מחקר: אסור להוציא את החלב מהתפריט

ה-FDA קבע בעבר כי סידן הוא הבסיס החיוני והחשוב ביותר לבניית עצמות והוא זה שקובע את חוזקן. מחקר חדש, שנערך לאחרונה בארה"ב, קובע כי לא ניתן להגיע לצריכת סידן מומלצת ללא מוצרי חלב בתפריט וכן כי בני נוער הנמנעים מחלב ומוצריו צורכים מעט סידן בהשוואה לבני נוער שצורכים מוצרי חלב ברמה מספקת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2007 |
צפיות: 4,463
מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת האמריקאי Journal of the American dietetic association קובע כי בני נוער בגילאים תשע עד 18 אינם יכולים לקבל מספיק סידן במסגרת דיאטה ללא חלב ומוצריו, ולעמוד גם בהמלצות תזונתיות אחרות.

מחקר זה הוא הראשון שבדק האם דיאטה לבני נוער שאינה מכילה מוצרי חלב כלל ומכילה מזון מועשר בסידן, יכולה לספק לא רק את כמות הסידן המספקת לבני נוער אלא גם מתחשבת בהמלצות התזונתיות לרכיבים תזונתיים אחרים (כמו ויטמינים ומינרלים למשל).

מטרת המחקר היתה לקבוע את הכמות המקסימלית הניתנת לצריכת סידן בדיאטה לבני נוער, ושאינה מכילה מוצרי חלב כלל.

ממצאי המחקר. צריכת הסידן הממוצעת בקרב בני הנוער שדיווחו כי אינם צורכים חלב ומוצריו היתה נמוכה משמעותית לעומת בני נוער שדיווחו כי הם צורכים מוצרי חלב (נערות - 498 מ"ג סידן בנערות שלא צורכות מוצרי חלב לעומת 866 מ"ג סידן בנערות שצורכות מוצרי חלב; נערים - 480 לעומת 1,070 מ"ג סידן).

להתייעצות על תזונה ודיאטה, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים
פורום פוד קוא'צינג
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום בישול גורמה בריאותי
פורום טיפול בהשמנת יתר חולנית
פורום החיים, 100 ק"ג אחרי
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

מסקנות החוקרים היו כי בני נוער בגילאי תשע עד 18 אינם יכולים לקבל מספיק סידן במסגרת דיאטה ללא חלב ומוצריו, ועדיין לקיים משטר תזונתי העונה על המלצות תזונתיות אחרות.

הנחיות צריכת חלב של ה-FDA

תקופת הילדות וגיל ההתבגרות הן חלון הזדמניות חד פעמי ובלתי חוזר להביא את העצמות לשיאן ולבנות עצמות בריאות וחזקות יותר.

סידן הוא הבסיס החיוני והחשוב ביותר לבניית עצמות והוא זה שקובע את חוזקן.

גוף האדם אינו מסוגל לייצר סידן, ולכן אספקה קבועה באמצעות המזון היא בעלת חשיבות רבה.

מוצרי חלב הם מקור לסידן העשיר והטוב ביותר העומד לרשותנו. הם מהווים נכס תזונתי ומספקים לגוף בנוסף לסידן.

מוצרי חלב הם מקור לסידן העשיר והטוב ביותר העומד לרשותנו. 65% מכמות הסידן הנצרכת ממזון אצל ילדים בארה"ב מקורה במוצרי חלב.

מחקרים רבים מראים את הקשר החיובי בין צריכת מוצרי חלב, השגת שיא מסת עצם והורדת הסיכון לשברים ולאוסטיאופורוזיס.

נתונים אחרונים מצביעים על כך ששבעה מתוך 10 בנים ותשע מתוך 10 בנות בארה"ב אינם צורכים את כמות הסידן היומית המומלצת בשנים הקריטיות לצבירת מסת עצם (גיל תשע עד 18). צריכת הסידן המומלצת בגילאים אלו היא 1,300 מ"ג סידן ליממה.

בעיית הצריכה הלא מספקת של סידן הינה חשובה במיוחד בקרב בני נוער שאינם צורכים כלל חלב ומוצריו.

על פי ההנחיות התזותיות החדשות מומלץ לילדים מעל גיל שמונה לצרוך לפחות שלוש מנות חלב ליום (או שווה ערך מקבוצת החלב), וזאת כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה. הנחיות החדשות מתייחסות לראשונה אל מוצרי החלב כאל נכס תזונתי שיש בכוחו לשפר את כלל התזונה והבריאות.

מוצרי החלב מהווים מקור מצוין לחלבון איכותי, לסידן ולרכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות, כמו ויטמינים מקבוצת D ,B ,A, אשלגן ומגנזיום.

דיאטה של ילדים ובני נוער שצורכים מוצרי חלב נמצאה עשירה יותר במרכיבי תזונה שונים (לא רק סידן), וזאת ביחס לדיאטה של אלו שלא צורכים מוצרי חלב.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר