מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים

עץ המורינגה בעל ערך תזונתי גבוה ושופע בוויטמינים ובמינרלים. הוא יעיל כנגד דלקות, זיהומים, וירוסים, אלרגיות ואף במניעה ובטיפול במחלת הסוכרת. כל הסיבות להתחיל לשלב מורינגה בתפריט היומי בכתבה הבאה
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2016 |
צפיות: 14,588
מורינגה מכונפת היא עץ המגיע מהודו, שם הוא משמש מזה אלפי שנים לטיפול במגוון של מחלות. ניתן לצרוך את כל חלקיו של עץ המורינגה, שכן הוא מצמיח שעועיות גדולות הניתנות לבישול, העלים שלו ניתנים לאכילה הן טריים והן מבושלים וכן גם שורשיו, שטעמם מזכיר את טעם החזרת. המורינגה נצרכת גם בצורת אבקה או בכמוסות, כתוסף תזונה.

ערך תזונתי גבוה

מורינגה בעלת ערכים תזונתיים מרשימים. היא עשירה בוויטמינים ובמינרלים, חלבון, סידן, מגנזיום ומכילה כמות רבה של נוגדי חמצון ונוגדי דלקות. סגולותיה הרפואיות של המורינגה רבות. היא אנטי ויראלית, אנטי אלרגנית, נוגדת זיהומים ודלקות וגם משככת כאבים.

מחקרים הראו כי גרם אחד בלבד של עלי מורינגה טריים מכיל פי 7 יותר ויטמין C מתפוז, פי 4 יותר סידן מחלב, פי 4 יותר ויטמין A מגזר, פי 2 יותר חלבון מיוגורט ופי 3 יותר אשלגן מבננה. בהתאם לערכיה התזונתיים, המורינגה משמשת כמקור תזונתי שופע במדינות נחשלות.

התייעצו עם המומחים בפורומים שלנו:
פורום הומאופתיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום נטורופתיה
פורום צמחי מרפא
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה

מורינגה טובה לחולי סוכרת

סוכרת היא מחלה הנגרמת משיבוש בהפרשת האינסולין בגוף, המוביל לרמות גלוקוז גבוהות בדם. מחלת הסוכרת נובעת מגורמים שונים, גנטיים וסביבתיים כאחד, לרבות תזונה לקויה, מצבים נפשיים, עלייה במשקל ועוד. מחקרים שנעשו על חולי סוכרת מצאו שאלו שהוסיפו 50 גרם מורינגה בארוחה אחת ביום, הפחיתו את רמת הסוכר בדם בכ-21%. להורדת הסוכר בדם מומלץ להוסיף אבקת עלי מורינגה לתפריט היומי.

מורינגה אנטי דלקתית

דלקת היא תגובה של המערכת החיסונית כנגד זיהומים בגוף והיא משמשת בתור מנגנון הגנה חיוני ביותר. אך כאשר דלקת מתמשכת זמן רב מדי, היא גורמת למחלות כרוניות, כמו דלקות מפרקים וטרשת נפוצה. לאנשים הסובלים מדלקות כרוניות מומלץ לשלב בתפריט פירות, ירקות וצמחי מרפא אנטי דלקתיים. עלי המורינגה מעכבים גורמי דלקת בגוף ובכך מהווים מקור חיוני אנטי דלקתי.

כמו כן, אנשים הסובלים משגרון יכולים לשלב בתזונתם את צמח המורינגה, כיוון שהוויטמינים והמינרלים שבו יכולים לסייע בבנייה ובחיזוק של עצמות. ניתן למרוח משחה מבוססת מורינגה על אזורים דלקתיים בגוף כמו המפרקים.

עשירה בנוגדי חמצון

נוגדי חמצון עוזרים לגוף להילחם נגד פעילותם של רדיקלים חופשיים. ללא נוגדי חמצון, פעילות גבוהה של רדיקלים חופשיים עשויה לפגוע בתאי הגוף, לשנות את מבנה ה-DNA ובכך להוביל להזדקנות מוקדמת של התאים בגוף, לדלקות כרוניות ואף למחלת הסרטן.

על כן, חשוב לשלב בתפריט היומי מזונות המכילים רמות גבוהות של נוגדי חמצון. צמח המורינגה עשיר בנוגדי חמצון ונמצא כי צריכה של לפחות שבעה גרם אבקת עלי מורינגה בכל יום בטווח זמן של שלושה חודשים, יכולה לעלות את רמת נוגדי החמצון המצויים בדם.

כדאי לקרוא גם:
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מחוללי דלקת ולוחמי דלקת במזון שלנו
תזונה נכונה לטיפול בסוכרת וכולסטרול
כורכום: סגולות המרפא של כורכום והשימוש בו במקום תרופות
ירקות בריאים: 10 הירקות הבריאים ביותר שכדאי להוסיף לתזונה היומית

למי מורינגה אינה מומלצת?

צריכת מורינגה בכמויות גדולות אינה מומלצת לנשים בהריון ולאנשים הנוטלים תרופות. מחקרים הראו כי כמות גבוהה של מורינגה יכולה לגרום להאטת קצב הלב ולהתכווצויות ברחם. בנוסף, צריכת מורינגה אינה מומלצת לסובלים מהיפוגליקמיה, המתאפיינת בעודף אינסולין ומיעוט סוכר בדם. לאלו הנוטלים תרופות ומעוניינים לצרוך מורינגה, מומלץ להמתין כשעתיים לאחר נטילת התרופה ולפני השימוש במורינגה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 77
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 155
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 560
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 459
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 323
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 594
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר: מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 296
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
כיצד גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 291
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד