חטיף לפני ארוחת הצהריים יהרוס דיאטה

מחקר חדש שנעשה בארה"ב מוכיח כי נשים המנשנשות חטיף לפני ארוחת הצהריים יורדות פחות במשקל מאשר נשים שאוכלות ארוחת בוקר בריאה ולא אוכלות חטיף עד ארוחת הצהריים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/12/2011 |
צפיות: 2,660
די לנשנוש: מחקר חדש שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לדיאטה מראה כי נשים מבוגרות האוכלות בין ארוחת הבוקר לצהריים נשנוש מורידות פחות במשקל. המחקר כלל 123 נשים כבדות משקל בין הגילאים 50 עד 75. הדיאטה של הנבדקות כללה 1200-2000 קלוריות בכל יום, כאשר פחות מ-30% מהקלוריות הגיעו משומן, וזאת בשילוב עם אימון כושר למשך 45 דקות בכל יום חמישה ימים בשבוע. ממצאי המחקר היו חלק ממחקר גדול יותר שבדק איך תזונה ופעילות גופנית משפיעות על הסיכוי לסרטן השד.

למידע נוסף על דיאטה ותזונה נכונה הכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט

נשים שנשנשו בין ארוחת הבוקר לצהריים השילו 7% ממשקל גופן במשך שנה אחת. לעומת זאת, נשים שאכלו ארוחת בוקר בריאה אך לא נשנשו עד ארוחת הצהריים השילו 11% ממשקל גופן בזמן המחקר. המחקר הגדיר חטיף ככל אוכל או משקה קל שנצרך בין ארוחות.

נשנוש חטיף: מתוך רעב אמיתי או שעמום?


ד"ר אן מקטרנן, אחת החוקרות במחקר אמרה כי הם מאמינים כי הממצא לא קשור ישירות לפרק הזמן הספיציפי בו נצרך החטיף, אלא לזמן הקצר יחסית בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים. נשים המנשנשות בין ארוחת הבוקר לצהריים עושות זאת לא מתוך רעב, אלא מתוך פזיזות או שעמום.

נשים שנשנשו חטיף לפני ארוחת הצהריים דיווחו כי נשנשו יותר מכמה חטיפים ביום. לעומת זאת, אלה שנשנשו אחרי ארוחת הצהריים או מאוחר בערב נשנשו פחות חטיפים בין הארוחות. המחקר אף מצא כמה תובנות חדשות על זהות המנשנשות והרגלי הנשנוש שלהן. למשל, נשים שאכלו יותר משני חטיפים ביום אכלו יותר מזונות בעלי סיבים תזונתיים מאשר אלה שאכלו פחות משני חטיפים. יתירה מכך, נשים שנשנשו אחר הצהריים אכלו יותר פירות וירקות מאשר נשים שלא נשנשו בכלל בין ארוחת הצהריים וארוחת הערב.

המחקר מצא כי נשים הנמצאות בתוכנית לירידה במשקל ויש להן מספר מוגבל של קלוריות לצרוך ביום מעדיפות לשלב בדיאטה שלהן מזונות צפופים-תזונתית שהרכבם התזונתי מגיע עד כ- 200 קלוריות. בין המזונות הצפופים-תזונתית המומלצים לנשים ניתן למצוא יוגורט דל שומן, חופן אגוזים או פרי טרי.

נשנוש יכול להיות חלק בתוכנית אכילה בריאה אם מקפידים על סוג המזון אותו מנשנשים ועל כך שעצם הנשנוש לא נובע משעמום או פזיזות אלא מרעב. מומחים שונים לתזונה טוענים כי הגורמים לכך שנשים שנשנשו בין הארוחות איבדו פחות ממשקלן לאו דווקא קשורות לנשנוש עצמו. ייתכן כי מדובר מאכילה ללא תחושת רעב מקדימה, בחירה במזון משמין או פשוט ירידה איטית יותר במשקל.

חייבים נשנוש? אכלו פחות בארוחה


מומחים רבים לתזונה טוענים כי חשוב לברר מדוע מנשנשים ומה אנשים בוחרים לנשנש. לדעתם, חשוב ביותר לבדוק האם אנחנו מושיטים יד לחטיף בגלל שאנחנו רעבים או שמא בגלל שאנחנו משועממים. מומלץ לא לנשנש רק בגלל שהחטיף נמצא בקרבתכם. ולהיפך, אם אנחנו רעבים וזקוקים לנשנוש כדאי לעשות בחירה נכונה בסוג החטיף.

החוקרים ממליצים לחשוב לפני שמנשנשים. כלומר, אם רוצים בכל זאת לאכול חטיף מסוים בין הארוחות, יש לפצות על כך באכילה פחותה יותר בארוחה עצמה.

לכתבות נוספות בנושא דיאטה ותזונה נכונה:
מצעד 14 המזונות המומלצים לניקוי כבד
סגולות המרק: למה מרק טוב לבריאות?
השמנת יתר בישראל: תמונת מצב
חלבון: על חשיבותו בתזונה המודרנית
משקל: איך תציבו לעצמכם מטרות נכונות?

מרכיבי ארוחת הבוקר חשובים לא פחות בתוכנית הדיאטה. במחקר שנעשה, הנבדקות שנשנשו חטיף בין ארוחת הבוקר לצהריים אכלו ארוחת בוקר המבוססת בעיקר על פחמימות, דבר שהביא להתפרצויות רעב עד ארוחת הצהריים. ארוחת בוקר המבוססת על פחמימות מכילה לחם מקמח מלא, פיתות, לחמניות, פסטה ועוד. מומלץ לבחור בארוחת בוקר עשירה בחלבונים כדי להשאיר את תחושת השובע לזמן רב יותר. ארוחת בוקר עשירה בחלבונים יכולה להכיל טונה, ביצים, יוגורט, קינואה, חלב ועוד.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

אוהבים מתוק? גם החרדה אוהבת סוכר
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/02/2020 |
צפיות: 230
צריכה מרובה של סוכר עלולה לפגוע בבריאות הנפשית שלכם, אבל בטח תשמחו לדעת שישנן דרכים נוספות ומגוונות שבעזרתן תוכלו לספק את הצורך במתוק. פנו לכם מספר דקות לקרוא כיצד עושים זאת, מצורפים גם מתכונים!
קרא עוד
מחקר חדש קובע: אמהות הסובלות ממשקל עודף יולידו תינוקות שמנים
ד"ר אסנת רזיאל
| 21/01/2020 |
צפיות: 1,032
מחקר מאוניברסיטת וושינגטון טוען שהשמנה עוברת מדור לדור. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לנו מהי השמנה בין דורית, ומציגה את סקירת המחקר שטוענת: הבעיה מתחילה עוד לפני ההיריון.
קרא עוד
פחמימות או שומנים?
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/12/2019 |
צפיות: 1,823
היום כולם רוצים לדעת: מה יותר גרוע, פחמימות או שומנים? ד"ר אסנת רזיאל עוזרת לנו לעשות סדר ומסבירה מה כל אחד מהרכיבים תורם לדיאטה שלנו או גורע ממנה. מתכננים להוריד במשקל בקרוב? כדאי שתדעו מה קורה מאחורי הקלעים
קרא עוד
חמישה טיפים למניעת השמנה בחורף
ד"ר אסנת רזיאל
| 11/12/2019 |
צפיות: 4,023
השמנה בחורף אינה קלישאה. מבחינה פיזיולוגית, אנו מתקשים לצרוך תזונה נכונה בעונת החורף, ולכן קשה לנו לשמור על המשקל. מה עושים למניעת השמנה בחורף? לפניכם 5 טיפים מנצחים.
קרא עוד
ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 7,170
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 3,679
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,378
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 1,109
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,384
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,568
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד