לכל הסטודנטים: צאו מהפאניקה

עונת המבחנים באוניברסיטאות נמצאת בפתח ועימה גם העומס הרב, הלחץ והמתח. מומחי "טעם טבע אלטמן" מציעים לכם, הסטודנטים, טיפים טבעיים להתמודדות עם חרדות בתקופת הבחינות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2006 |
צפיות: 4,977
עונת הבחינות בפתח, ועימה מגיעה תופעת חרדת הבחינות. כמחצית מהאוכלוסייה סובלת בצורה כזו או אחרת מחרדת בחינות. חרדת הבחינות, בקרב סטודנטים, תלמידים ואנשי עסקים היא בעצם "חרדת ביצוע" המלווה בתחושות גופניות ונפשיות של לחץ (STRESS).

תחושות אלה עשויות לגרום לכאבי ראש, סחרחורות, בחילות, רד בידיים הזעה, נשימות מהירות ותחושת עילפון. כמו כן מלווה החרדה בתחושות נפשיות של BLACK OUT, חוסר ריכוז ותחושת איבוד שליטה.

מומחי "טעם טבע אלטמן" מציעים דרכים טבעיות להפחתת חרדות בתקופת הבחינות. מלבד השיטות המוכרות להפחתת חרדת בחינות הקשורות לטכניקות למידה ושינון, קיימות דרכים טבעיות להפחית חרדות כגון:

1. הרפיית שרירים - תרגול של בין חמש ל-10 דקות ביום של הרפיית שרירים והפחתת המתח בגוף. על התרגול יש לחזור מידי יום למשך תקופה של מספר שבועות לפני תחילת המבחנים.

2. שיגרת מדיטציה - תרגול מדיטציה להורדת מתחים באימון יומי של 20-30 דקות. בעת המדיטציה יש להתמקד בחשיבה על אובייקט, מילה או דימוי ולהניח למחשבות לזרום ללא הפרעה.

3. תזונה נכונה - קיימת חשיבות לצריכת תזונה עשירה בויטמיני B, ובחלבונים. מרכיבים אלה נמצאים בפירות וירקות, אגוזי מלך, אגוזי לוז, גרעיני חמניות וזרעים, בננה ואבוקדו.

כמו כן כדאי לצרוך פחמימות מורכבות בעלות אינדקס גליקמי נמוך כגון אורז מלא, לחם מחיטה מלאה, קינואה וכד'. רצוי להרבות בצריכת דגים כגון סלמון וטונה לשיפור הריכוז ולהימנע משוקולד וקפאין, שעלולים להעלות את רמת החרדה.

4. שימוש בתוספי תזונה המכילים ג'ינסנג קוריאני, בעל פעילות ממריצה ומפיגה עייפות מצטברת ובו זמנית מביאה להקלה במצבי תשישות ומתח.

5. שימוש בתוספי תזונה המכילים ג'ינקו-בילובה - תערובת של מרכיבי עלים הגורמים להרחבת כלי דם היקפיים קטנים, דבר המשפר מיידית את אספקת הדם לכל אברי הגוף ומביא לשיפור מיידי באספקת החמצן וחומרי התזונה למוח. ג'ינקו בילובה מומלץ לסיוע בבעיות כמו אבדן זיכרון לטווח קצר, בעיות ביכולת הריכוז וחוסר ערנות.

6. עדיף לצרוך מוצרים הומיאופתיים להרגעה והפגת מתחים על פני מוצרים כימיים או טבעיים, מכיוון שמוצרים הומיאופתיים מרגיעים אך אין להם השפעה מרדימה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר