טרנדים טובים וגרועים בספורט - 2013

זהו, סוגרים שנה וזה הזמן לסכם מה עשינו ולקבל החלטות למקצה שיפורים. רבים מקבלים החלטה להתמיד בפעילות גופנית בשנה החדשה, אך יש לזכור כי לא כל פעילות מומלצת לכולם. לפניכם 5 הטרנדים הטובים ו-3 הגרועים בספורט לשנת 2013
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/01/2014 |
צפיות: 7,180
ראשית נבהיר דבר מה – פעילות גופנית היא מבורכת ותורמת לנו רבות. החל מעידוד מצב הרוח ועד להארכת תוחלת החיים. אז האם זה משנה אם אתם מעדיפים לשרוף קלוריות בשיעור ספינינג או באימון קרוספיט בחמש בבוקר? למרות שרוב סוגי הפעילות הגופנית המשפרות את סיבולת לב הריאה או מחזקות את השרירים הן מצויינות, הפעילויות הפופולריות ביותר אינן בהכרח הטובות ביותר עבורכם. יש פעילויות המסכנות את המתאמן בריבוי פציעות או לא תורמות כל כך לשריפת הקלוריות. לפניכם חמישה הטרנדים הגרועים ביותר בספורט ושלושה הטובים ביותר לשנת 2013.

למידע נוסף בנושא פעילות גופנית הכנסו לפורומים:
פורום יוגה, מדיטציה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום פילאטיס

5 הטרנדים הטובים ביותר בכושר גופני לשנת 2013:



1. זומבה


החל מהתלבושות הבוהקות ועד לרמות האנרגיה הגבוהות בסטודיו, מה יש לא לאהוב במסיבת הריקודים שורפת הקלוריות הזו? שריפת הקלוריות המדוייקת אמנם תלויה בהרכב הגוף ובמימדיו, אך ניתן לשרוף מאות קלוריות בשיעור זומבה אחד. בנוסף, זהו אימון סיבולת לב ריאה מצויין וכל הגוף משתתף בחגיגה, השרירים מתחזקים ומתעצבים והזיעה ניגרת. הטרנד הזה החל בשנת 2001 והתרחב לגרסאות משנה כמו זומביני לילדים בני 0-3 ועד לזומבה לגיל הזהב וגם בשנת 2014 הוא ימשיך להקפיץ אותנו.

2. ספינינג


רכיבה על אופניים היא אחת מהפעילויות הגופניות הראשונות שרבים מאיתנו למדו בגיל מאוד צעיר. שיעורי הספינינג מספקים את אפקט הרכיבה בחדר סגור וממוזג. תמו ימי שיעורי הספינינג המיושנים עם מדריך שצועק הוראות לרוכבים המיוזעים. כיום יש שיעורי ספינינג חדישים, חלקם משתמשים במוט לאיזון בזמן הרכיבה, חלקם נקראים רכיבה קינטית ומציעים אורות לד וסרטי וידאו תוך כדי האימון. ספינינג הוא אימון נהדר לסיבולת לב ריאה, אישה השוקלת כ-65 קילוגרם, יכולה לשרוף למעלה מ -500 קלוריות בשיעור של שעה. הפעילות דורשת מינימום קואורדינציה והיא אינה מעמיסה מדי על המפרקים ולכן מתאימה כמעט לכל אחד.

3. יוגה


יוגה היא מהפעילויות היותר מומלצות ויש לה המון יתרונות בריאותיים על פני אימון ריצה על מסילה, למשל. יתרון משמעותי שיש ליוגה על פני פעילויות אחרות הוא הורדת רמת הורמוני הלחץ נוראפינפרין ואפינפרין, שעולים לאחר פעילות גופנית מאומצת ועצימה. כמו כן יוגה תורמת להורדת רמות החרדה ולחץ הדם. אולי שיעור יוגה לא ישרוף את כמות הקלוריות שתשרפו בריצה, אך היא עדיין תתרום לירידה במשקל. לחץ כרוני יכול לגרום לגוף לחשוק במאכלים מתוקים ושמנים, אך התמדה ביוגה תוריד את רמות המתח וכפועל יוצא, החשק למתוק ולשומן יפחת והמודעות לאכילה נכונה תעלה.


4. TRX


אימון TRX משלב בין משקל הגוף לכוח המשיכה לצורך אימון פונקציונלי. מהיתרונות של ה-TRX – ציוד קל משקל, התנגדות מתכווננת בהתאם לרמת המתאמן והתאמה לכל רמות הכושר הגופני. שימוש במשקל הגוף עצמו מבטיח חיטוב מהיר ויעיל. אימון ה-TRX יכול להתבצע בכל מקום, בזכות הרצועות המותאמות לתליה על כל מעקה יציב, כך שאין תירוצים לא ב-2013 ובטח שלא ב-2014.

5. HIIT – אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה


20-30 דקות אימון, זה כל מה שצריך כדי לסיים את האימון הזה. אימון HIIT מורכב מתרגילים בעצימות גבוהה עם מנוחות קצרות בינהם. היתרונות של אימון זה ברורים – החל מחסכון משמעותי בזמן, ועד לשריפת שומנים גבוהה. מחקר משנת 2007 מצא כי לאחר שבועיים בלבד של אימוני HIIT, הנשים שהשתתפו במחקר הגדילו משמעותית את היכולת שלהן לשרוף שומן וכך לשפר מאוד את הרכב הגוף. כמו כן, אימון HIIT נמצא כמגביר את ייצור הורמון ה-HGH, האחראי על המטבוליזם שלנו, בעד ל-450%.

3 הטרנדים הגרועים ביותר בכושר גופני לשנת 2013:



1. קרוספיט


אימון בעצימות גבוהה יכול להיות מאוד חיובי לגוף, אך לא כשהסיכון לפציעות הוא גדול כמו בקרוספיט, בעיקר למתאמנים מתחילים. אימוני קרוספיט לרוב משלבים הנפת משקולות ותנועות אחרות שהאדם הממוצע לא יודע לבצע כהלכה ומפה ועד לפציעה המרחק מאוד קצר. קרוספיט הוא גם סוג של אימון אינטרוולים, כמו ה-HIIT, אך יש להגיע לדרגת התמחות טובה כדי להתמיד בקרוספיט ולהמנע מפציעות. השקיעו במאמן בעל תעודות מוכחות לאימוני קרוספיט או הצטרפו לקבוצת קרוספיט מומלצת באזור מגוריכם כדי ללמוד לבצע כהלכה את התנועות ולהנות מיתרונות האמון.

2. משקולות קטלבלס


הצבעים והגדלים שלהם נראים מפתים ויש אימוני קטלבלס נהדרים שניתן לבצע, אך למעשה ניתן לעשות את אותם אימונים עם משקוליות בפחות סיכון. תרגילים מסויימים עם משקולות קטלבלס משלבים תנועות של סיבובים והארכה של הירכיים והכתפיים. אם מבצעים אותן בצורה שגויה, פוטנציאל הפציעות מאוד גבוה. אם אינכם מעוניינים להשקיע זמן וכסף כדי ללמוד כיצד להשתמש במשקולות הקטלבלס בצורה נכונה, מוטב כי תמשיכו להתאמן עם משקוליות היד הרגילות.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
9 דרכים להתחיל לאהוב ריצה
כמה קלוריות האימון הזה שווה לי?
7 תרגילי כושר מנצחים
קווים לדמותו של מדריך כושר מצליח
ספורט ושפעת? הטוב, הרע והשנוי במחלוקת

3. ביקראם יוגה


יוגה היא תורה ענפה וקיימים כמאתיים סוגי יוגה, חלקם מציעים אימון עצים יותר וחלקם פחות. ביקראם יוגה הוא אימון יוגה המתקיים בחדר מחומם לכ-45 מעלות. למרבה הצער, הזעה יתרה אינה אינדיקציה לכך שעשיתם אימון נהדר. אימון ביקראם יוגה ואימון יוגה רגיל, בונים אותו כוח סיבולת וחוזק שרירים, היתרון היחיד של החום הוא הגברת הגמישות. אך יש בכך יתרון וחסרון – גמישות גבוהה יותר תורמת לביצוע התרגילים, אך יש בכך סיכון למתיחות יתר שיובילו לפציעות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד