מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים

עץ המורינגה בעל ערך תזונתי גבוה ושופע בוויטמינים ובמינרלים. הוא יעיל כנגד דלקות, זיהומים, וירוסים, אלרגיות ואף במניעה ובטיפול במחלת הסוכרת. כל הסיבות להתחיל לשלב מורינגה בתפריט היומי בכתבה הבאה
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2016 |
צפיות: 14,484
מורינגה מכונפת היא עץ המגיע מהודו, שם הוא משמש מזה אלפי שנים לטיפול במגוון של מחלות. ניתן לצרוך את כל חלקיו של עץ המורינגה, שכן הוא מצמיח שעועיות גדולות הניתנות לבישול, העלים שלו ניתנים לאכילה הן טריים והן מבושלים וכן גם שורשיו, שטעמם מזכיר את טעם החזרת. המורינגה נצרכת גם בצורת אבקה או בכמוסות, כתוסף תזונה.

ערך תזונתי גבוה

מורינגה בעלת ערכים תזונתיים מרשימים. היא עשירה בוויטמינים ובמינרלים, חלבון, סידן, מגנזיום ומכילה כמות רבה של נוגדי חמצון ונוגדי דלקות. סגולותיה הרפואיות של המורינגה רבות. היא אנטי ויראלית, אנטי אלרגנית, נוגדת זיהומים ודלקות וגם משככת כאבים.

מחקרים הראו כי גרם אחד בלבד של עלי מורינגה טריים מכיל פי 7 יותר ויטמין C מתפוז, פי 4 יותר סידן מחלב, פי 4 יותר ויטמין A מגזר, פי 2 יותר חלבון מיוגורט ופי 3 יותר אשלגן מבננה. בהתאם לערכיה התזונתיים, המורינגה משמשת כמקור תזונתי שופע במדינות נחשלות.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

מורינגה טובה לחולי סוכרת

סוכרת היא מחלה הנגרמת משיבוש בהפרשת האינסולין בגוף, המוביל לרמות גלוקוז גבוהות בדם. מחלת הסוכרת נובעת מגורמים שונים, גנטיים וסביבתיים כאחד, לרבות תזונה לקויה, מצבים נפשיים, עלייה במשקל ועוד. מחקרים שנעשו על חולי סוכרת מצאו שאלו שהוסיפו 50 גרם מורינגה בארוחה אחת ביום, הפחיתו את רמת הסוכר בדם בכ-21%. להורדת הסוכר בדם מומלץ להוסיף אבקת עלי מורינגה לתפריט היומי.

מורינגה אנטי דלקתית

דלקת היא תגובה של המערכת החיסונית כנגד זיהומים בגוף והיא משמשת בתור מנגנון הגנה חיוני ביותר. אך כאשר דלקת מתמשכת זמן רב מדי, היא גורמת למחלות כרוניות, כמו דלקות מפרקים וטרשת נפוצה. לאנשים הסובלים מדלקות כרוניות מומלץ לשלב בתפריט פירות, ירקות וצמחי מרפא אנטי דלקתיים. עלי המורינגה מעכבים גורמי דלקת בגוף ובכך מהווים מקור חיוני אנטי דלקתי.

כמו כן, אנשים הסובלים משגרון יכולים לשלב בתזונתם את צמח המורינגה, כיוון שהוויטמינים והמינרלים שבו יכולים לסייע בבנייה ובחיזוק של עצמות. ניתן למרוח משחה מבוססת מורינגה על אזורים דלקתיים בגוף כמו המפרקים.

עשירה בנוגדי חמצון

נוגדי חמצון עוזרים לגוף להילחם נגד פעילותם של רדיקלים חופשיים. ללא נוגדי חמצון, פעילות גבוהה של רדיקלים חופשיים עשויה לפגוע בתאי הגוף, לשנות את מבנה ה-DNA ובכך להוביל להזדקנות מוקדמת של התאים בגוף, לדלקות כרוניות ואף למחלת הסרטן.

על כן, חשוב לשלב בתפריט היומי מזונות המכילים רמות גבוהות של נוגדי חמצון. צמח המורינגה עשיר בנוגדי חמצון ונמצא כי צריכה של לפחות שבעה גרם אבקת עלי מורינגה בכל יום בטווח זמן של שלושה חודשים, יכולה לעלות את רמת נוגדי החמצון המצויים בדם.

כדאי לקרוא גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מחוללי דלקת ולוחמי דלקת במזון שלנו
תזונה נכונה לטיפול בסוכרת וכולסטרול
כורכום: סגולות המרפא של כורכום והשימוש בו במקום תרופות
ירקות בריאים: 10 הירקות הבריאים ביותר שכדאי להוסיף לתזונה היומית

למי מורינגה אינה מומלצת?

צריכת מורינגה בכמויות גדולות אינה מומלצת לנשים בהריון ולאנשים הנוטלים תרופות. מחקרים הראו כי כמות גבוהה של מורינגה יכולה לגרום להאטת קצב הלב ולהתכווצויות ברחם. בנוסף, צריכת מורינגה אינה מומלצת לסובלים מהיפוגליקמיה, המתאפיינת בעודף אינסולין ומיעוט סוכר בדם. לאלו הנוטלים תרופות ומעוניינים לצרוך מורינגה, מומלץ להמתין כשעתיים לאחר נטילת התרופה ולפני השימוש במורינגה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 80
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 90
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 219
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 137
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 314
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 327
שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
קרא עוד