 שנים, מצא כי צריכה מתונה של בירה לבנה מגינה מפני סוכרת בהיותה מפחיתה את הרגישות לאינסולין, החוקרים קבעו כי צריכת אלכוהול יומית של 30 גרם, הינה בעלת ההשפעה המגנה ביותר מפני סוכרת בקרב נשים.
* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



(1).jpg)