כושר גופני, אל תנסו להתחמק ממנו

הוא מפחית דיכאון, משפר את המצב הבריאותי, עוזר להפחתת משקל ופשוט חשוב להתמיד בו - כושר גופני, אפשר לעשות אותו בבית, בחוץ ובמכון. שש כתבות על כושר ואלף דרכים להיות בריאים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/02/2008 |
צפיות: 6,731
הצורך בפעילות גופנית הולך ומתחזק בעקבות גילויים בדבר השפעתו הבריאותית על הגוף.

אך מה עושים כשקר בחוץ והטמפרטורה נמוכה? כיצד ניתן להתאמן באופן יעיל גם בבית? כמו כן, מה יכול לגרום לנו לשנות את המיקום שלנו מול התנור ולהתחיל לצעוד לכיוון חדר הכושר?

פעילות גופנית סדירה מפחיתה את הסיכון להתקפי לב, סרטן, סוכרת, יתר לחץ דם, השמנה, אוסטיאופורוזיס ומחלות אחרות. כמו כן היא מפחיתה מתח ודיכאון, משפרת את התפקוד הנפשי והמיני ומאיטה את תהליך ההזדקנות.

לפניכם משפטי מפתח לאימון גופני מתוך מגוון רחב של כתבות שפורסמו אצלנו באתר, לקרוא ומייד להתחיל להזיע.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום תזונת ספורט
פורום רפואת ספורט
פורום כושר גופני לילדים
פורום כושר קרבי

1. אימון כושר ביתי. תתפלאו, אך אפשר להכנס לשגרת אימונים גם בין כותלי הבית. פעילות ביתית נועדה לבעלי משמעת עצמית גבוהה, המסוגלים לדרבן ולעודד את עצמם.

מומלץ לבצע את הפעילות בשעות קבועות: כל בוקר, או כל ערב לפני השינה, ממש כמו צחצוח שיניים. גם בבית מומלץ להקפיד על כמות אימונים שבועית, בדיוק כמו במכון.

את האימונים האירוביים והאנאירוביים ניתן לבצע, למרבה הפלא, גם בין כותלי הבית תוך שימוש במדרגות (החלפת רגליים), בכיסאות (ישיבה וקימה איטית על הכיסא). איך לעשות כושר גם מבלי לצאת מהבית.

2. להתאמן בללכת. - הליכה היא פעילות מוטורית פשוטה וטבעית שאינה דורשת ניסיון קודם או הכשרה מורכבת ואינה כרוכה במידה רבה של מאמץ פיזי בשלבים הראשונים.

הליכה כפעילות גופנית, היא פשוטה וזמינה, כל מה שצריך הוא זוג נעלי הליכה טובות, לבוש נוח, וכבר מצב הרוח עולה. הליכה של 70,000 צעדים בשבוע במקום 10,000 צעדים ביום תסייע לראות את התוצאות מהר יותר.

אם אתם מנסים להוריד משקל תוכלו לנסות ללכת אפילו 12,000 צעדים ביום, תוך שמירה על תזונה נכונה ושתייה מרובה של מים. אז למה לכם ללכת? כי ללכת זה בריא.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
כושר - תרופה לאנשים עם דיכאון
כושר לילדים זה בריאות בבגרות
וידאו: אימון כושר זוגי
כושר, גם מבלי לצאת מהבית
10 תירוצים להתחמקות מכושר גופני

3. תזונה בזמן אימון. הקפידו על תזונה לפני ואחרי אימון. חשוב להגיע לפעילות גופנית במצב שבו רמת הסוכר בדם הינה תקינה ואינה נמוכה מדי. הסוכר הוא חומר הדלק החיוני לכל תהליך בגוף, כולל להפעלת השרירים.

חשוב לאכול פחמימות כמו לחם, אורז או פירות כשלוש שעות לפני האימון. סמוך לאימון מומלץ לאכול פירות יבשים או חטיפי גרנולה וכמובן, אל תפחיתו את צריכת הנוזלים שלכם. עוד טיפים לכושר נכון בחורף.

4. באיזה סוג אימון לבחור? ראשית, חשוב לקבוע את מטרת האימון. ירידה במשקל או חיטוב בלבד? האם אנו רוצים להגדיל את מסת השרירים בגופנו? האם המטרה בריאותית בהמלצת רופא? האם סתם בא לנו להכיר אנשים חדשים?

נסו כמה שיותר סוגי אימון, ריצה, שחיה, חדר כושר, ספינינג, קיקבוקס, והתייעצו עם הצוות המקצועי במקום, והכל כדי שתוכלו להתמיד בפעילות שאתם הכי אוהבים לעשות. מה האימון שהכי מתאים לכם? הכנסו וקבלו מידע נוסף.

5. למה חימום למה? חימום הוא חלק בלתי נפרד מתהליך האימון כולו ומסייע להתכונן בהדרגה, פיזית ונפשית, לקראת פעילות ספורטיבית. החימום מעלה את טמפרטורת הגוף, ועל ידי כך מגביר את זרימת הדם לתאים ולשרירים.

חימום אפקטיבי אורך בין חמש עד 10 דקות. החימום האידיאלי הוא כשחום הגוף מגיע ל-38 מעלות, כך אנו תורמים לשיפור הכושר הגופני וגם להקטנת סיכוני פציעה במהלך האימון. עוד לא התחממתם? משמעות החימום לפני פעילות גופנית.

6. טובים השניים מן האחד. תמיד טוב יותר לעשות דברים בזוג. גם כשעושים פעילות גופנית יש חשיבות לפרטנר, כך יש יותר מחוייבות. ניתן לצעוד יחד, לרכב על אופניים וגם לעשות יחד תרגילים בבית.

הפעילות הזוגית בבית מונה מספר תרגילים שאינם דורשים הכנה מסובכת: אימון משקולות וכפיפת ברכיים, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן מתיחות ועוד. כושר בזוג - לא רק במיטה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר