פעילות גופנית שבשגרה - גוונו את האימון

בכל הנוגע לפעילות גופנית, דברים עשויים להפוך למונוטוניים בקלות. ריצה על הליכון יכולה לשעמם לאחר עשר דקות ואתם עשויים להתקע בקלות באותה שגרה של אימוני כוח. במקום להתמיד בפעילות גופנית משעממת בחדר הכושר, נסו משהו יותר מעורר השראה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 08/01/2014 |
צפיות: 6,296
מחקרים מצאו כי כשהמוח מאותגר, הגוף נמצא בכושר גופני טוב יותר. למעשה, רוב המאמנים ממליצים "לבלבל" את הגוף. מה זה אומר? אם תקפידו על שגרת אימונים זהה כל הזמן, אתם תפעילו את אותם השרירים. מבלי שתדחפו את הגוף שלכם לעשות דברים חדשים, הכושר הגופני יגיע למצב של פלאטו, ולתקיעות וזה יקשה מאוד על הירידה במשקל. אם אתם מתאמנים להשגת מטרת כושר מסויימת, שינוי של שגרת האימונים יכולה לבנות כוח שריר וסיבולת. לפניכם שש דרכים מהנות להפוך את האימון ליותר מלהיב ולראות תוצאות מדהימות:

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום רפואת ספורט
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי

1. הצטרפו לשיעור


אתם רשומים לחדר כושר? או שיש לכם חבר עם מנוי לחדר כושר? נסו להשיג כניסה חינם מחבר שמנוי או שתבקשו להכנס להתרשם ממערך השיעורים של חדר הכושר המקומי. נסו מגוון רחב של שיעורים והתנסו גם בדברים שלא חשבתם שתאהבו, אולי תגלו ענף ספורט חדש שמדבר אליכם. רוב שיעורי האירובי, ספינינג, זומבה ושיעורים אחרים הפועלים על סיבולת לב ריאה מביאים לשריפה של 400-600 קלוריות ל-45 דקות. אימונים עם חברים יכולים לעורר בכם מוטיבציה ומחקרים אחרונים בנושא מצאו כי על ידי אימון עם חברים אפשר להגדיל את עצימות האימון ב-200%.

2. נסו בוקסינג


בוקסינג הוא אימון חברתי מצויין שיכול להיות מאוד אפקטיבי. בוקסינג מאמן את פלג הגוף העליון ומהווה אימון נהדר גם לסיבולת לב ריאה ולשרירי הבטן, בנוסף תשרפו בשיעור כזה למעלה מ-320 קלוריות ל-45 דקות.

3. חיזרו לבריכת השחיה


אם שחיה אינה חלק משגרת האימונים שלכם, זו דרך נהדרת לגוון. נסו להרשם לבריכה השכונתית או לחדר כושר עם בריכה, ונצלו את השחיה גם בחורף. הבריכות מחוממות ומקורות בעונה הקרה ויש משהו מרענן במיוחד בשחיה דווקא במזג אוויר קר. אמנם אתם לא מרגישים את הזיעה ניגרת כשאתם במים, אבל האמינו לנו – שחיה היא אימון נהדר לסיבולת לב ריאה ותכניס אתכם לכושר גופני מהר כמו ריצה או רכיבה על אופניים. אימון השחיה אינו מזיק למפרקים, וכך מוריד מהם עומסים שאימונים כמו ריצה או שיעור אירובי מערימים עליהם.


4. נסו יוגה


יוגה היא אימון מצויין לגוף ולנפש וקל יותר היום למצוא מכוני יוגה בכל פינה. יותר מכך, ניתן למצוא שיעורי יוגה בחינם בפארקים או על חוף הים בעיקר באזור המרכז, אשר יכניסו אתכם לאווירה ויעשו לכם חשק לקחת חלק בסוג הפעילות הנהדר הזה. יוגה משפרת את הגמישות, חוזק השרירים, היציבה והאיזון הנפשי והפיזי. בהחלט שווה נסיון.

5. צאו לטיול בטבע


נסו לצאת לקמפינג בסוף השבוע או צאו לטייל בחורשה סמוכה. חצי שעה של הליכה בשבילים בטבע יכולה לשרוף לכם כ-270 קלוריות ולעבוד על שרירים חשובים ברגליים ובישבן. טיול בטבע הוא אימון נהדר לגוף ולנפש וזו דרך אידיאלית להתעדכן עם חברים תוך כדי התחברות חזרה לטבע. אם אינכם חובבי טבע גדולים, חפשו שבילי אופניים או שבילי ריצה בעיר. שבילי עפר מקלים על המפרקים וזה תמיד מצויין לבלות זמן בחוץ, לנקות את הראש ולאמן את הגוף.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
טרנדים טובים וגרועים בספורט - 2013
9 דרכים להתחיל לאהוב ריצה
כמה קלוריות האימון הזה שווה לי?
פעילות גופנית תרפא אינסומניה?
7 תרגילי כושר מנצחים

6. תנו לרכב לנוח


מכירים את קו 11? זה הזמן לנער ממנו את האבק. מדובר ברגליים שלכם כמובן. אנחנו חיים בעולם בו הרכבים והטכנולוגיה השתלטו על חיינו וזה הזמן לחזור קצת למקורות. התחילו ללכת ברגל ממקום למקום. אם אתם עובדים בעיר בה אתם גרים – אין סיבה שתתניעו את הרכב. צאו מוקם יותר בבוקר ובתום יום העבודה, נצלו את זמן ההליכה הביתה על מנת לבצע סידורים שונים על הדרך. הסתגלות להליכה לעבודה ובחזרה, תעשה לכם רק טוב, במיוחד מאחר ורוב העבודות דורשות מאיתנו לשבת שעות רבות ברצף.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,372
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,514
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,441
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,782
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,990
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 46,248
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,284
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,955
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,499
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,586
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד