5 טעויות שאנשים עושים בבחירת נעלי ספורט

נעלי ספורט הן ציוד שאי אפשר להתאמן בלעדיו וחייבים לבחור אותו בקפידה. מהן חמש הטעויות הגדולות ביותר שעושים ספורטאים בבואם לבחור נעלי ספורט ולמה הן כל כך חמורות?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/07/2011 |
צפיות: 7,320
מה האביזר היחיד שלא תוכלו להתאמן בלעדיו? האייפוד נאנו שלכם? בקבוק מים מינרלים? חזיית ספורט נוחה במיוחד? טעות, טעות וטעות! האביזר היחיד והחשוב ביותר בכמעט כל סוג של פעילות גופנית - ריצה, אירובי הליכה, טניס, כדורסל - הוא זוג נעלי ספורט מתאים. זוג נעלי ספורט טוב יכול להיות הבסיס לאימון מוצלח או להרוס אותו, אבל קל לטעות בבחירה שלו.

למידע נוסף בנושא נעלי ספורט היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי

טעות מס' 1: לבחור מה שמזדמן


"הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים כאשר הם מתחילים לרוץ, לעשות אירובי או לבצע כל סוג אחר של פעילות גופנית, היא פשוט לגשת לארון ולהוציא זוג ישן של נעלי ספורט", אומרת ד"ר טרייסי רוג'רס, פסיכולוגית התעמלות ודוברת המועצה האמריקנית לפעילות גופנית.

חיפוש עדכני באתר פופולארי לקניית נעליים באינטרנט הניב יותר מ- 4500 זוגות שונים תחת הקטגוריה "סניקרס", כולל יותר מ- 1,000 נעלי ריצה, 199 נעלי קרוס טריינינג, 133 זוגות נעלי כדורסל, 110 זוגות המיועדים למשחק טניס ויותר מ -1,500 תחת הקטגוריה המעורפלת "נעלי אתלטיקה". לכאורה, אפשר לנעול אלה אותן למשרד ולאימון - אבל זה לא יהיה הרעיון הכי טוב.

טעות מס' 2: בחירת הנעל הנכונה - לאימון הלא נכון


ראשית, צריך לבחור את הסוג הנכון של הנעל לסוג האימון שאתם עומדים לבצע. וכן, זה משנה. נעליים שנועדו לריצה שונות מאוד מנעלים שמיועדות לכדורסל או למשחק טניס, במספר דרכים. נעל לא מתאימה עלולה לגרום סיכון לכף הרגל, ויכולה להביא לשברי מאמץ, דלקות בגידים וכאבים, גם באזורים מרוחקים יותר כמו הברכיים או הירכיים?.

לכל סוג נעליים יש את המאפיינים שלו. בנעלי ריצה, למשל, יש משככים בעקב ובחלק הקדמי של הנעל לספיגת זעזועים בכף הרגל, והן מותאמות למשטחים שונים. בנעלי הליכה הסוליה שטוחה יותר. רצים נשענים יותר על קדמת כף הרגל שלהם, אז בשביל לרוץ צריך לבחור נעל בעלת ריפוד נוסף לקדמת כף הרגל, ואילו בנעלי הליכה צריך גומי נוקשה כדי לתמוך בעקב.

בנעלי הליכה חשובה בלימת זעזועים לעקב וכרית כף הרגל ויצירת תנועה המשכית לכף הרגל. בנעל שאינה מותאמת להליכה החבטות העקביות של העקב, קשת כף הרגל והאצבעות על משטחים קשים עלולות להוביל לפציעות. בנעלי ריצה הסוליה חייבת להיות רכה וגמישה, רצוי עם כריות אוויר, היות שעליה לשכך ולספוג חבטות.

טעות מס' 3: לאהוב אותן יותר מדי


נעלי הספורט שלכם צריכות להיות נעלי אימונים, ולא נעלי היציאות שלכם. זוג נעליים שמסתובבים בהן ממקום למקום נשחקות הרבה יותר מהר מאשר כשרצים או מבצעים פעילות גופנית. תקנו לעצמכם זוג סניקרס שיהיו מיועדות לשיטוטים ברחבי העיר, ותאחסנו את נעלי הספורט הטובות שלכם בארון ברגע שאתה חוזרים הביתה מריצה או ממשחק כדורסל.

טעות מס' 4: לאהוב אותן במשך זמן רב


עוד טעות גדולה שהרבה אנשים עושים כשהם קונים נעלי ספורט היא לא להחליף אותן לעיתים קרובות מספיק. אנשים חושבים שהם צריכים להחליף את נעלי הספורט שלהם כאשר הן מתחילות להראות רע, אבל הנעליים מתחילות להשחק בזמן שהן עדיין נראות טוב. התמיכה - הסיבה שקניתם נעלי ספורט מלכתחילה - נעלמת, ומתחילים להרגיש כאבים מוזרים בברכיים, בירכיים ובגב.

רוב המומחים ממליצים למי שנוהג לרוץ להחליף נעליים כל 300-500 ק"מ. אם אתם לא רצים מספיק כדי לספור קילומטרים, או שאתם לא נוהגים לרוץ, צריך להחליף את נעלי הספורט שלכם לפחות פעם בשנה. אם אתם מבצעים פעילות גופנית על בסיס מזדמן, אתם יכולים להאריך את זמן השימוש בנעלי הספורט בשנה, אבל אם אתם מתעמלים כל יום, שישה חודשים הוא המקסימום לזוג נעלי ספורט.

צריך גם לבדוק מחדש את מידת הנעליים מדי שנה, כי גודל כף הרגל לא יישאר זהה. רגלינו נוטות לגדול ככל שאנו מתבגרים. גם מידות הנעליים משתנות בין חברה לחברה, אז לא כדאי להתביית על מידה.

טעות מס' 5: לעשות את זה בעצמך


אלא אם אתם עושים את אותו סוג ספורט במשך זמן רב ולמדתם בדיוק מה הנעל המתאימה לכם, זה רעיון רע להיכנס סתם לחנות ציוד ספורט, לנסות כמה זוגות נעלי ספורט, ולצאת עם מה שנראה לכם שהוא הטוב ביותר. במקום זה, לכו לחנות שמתמחה בתחום של נעלי ספורט כדי לקבל את חוות דעתו של מומחה על הנעל המתאימה ביותר והמידה הנכונה.

הצוות בחנות כזו יבדוק את התאמת הנעל לכף הרגל באמצעות ההיסטוריה של הפעילות הספורטיבית שלכם ומידע על נעלי הספורט ששימשו אתכם היטב בעבר. תוכלו גם להביא למוכרים נעלי ספורט קודמות, על מנת שיוכלו להסיק מסקנות לגבי תבנית השחיקה, ויאפשר להם להתאים לכם נעל שתתקן את חולשותיכם באמצעות דגם שונה או מדרס. צוות בחנות מקצועית יקח שלוש מדידות - לא רק אחת - על מד כף רגל לאתלטים.

לכתבות נוספות בנושא נעלי ספורט:
כושר גופני, בחירת נעלי ספורט
פציעות ספורט, עדיף למנוע מראש
מנעו פציעות ספורט עקב ריצה
פציעות ספורט, כאבים בכף הרגל
חדר כושר: כך תתחילו ברגל ימין

הם יבדקו לא רק את אורך הרגל, אלא גם אורך ורוחב הקשת. שלושת המספרים האלה יחד לקבוע מה המידה שעליכם לנעול. ובכל נעל המידה תהיה קצת אחרת - מידה 44 לא זהה בכל סוג הנעליים - כך שהם יתחילו עם המידה המוערכת וימשיכו משם. לחנות נעלי ספורט טובה תהיה גם מדיניות החלפה ליברלית - ועדיף לשאול על זה מראש. חנויות אחרות עשויות לאפשר לכם להחזיר נעליים רק אם נעלתם אותן רק בתוך הבית, ולא בחוץ.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,338
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,353
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,394
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,751
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,945
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 46,088
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,254
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,927
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,460
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,543
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד