עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון

נוגדי חמצון הם כימיקלים המסייעים לשמירה על תאי הגוף. כתוצאה מכך נוגדי חמצון מספקים הגנה מפני זיהומים ומפחיתים את הסיכון למחלות כגון טרשת עורקים, סוגי סרטן שונים, מחלות לב ואף אלצהיימר, פרקינסון ועוד.
מאת מערכת BeOK
| 31/05/2012 |
צפיות: 1,295
נוגדי חמצון הידועים גם בשם "אנטי אוקסידנטים" הם מרכיבים כימיים המקטינים תגובות חמצון אפשריות של חומרים אחרים בסביבתם. במילים פשוטות יותר, נוגדי החמצון שומרים על תאי הגוף ומספקים הגנה עליהם, מפני תהליכים כימיים שמקורם ברעלים או פגעי הזמן. כך, מסייעים נוגדי החמצון בחיזוק המערכת החיסונית, מניעת מחלות רבות, האטת תהליכי הזדקנות ואף שליטה על רמות כולסטרול ולחץ דם. להלן מספר עובדות חשובות על "שומרי הראש של תאי הגוף", נוגדי החמצון.

מהם נוגדי חמצון?


נוגדי חמצון הם חומרים כימיים הנלחמים ומנטרלים רדיקלים חופשיים. נוגדי החמצון מורכבים מקבוצה של ויטמינים, מינרלים ואנזימים להם הגוף זקוק על מנת לשמור על בריאות אופטימלית.

למידע נוסף על נוגדי חמצון הכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

מהם רדיקלים חופשיים?


ברמה הטכנית, רדיקלים חופשיים הם מולקולות חסרות אלקטרון. כאשר מולקולה מאבדת אלקטרון היא מנסה "לתפוס" אלקטרונים מתא אחר אשר נמצא בקרבת מקום. אמנם זה נשמע לא מאיים במיוחד, אך זהו בדיוק התהליך המאיים על בריאות תאי הגוף כאשר הרדיקלים החופשיים למעשה "גונבים" אלקטרונים מתאים שונים בגוף מה שהופך אותם ללא יציבים. מכאן שנוגדי החמצון למעשה עוצרים את התהליך ושומרים על בריאות התאים ולכך השפעה חיובית מרחיקת לכת על בריאות התאים במערכות השונות בגוף, מהעור, דרך הלב ועד למוח.

כיצד נוגדי החמצון תומכים בבריאות?


מחקרים חובקי עולם מראים כי לנוגדי החמצון השפעה חיובית על בריאות האדם. הן מחזקים את המערכת החיסונית, שומרים על מראה העור והעיניים ותורמים לכלל התאים והרקמות בגוף להתמודד עם זיהומים חיצוניים, זיהומים פנימיים ופגעי הזמן.

אילו יתרונות בריאותיים מספקים נוגדי חמצון?


מחקרים חדשים הראו כי נוגדי חמצון מקטינים במידה ניכרת את הסיכון למחלת הסרטן ומחלות לב בקרב אנשים אשר תזונתם היומיומית מורכבת ממאכלים המכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון.
מחקרים נוספים תומכים בממצאים אלו ומעלים כי תזונה עשירה בנוגדי חמצון כגון פירות וירקות, עשויה לסייע להגנה משמעותית מפני מחלות הקשורות לגיל ומחלות ניווניות. בנוסף, נוגדי החמצון ידועים בכושרם להפחית רמות כולסטרול, סיוע למניעת טרשת עורקים, מניעת קרישי דם, הפחתת הסיכון לסוכרת, והגנה מפני תהליכי נסיגה של המוח המזוהים עם מחלות כגון אלצהיימר ופרקינסון.

עיכוב תהליכי הזדקנות


נוגדי חמצון עשויים לעכב תהליכי הזדקנות על ידי שמירה על בריאות התאים ועידוד צמיחתם של תאים חדשים. אך שימו לב, החוכמה בכל הקשור לנוגדי חמצון ופגעי הזמן, היא להקפיד על צריכה נכונה של מאכלים עשירים בנוגדי חמצון כבר מגיל צעיר. כאשר אדם מגיע לגיל מתקדם בו מתחילים להרגיש את תסמיני הזיקנה, זה אומר שהנזק נעשה. לכן הקפידו כבר מגיל צעיר לשלב בתפריט שלכם מרכיבים הכוללים נוגדי חמצון ובכך תוכלו ליהנות מפרותיהם בגיל מבוגר יותר.

עשרת המאכלים העשירים ביותר בנוגדי חמצון


פירות יער: אוכמניות ופטל עשירים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

ברוקולי: מעבר לתכונותיו מנקות הרעלים, ברוקולי עשיר בנוגדי חמצון.

שום: מחקרים מראים כי השום עשיר בנוגדי חמצון חזקים במיוחד ואף מסייע לבריאות הלב על ידי הורדה בכמות הכולסטרול ושמירה על לחץ הדם.

דגנים מלאים: מכילים נוגדי חמצון, כמו גם ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, מגנזיום, ברזל, סיבים תזונתיים ועוד.

ענבים אדומים: מכילים reservatrol לו תכונות נוגדות חמצון רבות עוצמה.

מאמרים נוספים בנושא נוגדי חמצון:
אכלתם אוכל שמן? לכו על נוגדי חמצון
תזונה נכונה: מה נושאים עימם זרעי צ'יה?
חוויתם התקף לב ושרדתם? אכלו שוקולד
הפתעה: נוגדי חימצון מצמחים מונעים סרטן
שומר: כמה קטן ככה בריא

תרד: יש לפופאי סיבה טובה להיותו מכור לתרד, ירק המכיל לוטאין המסייע רבות לבריאות העיניים ושורה של נוגדי חמצון שמחקרים הוכיחו קשר בניהם לבריאות הלב.

עגבניות: העגבניות מכילות ליקופן, נוגד חמצון רב עוצמה שצריכתו עשויה להפחית את הסיכון לסרטן השד, סרטן הריאות וסרטן המעי הגס.

סויה: חלב סויה, קציצות צמחוניות וגבינה המבוססת על סויה טומנת בחובה נוגדי חמצון מסוג איזופלבונים אשר הוכח כי מסייעים לשמירה על רמות נכונות של כולסטרול ואף לבריאות העצם.

תה ירוק: במשך אלפי שנים אנשים שותים תה ירוק העשיר בנוגדי חמצון ומסייע על בריאות איתנה.

גזר: לא רק בריא לעיניים, אלא מציע חבילה גדולה של ויטמינים ונוגדי חמצון מועילים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 78
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 88
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 216
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 133
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 311
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 327
שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
קרא עוד