10 מיתוסים על כאבי גב

כאבי גב פוקדים 8 מתוך 10 בני אדם, מה שהופך כאבי גב לתופעה נפוצה מאוד – וכך גם המיתוסים אודותם. מה באמת גורם לגב שלנו לכאוב? והאם תמיד מומלץ לשבת זקוף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 25/06/2012 |
צפיות: 5,061
כולנו סובלי מכאבי גב מידי פעם, מי יותר ומי פחות, אבל כולנו שומעים תמיד את אותן האשמות כשאנחנו סובלים מכאבי גב: "זה בגלל שאתה לא יושב זקוף", "אל תרימי דברים כבדים", "תנוח במיטה והכאב יעבור" ועוד. כל המיתוסים הקשורים בכאב גב עוברים מדור לדור בכל העולם, אבל האם אלו רק מיתוסים? ומה באמת גורם לגב שלנו לכאוב?

למידע נוסף בנושא כאבי גב, היכנסו לפורומים:
פורום אורטופדיה
פורום ניתוחי גב, כאבי גב, עמוד שדרה
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום פיזיותרפיה
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי

מיתוס: תמיד צריך לשבת זקוף


לשבת "עקום" על הכסא, כשעמוד השדרה שלנו אינו ישר יכול לגרום נזק לגב. אבל גם לשבת ישר שעות ארוכות יכול לגרום נזק לגב בשל העומס על עמוד השדרה כאבי גב פוקדים 8 מתוך 10 בני אדםלהישאר זקוף. אם אתם עובדים או לומדים בישיבה שעות רבות במשך היום, כדאי לקום מידי פעם כדי לחלץ את העצמות והשרירים. כמו כן נסו מידי פעם להישען אחורה בכיסא כשהרגליים צמודות לרצפה, דווקא כדי ליצור עקומה קטנה בגב ולשחרר את העומס מעמוד השדרה.

מיתוס: אסור להרים חפצים כבדים


מה שחשוב לזכור לגבי הרמת משא זה לא כמה הוא כבד אלא באיזה אופן אתם מרימים אותו. כמובן שזה מאוד לא מומלץ להרים משקל כבד מידי שאותו הגוף שלכם יתקשה או לא יוכל לשאת, אבל אם יש לכם צורך להרים משהו כבד מהרצפה, עשו זאת דרך הברכיים ולא דרך הגב, כלומר: להתכופף למטה כששתי הברכיים מכופפות. הגב והראש צריכים להישאר ישרים בזוית של 90 מעלות ביחס לרצפה. כשאתם מתרוממים עשו זאת דרך ישור הרגליים. הרמת משקל – גם אם זה משקל קל מהרצפה דרך כיפוף הגב, יכול לגרום נזק לגב.

מיתוס: מנוחה במיטה היא התרופה הטובה ביותר


נכון שמנוחה טובה יכולה להקל על כאבי גב, אבל שכיבה ממושכת של כמה ימים במיטה יכולה דווקא להחמיר אותם, לכן חשוב לא להגזים עם שכיבה ממושכת.

מיתוס: כאב גב נגרם כתוצאה מפציעה או פגיעה


האמת שהרבה דברים יכולים לגרום לכאבי גב כמו: פריצת דיסק, מחלות, זיהומים ואפילו תורשה. וכמובן גם פציעות ופגיעות בגב.

מיתוס: משקל יתר גורם לכאבי גב


האמת שזה לא מיתוס בכלל. כושר גופני יכול להקל על כאבי גב ואף למנוע אותם. אנשים שלא מקפידים להישאר בכושר סובלים יותר מכאבי גב. אם אתם עובדים כל השבוע שעות ארוכות, מומלץ לעסוק מעט בפעילות גופנית בסוף השבוע, כדי לחלץ עצמות, לחזק שרירים ולשמור על משקל גוף תקין. משקל יתר מכביד מאוד על הגב מה שיכול לגרום לכאבי גב.


מיתוס: אנשים רזים לא סובלים מכאבי גב


כל בני האדם עלולים לסבול מכאבי גב. למעשה אנשים שנמצאים בתת משקל או שסובלים מהפרעות אכילה, עלולים לסבול מאיבוד מסת העצם וכתוצאה מכך עצמותיהם הופכות להיות רגישות יותר לשברים ולנקעים.

מיתוס: פעילות גופנית לא מומלצת כשהגב כואב


זהו למעשה מיתוס גדול. פעילות גופנית סדירה יכולה למנוע כאבי גב, גם בקרב אנשים שסובלים מפציעה חמורה וסובלים מכאבים בגב התחתון. כמובן שבמקרים של כאבי גב חמורים ממש לא מומלץ להחליט לעסוק לבד בפעילות גופנית, חייבים להתייעץ עם הרופא המטפל שיוכל להמליץ לכם על תוכנית אימונים שתתחיל בתרגילים עדינים וקלים שיהפכו למורכבים יותר בהדרגה. פעילות גופנית סדירה יכולה למנוע מכאבי גב להפוך לכרוניים.

לכתבות נוספות בנושא רורטופדיה:
אוסטאופורוזיס והחלמה מסרטן השד
ידיים: כל הסיבות שגורמות להן לכאוב
דלקת פרקים שגרונית: פעילות גופנית תעזור
וידאו: בעיות שכיחות בכפות רגליים וקרסול
כאבי צוואר או צוואר תפוס? מה עושים?

מיתוס: טיפול כירופרקטי יכול לעזור


למעשה, לא ממש מומלץ לעשות טיפול כירופרקטי לפני שנעשה ניסיון להעביר את כאבי הגב באמצעים אחרים כמו בעזרת עיסוי למשל.

מיתוס: דיקור סיני יכול להקל על כאבי גב


דיקור סיני מומלץ כטיפול במקרה שטיפולים סטנדרטים ושמרניים לא עוזרים. כמו כן הרופא יכול להמליץ לכם גם על טיפול בעזרת יוגה.

מיתוס: עדיף לישון על מזרן קשה


מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הראו שלאנשים שסובלים מכאבי גב שנים ארוכות מומלץ לישון על מזרן בדרגת קושי 5.6 (מתוך 10 דרגות קושי) מאשר לישון על דרגה רכה. אבל כמובן שישנם אנשים שדווקא דרגות קושי אחרות יכולות להקל על כאבי הגב שלהם והכל תלוי באנטומיה ובהרגלי השינה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר