מאכלים שלא ידעתם שיש בהם מלח והרבה

כולם יודעים שפופקורן וצ'יפס מלאים מלח. אבל עבור מי מאיתנו שמקפיד על תזונה, מומלץ להיזהר גם ממאכלים שנראים תמימים לכאורה. לא תנחשו אילו מאכלים עתירי מלח אנחנו מכניסים על בסיס קבוע לסל הקניות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 04/10/2012 |
צפיות: 15,859
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
מלח הוא דבר טוב, במתינות. אנחנו יכולים להשמיץ את המלח עד להודעה חדשה, אבל מלח משחק תפקיד חשוב בגוף. המלח חיוני לאיזון נוזלים, חוזק השרירים ותפקוד עצבי. אולם רובנו צורכים יותר מדי מלח. אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, סוכרת ומחלות כליה כרוניות צריכים להקפיד במיוחד על צריכת המלח שלהם. הכמות המומלצת היא פחות מ 2,300 מיליגרם ליום – כפית אחת של מלח שולחן. למרבית ההפתעה רוב המלח שאנחנו צורכים חבוי במזונות שאנו קונים במכולת.

למידע נוסף בנושא מלח בתזונה היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום יתר לחץ דם, לחץ דם גבוה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

ארוחות קפואות


הן קלות, מהירות ועתירות מלח. הארוחות המוכנות לחימום במיקרו מכילות מאות מיליגרמים של מלח. גרסת "לייט" עשויה להכיל פחות מלח, אולם הדבר כלל אינו בטוח כיוון שההתייחסות היא לאחוזי שומן מופחתים. בכל מקרה, מומלץ לבדוק את התווית.

דגני בוקר


הם נראים בטוחים למדי, נכון? אבל אם נבדוק מקרוב נראה שכוס אחת של דגנים מסובין מכילה עד 360 מיליגרם של נתרן. חשוב לדעת שאורז תפוח וחיטה תפוחה אינם מכילים נתרן כלל. ניתן לערבב אותם עם הדגנים האהובים עליכם על מנת להפחית את צריכת המלח.

מיצי ירקות


משקאות צמחוניים תורמים לבריאות הגוף, אולם הם לא תמיד בחירה מוצלחת אם אתם אם אתם משגיחים על כמות המלח בדיאטה. כוס אחת של מיץ ירקות מכילה 653 מיליגרם נתרן.

שימורי ירקות


אמנם שימורים מהווים תחליף זמין לירקות טריים, אולם הם מלאים בחומרים משמרים, רטבים ותבלינים המוסיפים עוד נתרן. כוס של תירס משומר יכולה להכיל עד 720 מיליגרם של נתרן. אם כבר משתמשים בירקות משומרים, מומלץ לשטוף אותם היטב לפני האכילה או לבחור בשימורים שמצוין עליהם "ללא תוספת מלח" או "דל בנתרן". אפשרות נוספת היא להשתמש בירקות קפואים.


מעדני בשר


מעדני בשר ונקניקים עתירים במלח ואינם מומלצים כלל עבור מי שמקפיד על צריכת מלח מתונה. 2 פרוסות של נקניק סלאמי מבשר בקר מכילות 362 מיליגרם של נתרן. כמובן שיש שוני בין החברות. לעיתים מעדני בשר המסווגים כבריאים יותר, מכילים אמנם פחות שומן אבל כמות רבה יותר של מלח, לכן מומלץ תמיד לבדוק את התווית.

מרקים


אין כמו מרק כדי לחמם ולהעניק נחמה ביום חורף קר. אבל כדאי לשים שרוב המרקים רוויים במלח. לדוגמה כוס של מרק עוף משומר עם אטריות מכילה 866 מיליגרם של נתרן.גם במקרה זה האפשרות היחידה היא להסתמך על התווית על מנת לבדוק את תכולת הנתרן.

מרינדות ורטבים


הרטבים הידועים לשמצה הם הטריאקי והסויה. כף של רוטב טריאקי מכילה 690 מיליגרם של נתרן ואילו כף של רוטב סויה מכילה 1024 מיליגרם של נתרן. מומלץ לחפש במרכולים רוטב סויה דל בנתרן וגם בו להשתמש במשורה. חומץ ומיץ לימון יכולים לשפר את טעמו. ניתן לנסות מיץ תפוזים או אננס כבסיס למרינדת הבשר. רוטב פסטה משומר אף הוא עתיר במלח, חצי כוס מכילה 525 מיליגרם של נתרן. גם כאן מומלצת האופציה הביתית.

תבלינים


הוספת תבלינים למנה עיקרית יכולה להיות דרך קלה לוותר על המלחייה. רק חשוב לוודא שתערובת התבלינים אינה מכילה מלח בעצמה. הקפידו להשתמש בתבלינים נטולי מלח או בעשבי תיבול טריים.

אגוזים ובוטנים


חשבו שוב כשאתם חופנים בכף היד רק כמה בוטנים. גרם של בוטנים קלויים מלוחים מכיל 230 מיליגרם של נתרן. אותה מנה של אגוזים קלויים מלוחים מכילה 190 מיליגרם של נתרן. אם אתם לא יכולים לוותר על הפיצוחים שלכם בחרו באגוזים או בוטנים ללא תוספת מלח.

לכתבות נוספות בנושא תזונה נכונה:
6 סוגי מזונות העלולים להחמיר בריחת שתן
אוכל בריא: החלטות חדשות לשנה החדשה
12 סודות לרדת במשקל ללא דיאטה
גזים, נפיחות וגיהוקים: כיצד ניתן להימנע
האם תזונה נכונה יכולה להאט את ההזדקנות?

ארוחות מוכנות


ארוחות אלו מוכנות על ידי הוספה של מים רותחים לאריזה. הן מורכבות ממנה של פחמימות ורוטב.
בצורתם הטבעית מזונות כמו אורז, תפוחי אדמה ופסטה דלים בנתרן. אולם כשמוסיפים להם את הרטבים המצורפים באריזה, מנה אחת מכילה כחצי מתצרוכת הנתרן המומלצת ליום. הכנה של אורז במים רותחים או חימום של תפוח אדמה במיקרוגל, אינו נמשך יותר זמן באופן משמעותי. תוכלו להוסיף רטבים ותיבול משלכם תוך הקפדה על מינון נמוך של מלח.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 942
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 712
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,624
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,159
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 560
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 638
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 535
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 772
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,172
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 436
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד